02.02.2011 23:43 - Учени са разпознали в Космоса много парарелни светове
Автор: zahariada Категория: Други

Учени са"разпознали" в Космоса множество паралелни светове. Нашата Вселена се е сблъсквала с тях четирикратно

image image image image

Британски учени са получили първите физически доказателства за евентуалното съществуване на паралелни светове. Както съобщава  в. „Daily Mail“, изследователи от Университетския колеж в Лондон, са открили точки на допир на нашата Вселена с други вселени, които не се виждат с просто око.

По този начин съвременната наука, както изглежда, е получила първите нетеоретични потвърждения на т. нар. теория на струните, която до сега само умозрително доказва съществуването на паралелни светове.

Новото откритие е било направено по време на проучване  на разпределението в пространството  на реликтовото микровълново  излъчване, което се е запазило след Големия взрив, който, както се смята, е дал началото на  нашата Вселена. Излъчването не е еднородно. То съдържа специални зони, характеризиращи се с повишена  температура.

„Ние очевидно се сблъскваме с космически пробойни, образувани в резултат на съприкосновение на  нашия свят с паралелните  светове“ – казва проф. Стивън Фини – един от ръководителите на изследването. Той смята, че нашата Вселена – това е просто един малък мехур в гигантския  океан от паралелно съществуващи светове, имащи  други физически характеристики.

Физик и астроном, Стивън Фини от Университетския колеж в Лондон - един от водещите британски вузове, е убеден, че следите на такива сблъсъци могат да се забележат на картата на реликтовото излъчване, което, както се смята, е съхранило началните етапи на съществуването на Вселената и равномерно да я запълват. Този факт се разглежда като едно от главните доказателства на теорията за Големия взрив.

Карта на космическото фоново лъчение (СУП) във Вселената с кръгове, които може да означават събития, които са се случили преди Големия взрив

На подобни карти представените резултати от измерванията на спектро-реликтовото излъчване е по-голямо в горещите области обозначени с червен цвят, по-хладните със син. Фини и неговите колеги стигнали до извода, че това са своего рода "космически пробойн(дупки)", останали след сблъсъците с паралелни вселени.

Центърът на такъв кръг се явява сам по себе си гореща област, а в периферията на цветовия спектър стават все по-студени.

Според предположения та на учените, в далечното минало в космоса са се водили "боеве" между паралелните светове, в които е участвал и наш. "Балончето-вселена", в която ние живеем, по техните думи, е преживяла не по-малко от четири подобни сблъсъци.

Много космолози, впрочем, вече излязоха с критики, заявявайки, че по този начин могат лесно да се направят  множество други прибързани заключения. Авторите на изследванията се съгласяват, че още много предстои да се провери отново.

Както отбелязва британският вестник,  "откритието" според следите от реликтовото излъчване е направено месец след като друга група учени въз основа на аналогични данни поставила под съмнение теорията, съгласно която вселената е породена от      Големия взрив. Те смятат, че вселената е била и преди него, а "големи взривове" са се случвали периодически - по космическите стандарти.

Професорът от Оксфордския университет, Роджър Пенроуз и професорът от Ереванския държавен университет Ваге Гурзадян открили на картата на реликтовото излъчване 12 концентрични кръга, някои от които имат в своя състав до пет пръстена. Разделянето на кръга на пет пръстена означава, че в периода на съществуването на обекта, който изобразява този кръг, са били отбелязани пет мащабни събития.

Космолози смятат, че кръговете - това са отпечатъци от вълни на мощно гравитационно излъчване, образувано в резултат от сблъсъци на черни дупки в  "предишни вечности" на космическата епоха, която е била преди Големия взрив.

В крайна сметка черните дупки поглъщат цялата  материя във Вселената, смята професор Пенроуз. С унищожаването на материята, остава само енергията. А тя, на свой ред, предизвиква нов Голям взрив и нова "вечност". Между другото, съгласно сегашната теория за Големия взрив, Вселената постоянно се разширява, и този процес ще продължава безконечно. Някои астрономи са на мнение, че в резултат на това, тя ще се превърне в

студена мъртва пустош.

Тагове:   космос,   паралелни,   Светове,

1. universalnite1neo - :) Поздравявам те за идеята с този ...
02.02.2011 23:51
:) Поздравявам те за идеята с този постинг , приятелю ! И както обикновено с малко допълнение от мен : Защо е възможно съществуването на паралелен свят, при това в същата точка на пространството, а ние не го усещаме и не преминаваме през него ? Преминаваме през въздуха и водата и това не ни учудва. Можем да си представим, че съществуват светове, състоящи се от атоми, които по отношение на атомите на нашия свят са въздух, т.е. плътността на атомите от техния свят е по-ниска от тази в нашия и затова за нас те са прозрачни.

Подобно нещо е възможно, ако вътреатомната температура на веществата от паралелния свят е по-висока от вътреатомната температура на веществата в нашия. Известното е, че увеличаването на температурата води до смяна на агрегатното състояние на веществото. Затова ако предположим съществуването на скала на вътреатомните температури, може да се говори най-малкото за 4 паралелни свята, чиито атоми по отношение един към друг се намират в твърдо, течно, газообразно и плазмено състояние. Но теоретично броят на световете може да е безкраен.
2. zahariada - :))) Re 1 Благодаря, приятелю!
03.02.2011 11:24
След твоя, както винаги, изчерпателен, коментар да кажа и аз нещо. В контекста на твърдението на учените, ако направим аналогия по отношение на материалния човек, можем много лесно да обясним прераждането. Ако приемем, че душата е енергоносителя, а духа информационния такъв, то можем да кажем, че след получена информация енергията унищожава материята (тялота) и след това я създава отново, по силата на някаква информация на друго място и в друг вид. Това е,така нареченото, прераждане или преобразуване по силата на космически засони, осигуряващи баланса и хармонията във Всемира. Простичко, но може би е вярно. Хубав ден ти желая!
3. zelas - Подобно нещо е възможно, ако вът...
03.02.2011 12:00
universalnite1neo написа:

Ако съществува паралелен свят, то той ще се различава от нашият по честотата на вибрациите, а не температурата. Температурата е свойство на материята, тоест тя не може да породи нов свят, тъй като в началото имаме само чиста енергия.
4. zelas - В контекста на твърдението на уч...
03.02.2011 12:05
zahariada написа:

А мисля че прераждане не съществува, така както си го представяте. Нашето тяло е просто антена (ДНК) и транзистор (мозък). Съзнанието (част от Вселенския разум) не се ражда, нито умира, то е постоянно. Ние го долавяме.

Едно бебе като се роди плаче много особено, защото съзнанието не е много щастливо да бъде "заточено" в един материален свят. С течението на времето то се примирява и това особено плачене спира.
5. zahariada - :))) 4 Правя тази...
03.02.2011 12:37
Правя тази аналогия в контекста на статията. Кой дава информация за унищожаване на материята и пресъдаването и в друга форма и на друго място? За съзнанието съм съгласен, че е постоянно, въпреки че, това долавяне е различно, за различните обекти.
6. universalnite1neo - Подобно нещо е възможно, ако вът...
03.02.2011 13:32
zelas написа:
universalnite1neo написа:

Съгласен съм за вибрациите ,температурата е просто тяхната креатура в света на материята . От моите медитации за повишение честотите на вибрациите си съм си доказал , че за материалното тяло това се отразява и то става по-топло ;)