08.03.2011 23:50 - Ениология.Светът, с който живеем. Съвременни ортодоксални мнения
Автор: zahariada Категория: Други

Последна промяна: 08.03.2011 23:54

Ениология-Виктор Рогожкин 5 част

Светът,с който живеем.Съвременни ортодоксални мнения

Знанието за това,какви трябва да са нещата,характеризира човека като умен; знанието за това, какви са нещата всъщност характеризират човека като опитен; знанието за това,как да ги изменим към по-добро характеризира човека като гениален.
Д.Дидро

На изток хората отдавна са уверени,че нашия свят е значително по-сложен от общоприетата картина,възприемана от органите на човека.Тези мнения  водят своите корени в геометричните знания на Древен Египет.Още в онези времена хората са разсъждавали за строежа на микро- и макро- света,опитвайки се да разберат произхода и предназнанчението на човека.
Последните години на отиващата си епоха на Рибите  е открило многочислените  заблуждения на ортодоксалната наука от миналите векове за теорията на строежа на Вселената.Обаче,за да разберем многоизмерността на процесите на енерго-информационния обмен да си спомним основните научни концепции и да се постараем да вземем от тях най-необходимото.
Физиката  в днешно време се явява основополагаща наука за изработка на парадигми/от гръцки -модел,пример на мислене/- общ научен комплекс за разбиране на света.Астрофизиката ,занимаваща се с изучаването на строежа на макрокосмоса,обединява в себе си достиженията на съвременната физика.

В края на нашето столетие се наложи някакъв общ модел за строежа и еволюцията на Вселената.В нейната основа е заложена специална  и обща теория на относителността/ОТО/ на Алберт Айнщайн.В 1928г. Руския физик А.А Фридман използвайки ОТО построява математически модел ,според който Вселената ,където имаме честта да живеем,се е родила в една неясно къде намираща се точка.След Големия взрив от тази неопределена точка-необичайно-отначало се появява енергия,след това материя във вид на елементарни частици.Понататък са се формирали химичните елементи,от които започва да се образува отначало звездната система,галакитиките и метагалактиките.Според този модел,Вселената може да върви по два еволюционни пътя.Първият-безкрайно разширение на Вселената.Вторият-след фазата на разширението настъпва фаза на свиване,колапс на Вселената отново в точката

Изборът на този или онзи вариант зависи от критичната плътност на материята на Вселената,оценявана на 10-29гр/см3.Ако плътността е по-висока от тази величина,произтича колапс.В противен случай нашите далечни потомци ще наблюдават постепенно разширение и взаимно отдалечаване на галактиките една от друга/откритият модел на Фридман,описващ геометрията на Лобачевски/.В поддръжка на този модел е послужило откритието през 1929г. на „червеното смесване” в спектъра на галактиките,открито от Е.Хабъл.Ако светлина на космическия обект,усилена с телескоп се пропусне през призма/рис.3/,

може да се получи спектрограма на този обект/рис4./.През 1918г. и 1924г. е публикуван знаменитият каталог на Г.Драйвер-HD.Този каталог съдържа около 400 000 звезди.Всяка звезда е определена по спектрален вид.И според линейния спектър са определени класове. Всеки клас е обозначен с буква- O, B, A, F, G, К, М и разделен на подкласове с указване на числов индекс.Например нашето Слънце има обозначение G6.Харвардската последователност определя температурата на звездите.Най-горещи са клас О.Слънцето съгласно това се явява все пак доста посредствена звезда в Главната последователност на диаграмата на Герцпрунг-Ръсел/рис.5/ и се намира на самия край на нашата Галактика,в един от ръкавите,през които ние наблюдаваме във вид на Млечния път.Центърът на Галактиката се намира  по посока на съзвездие Дева./рис.6/

/

Между другото,малко се замислят хората гледайки зведнотонебе,че гледайки го виждаме цялата история на Вселената.Ние виждаме завезди и галактики такива,каквито а били в момент на излъчването на фотони енергия,достигнали Земята в моента на наблюдението.Например Слънцето го виждаме такова,каквото е било преди почти 8 минути.Самите обекти в този момент могат и да не съществуват,макар излъчването им да продължава на идва към Земята.

Още през 30-те години на20век, модела на Фридман получил широко разпространение и е повлияло на много водещи учени по света ,които се хвърлели от голия материализъм в ..религията!Съгласно този модел с абсолютна отчетливост възниква идеята за Твореца.Необичайното трябвало да бъде до Големия взрив,някой някъде трябвало да направи това/Големия взрив/!А времевия график на еволюцията на Вселената много силнонапомня двревноизточните понятия за Ден и Нощ на Брама-понятията за живот и смърт на Вселената и всичко съществуващо.Синусуидната графика е характерна за всички случващи се в този свят процеси:смяна на сезоните,ден и нощ в резултат на въртенето на Земята,раждане и смърт..Към тази периодичност хората отдавна са привикнали.Но мисълта за това,че умират не само звезди и цивилизации,но и целия този свят е обречен на неминуема гибел,кара много учени да търсят доказателства за възможно съществуване в други,по-малко фатални варианти на еволюция на Вселената.

През 70-те години група учени-съветски и американски-под ръководството на академик Зелдович са направили опит да построят обемен модел за разпределяне на материята във Вселената.За тази цел в компютър са въведени данни за разстояния до различни галактики.Резултатът бил грандиозен-галактиките обединени в метагалактики се разполагали в пространството като на границата на някоя яйчена структура със стъпка от 100 милиона светлинни години.Вътре в клетките се наблюдавала значителна пустота/рис.9/.С други думи пространствено-времевия континиум се оказал  структурован!Това силно намалило авторитета на Теорията на Големия взрив  и поддръжниците на модела на Вселената от Фридман.Интересно е да се отбележи,че приблизително по същото време ефекта от структурното пространство е открит от съветски биолози.След разклащане на едноклетъчни водорасли Хлорела в аквариум след известно време те или приемали триизмерна форма на дърво, или били подредени в клетъчна структура, подобна на пространственото разпределение на метагалактиките във Вселената.

До сега си остава загадка как всъщност във взривената Вселена е поизтичало образуването на Галактики и следствие на това-на звезди и плетени системи.Съгласно популярният в продължение на 40 години модел на Вселената,Светът е имал по-висока плътност и температурата и излъчване на веществата в миналото;в резултат на  разширението /от Големия Взрив/ съпровождан с падането на температурата отначало възникнали атоми на йонизиран газ,а след това под действието на гравитацията-протогалактики,галактики,звезди и др.По-късно се появила теорията на инфлационната Вселена/раздуваща се/,която предполагала,че разширението е било силно неравномерно в началото-10-30с,а по-късно намаляващо.В тази теория има много важно положение-съществуването на „скрити маси”.

Увлечението на учените от математическия апарат ОТО на Алберт Айнщайн довели до откъсване от физичната реалност.При това трябвало да се пренебрегват законите за съхранението:на енергиите-импулса в момента на количеството вещества спрямо гравитационното поле.А без закон за съхранението,теорията не може да бъде приета.Ето защо в продължение на тази идея ОТО възникнала релатевистка идея за гравитацията/РТГ/ ,в която строго се  изпълняват законите за съхранението на пространството/Минковски/.Съгласно РТГ фридманската  еднородна и изотропна Вселена е безкрайна и може да бъде само плоска:нейната геометрия е евклидова.В този случай плътността на веществата на Вселената е равна точно на критичната плътност.По този начин РТГ предсказала съществуването във Вселената на „скрита маса” 40 пъти превишаваща наблюдаваната.

Предишна публикация по темата ТУК

Следва...

Тагове:   ениология,

1. razkazvachka - Физиката е най-интересната наука:)))
09.03.2011 09:50
Вселената като гумен лист, Вселената като връх на напъпило цвете, Вселената като повтаряща се структура -
и как древните са знаели за атомите и пустотата, за пътя надолу и пътя нагоре, за онази жизнена сила, която кара всичко да се променя:)))))
2. zahariada - :))) Re: 1 Благодаря!
09.03.2011 10:00
нашата цивилизация се оказа много по-несъвършена. Непрекъснато се учим от древните цивилизации. Поздрав!
3. cinichedonist - ако разгледаме синусоидалният модел
09.03.2011 16:58
можем да отбележим две да ги наречем точки на устойчиво равновесие
съответно в най-горната и най-долната част на синусоидата.
по устойчива от двете точки очевидно е тази в долната част.
и най- лекия тласък води до нарушаване на равновесието в горната точка,
докато, за да бъде преодоляно нулевото ниво на синусоидата и съответно да бъде продължено изкачването към нова горна равновесна точка, след попадане на тялото в долната равновесна точка ,вече е необходима сила значително превишаваща тази на инерцията/ускорението набрана по пътя надолу.