30.12.2018 11:27 - Психоделичните лекарства могат да променят структурата на мозъчните клетки 2
Автор: zahariada Категория: Други

Последна промяна: 30.12.2018 11:35

Психоделичните лекарства могат да променят структурата на мозъчните клетки

От Ясемин Саплакоглу, писател на персонала | 13 юни 2018 г. 06:09 ч. Ет

Ново проучване установи, че психеделичните лекарства могат да причинят увеличаване на невронните клони, дендритни бодли и синапси. Това изображение показва неврон, който е бил лекуван с LSD (с цвят на дъгата) в сравнение с този, който не е бил (син цвят). С уважение: Calvin и Joanne Ly

Не е изненадващо, че психеделичните лекарства като LSD и екстази променят функцията на мозъка, което води до „трипови“ ефекти на наркотиците  и възможни халюцинации. Но сега, изследователите са показали, че тези лекарства могат също физически да променят мозъка, променяйки структурата на мозъчните клетки.

Новото проучване е направено върху нервни клетки в лабораторни съдове и при животни, но ако констатациите се окажат верни и за хората, тези лекарства могат да имат изненадващи ползи за пациенти с определени разстройства в настроението.

Това е така, защото при хора с депресия или разстройства на настроението и тревожността, невроните в префронталната кора - област от мозъка, която е важна отчасти за контролиране на емоциите - са склонни да се свиват. биохимия и молекулярна медицина в Калифорнийския университет, Дейвис. Нещо повече, клоните и дендритните шипове на клоновете на невроните - които те използват, за да общуват с други неврони - са склонни да се отдръпват, каза той. [ 11 нечетни факти за „магическите гъби” )

В изследването, публикувано днес (12 юли) в списанието Cell Reports, Олсън и неговият екип откриват, че психоделичните лекарства увеличават броя на клоните и дендритите на невроните, а също така увеличават броя на синапсите или връзките между невроните.

"Психоделиците всъщност могат да [променят] невронната структура, [и] това е наистина важно, защото [мозъчната] структура контролира функцията", каза Олсън на Live Science. Това означава, че е възможно тези лекарства да помогнат за възстановяването на мозъчните мрежи в префронталния кортекс, които могат да бъдат повредени в условия като тревожност и депресия, каза той.

За да проучат тези невро-променящи ефекти, изследователите първо тестваха ефектите на различни психоделични лекарства върху плъши неврони в петриеви блюда. Те открили, че повечето от тези лекарства - включително LSD (дисериламид на лизергинова киселина) и MDMA (3,4-метилендиокси-N-метиламфетамин), активната съставка в екстази - увеличават броя на синапсите, клоните и дендритните бодли на невроните на плъх.

В следващата част от изследването учените дадоха психоделици на плодовите мухи и установиха, че броят на клоновете в техните неврони отново се увеличава с лекарствата.

И накрая, изследователите са дали на плъхове психоделично лекарство, наречено DMT (N, N-диметилтриптамин). DMT е съединението, отговорно за психеделичните ефекти на ayahuasca , билков чай ​​от Amazon. Изследователите установиха, че въпреки че ефектите на лекарството не са продължили дълго време, повечето от лекарствата са били елиминирани от системите на плъховете в рамките на няколко часа - мозъкът им продължава да се пренавива за поне 24 часа.

Олсън каза, че резултатите са сравними с това как лекарство, наречено кетамин, което се използва предимно като анестетик, но набира популярност като средство за лечение на депресия , работи. "Кетаминът вероятно е най-съвременният, бързодействащ антидепресант", казва Олсън. "Когато за пръв път започнахме тази работа, наистина нямаше много възможности за насърчаване на [промените в структурата на мозъка]. Кетаминът беше един от малкото."

Всъщност, основният фокус на изследването на екипа е да се намерят съединения, които имат кетаминови ефекти, за да се разбере по-добре механизмът, чрез който тези лекарства могат да променят мозъка, каза той. Някои психеделици може да имат по-малък потенциал за пристрастяване от кетамин, добавя Олсън.

"Бавнодействащите, по-традиционни антидепресанти ... също причиняват структурни промени в мозъка", казва Олсън. (Те включват селективни инхибитори на обратното поемане на серотонин, или SSRIs, като Prozac и Zoloft.) "Но ние търсим нещо, което може да причини тези структурни промени бързо," добави той. В проучването екипът на Олсън съобщи, че след 24 часа са видели структурни промени в мозъка на плъхове, но сега искат да видят дали тези промени се случват по-бързо от това.

"Не мисля, че самите психеделици някога ще бъдат жизнеспособни терапевтици , но мисля, че те могат да бъдат използвани за вдъхновяване на наркотици", казва Олсън. "Това, което искаме, е нещо, което хората могат да вземат вкъщи и да поставят в медицинските си шкафове, за да облекчат депресията си, и такива лекарства, които имат силно въздействие върху възприятията и са известни като наркотици - ние просто не можем да изпращаме хора с дома тези."

Първоначално публикуван на живо наука .