13.10.2013 17:57 - Фомалхаут е тройна звезда
Автор: zahariada Категория: Други

Фомалхаут - 12-ти в ред на тройна система, отдалечена от нас не повече от 25 светлинни години. (Тук и по-долу илюстрират NASA / ESA.)
Фомалхаут е тройна звезда

Известные проблемы и странности планеты, вращающейся вокруг Фомальгаута, могут объясняться влиянием его звёзд-соседей по системе.

Ерик Мамаек (Eric Mamajek) от Рочестер университет (Великобритания) заедно с колега обнаружил, което е сравнително близо до Слънцето, звездата Фомалхаут е всъщност част от тройна система.

Какво
Фомалхаут не само в света на звездите, стана ясно по-рано, когато стана ясно, че оранжевото джудже TW Южна Риба отдалечени от системата на Фомалхаут 0,9 светлинна година е много близо до нея скоростта и посоката . Дори и сравни тяхната възраст : 400 ± 70 милиона година за TW Южна Риби и 450 ± 40000000 години , Фомалхаут .

Но преди няколко години , г-н Mamaek забелязали в близост до krasnokarlikovuyu звезда LP876 -10 . За да сте сигурни , че е близо до Фомалхаут , астроном първо внимателно провери какво паралакс за LP876 -10 , и се определя разстоянието , след което измерва скоростта на тази звезда .

Оказа се, че това е наистина гравитационно обвързани с първите две звезди на трета страна , и са раздалечени от голямо разстояние : A Фомалхаут и да споделят тази звезда 3,2 Св. година. По този начин , ние сме може би говорим за най-обширните известни гравитационно обвързани звездни системи , в които компонентите са разделени в пространството на разстояние сравнимо с разстоянието от Земята до Проксима Кентавър , пише " Kompyulenta . "

Възраст на червено джудже , между другото , съвпада с възрастта на другите двама членове на системата , което потвърждава тяхната съвместна и сравнително ново явление.

Поради големия въздух от хипотетична планета в орбита около LP876 -10 , Фомалхаут ще изглежда точно една звезда, въпреки че яркостта на Венера и не по-малък от земния сцена. Е TW Южна Риби и прави да изглежда малко на Полярната звезда .

Странен диск около Фомалхаут И това може да се дължи на неговите съседи.

Откритието поставя въпроса дали не се дължи на наличието на две от спътника със странна орбита на екзопланетата Фомалхаут б, въртящ се със значителен наклон към еклиптиката равнина на системата. Влиянието на планетата Фомалхаут на други звезди, съседите (ако има) и в този случай не е изключено.

Докладът от проучването приемайки за публикация в издание Astronomical Journal, а с него препринтирал може да се знанимава тук