Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.08.2020 17:42 - Welcome to Bulgaria! Ексцентричният интериорен дизайнер Красимир Бошев: Хубавият дизайн е като мускатовата ракия, силен, но нежен, ароматен, но опияняващ!
Автор: zabunova Категория: Технологии   
Прочетен: 2452 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 07.08.2020 17:57

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
           Той си дойде у дома!.
Възпитаникът на Русенския университет, специалист по архитектурен дизайн, владеещ български, английски, руски, сръбски, френски и испански езици, който се обучава и работи в няколко държави в Европа, се върна в родината си. За да й се посвети, разгръщайки знанията и моженето си, творческия подтик на волята да променя родната действителност чрез мащаба на комбинативното си изкуство!
У родения през 1982 година в Бяла талант фантастичното се втурва шеметно в някакво джентълменско споразумение с безпогрешен усет към модерното в това време на чорлаво и туристическо връщане към природата. Аз немея пред снимките на проектите на Краси, който преобразува прагматичните функции на паметта и сетивата в студеното море на пространството и заобля ъглите му, омайва ме начинът, по които си сътрудничат те в тая гимнастика на светлината и на нейните настроения, на цветовете, на големите му и някак ексцентрични решения, зад които винаги стои повторението на първите незаличими знаци на допир с вътрешните светове, недокосваемата формула на индивидуалната кръв! Дързък до гениалност, която го сродява с големия Христо Явашев, от когото Краси се възхищава, и който като своя идол е разбрал, че ако е истински творец, е длъжен да намери свой път, средства и език, за да покаже истината за своето време, въпреки всички трудности!
И преди да ви представя интервюто с Краси Бошев, дадено за вестника ни онлайн по време на карантинния му период в София, запомнете Кодът на работата му: Изцяло български дизайн, с изцяло български продукти, изцяло произведени в България, за български клиент, на световно ниво!

           
          Здравей! Радвам се, че си у дома! Предвид признанието, което имаш в чужбина, предполагам, че не ти е било леко да вземеш това решение?
          Благодаря за предоставената ми възможност да споделя с читателите Ви някои мои мисли за моите работи.
През последните 15 години съм живял, учил и работил във Франция, Англия и Испания. Най-скъпият ми реализиран проект е лятната резиденция Каса Моли на о. Ибиза с бюджет 1.36 милиона евро, но любимият ми проект си отава дипломната ми работа. Мога да прибавя реализираният проект на апартамент в стара, забележителна сграда в Лондон, строена през 1971 година от известния архитект сър Роджър Уотърс, главен архитект на британската столица през по-голямата част от 70-те години на миналия век. С повече светлина, която да отвори пространството се отличават проектите ми на красивата бариера на Темза и обновлението на Ковънт Гардън..
          Един от най-новите ми проекти е Proud Kitchens – създаването на кухни от – до.
Към интериорните ми проекти е прототипът на пейка във формата на сърце, само за двама, разположена в големи паркове, нещо, които да докосне повече хора.
Възможността да се върна в България обмислях дълго, но се случи мигновено, импулсивно и въпреки голямото неспокойствие наоколо във връзка с пандемията, породена от Covid19, аз се чувствам невероятно! Сега съм в карантина, но много се радвам, че направих тази крачка и се прибрах у дома, в родината.
         Какви са бъдещите ти планове?
         Нещата, които правех преди навън и правя тук сега, са същите! Аз съм архитектурен дизайнер, правя продуктов и индустриален дизайн, занимавам се и с изкуство. Смятам да се занимавам със същото тук, въпреки че съм някак странен, някак неподходящ за околната среда, тъй като вниманието е съсредоточено към друго, а много малко се говори за най-важния период, който е пред нас.
          Постпандемичният - най-интересната част за цялото човечество! Разбрах, че около 600 000 българи, които са учили, образовали се и са работили в чужбина, са се завърнали в България. Хора, които са се докоснали или вдъхнали от оная, другата култура, и решили да продължат в България, са голямо богатство, тъй като в последните години в българското образование се забелязват сериозни пробойни! И няма как със своята енергия и работоспособност, с ума и творчеството си да не бъдат полезни тук!
          Карантинният период изкарах в София, но работя от къщи на компютъра си. Правя проект за инвеститор, който е във Франция и е българин. Проектът е много интересен! Много голяма рядкост е да работиш с клиент, който ти дава карт бланш да изразиш своя стил, да реализираш собствената си идея по нетрадиционен начин и всячески те подкрепя.
Имам и други проекти. Единият е изработване на инвестиционна платформа, в която ще се публикуват проекти изцяло с екологични идеи. Като, например, да се направят тухли от коноп и вар!
Проектът е много интересен и ще отнеме много време, но по него ще работим група хора, като поставената идея е да има офис в България /София/ и главен офис в Англия /Лондон/.
          Другата платформа, която правя и ще направя прототип, е нещо от моето детство - детска тротинетка - миналата година такива тротинетки бяха най-продаваните в целия свят! Моят проект ще е дървена количка с колела от лагери, но ще има и с гуми - идеята комбинира няколко вида прототипа дизайн, направил съм комбинация на няколко модела: единият -кинетичен, другият - с ел мотор.
Искам да работя и творя тук! Частично искам да преподавам в НБУ или в Академията по изкуствата, за да имам тясна връзка с младите, които гледат напред, искам да ангажирам повече хора в правенето на модерни и страхотни проекти!
Интериорният дизайн е нещо повече от изработването на идеен проект. Това е комплексна услуга, която съчетава и придава еднаква тежест както на предварителното планиране, така и на самата работа по реализацията на проекта. Това е комплексен процес, финалът на който е изящен и уютен интериор.
          Искам да правя и публични проекти за хората, имах идея за такъв в Лондон, но сега ще го направя тук - един вид трибют като Христо Явашев, публичен арт, който би имал ефект, търся подходящ парк. Ние, българите сме креативен народ от всяка гледна точна - откъм наука, музика, и сега трябва да се обърне внимание на някак подценените пред последните години сфери. Може би завръщането на толкова много българи, докоснали се до западната култура, води до един силно позитивен знак, слага началото на едно ново Възрождение за българската култура! Защото винаги след всяка ниска вълна идва голяма, както казва моят преподавател Адам Филт, който е мореплавател, в океана всяка трета вълна е голяма!
          Разбрах, че си приключил с карантинната изолация.
         Да! От няколко дни! Много ми е приятно да ходя да играя баскетбол на едно хубаво игрище в Лозенец, срещам млади хора и такива на моят възраст - българи и е приятно! Имам е един съкровен момент от пребиваването си тук, когато на игрището монтирам металната мрежа, която донесох от Лондон и всички деца държат пирамидата от пейки, за да ме обезопасят. Разбрах, че това е моят протест. Те са промяната, те са бъдещето, те са моралът."We stand on the shoulders of giants" (Ние стоим на раменете на гиганти), което в този случай за мен има двойно паралелно значение, защото гигантите са новото поколение, там е надеждата! Приятно ми е да се разхождам из София – този страхотен град, да дишам въздуха му, макар някои да реагират че не бил чист – бих им предложил да идат в Париж или в Лондон, за да разберат разликата и плюсовете ще са в полза на българската столица. Гледам Витоша и в скоро време мисля да отида с приятели, защото ако нещо ми е липсвало най-много, когато съм бил далеч от България, то е нейната природа!
         Сега в София вървят протести против правителството…
         Аз съм разбрал много неща...И нека да не генерализираме! Плюс това съм живял в България в по голямата част от живота си и помня други правителства -и леви и десни, и Виденов и Костов...Та нека видим каква ще е промяната, но тя най-вече зависи от самите хора! Животът е толкова невероятен! Постоянно преместване, моделиране и изместване. Толкова флуид, невъзможен за улавяне и разбиране, усещам го в един единствен сутрешен дъх, когато слънцето осветява душата ми!
         Ще наминеш ли към Бяла?
         Ще се радвам да се видим! Аз ще пътувам скоро към нашия край имам още няколко уговорени срещи тук, но нямам търпение да си дойда в Бяла, да отида на разходка по любимите ми места, да отида до Янтра, до моста на Майстор Кольо Фичето, до Беленската гора, да се срещна и прекарам известно време с приятели и да поразмишляваме как вървят нещата там! И така, поздрави от София! Краси БОШЕВ
Интервюто взе Йорданка ЗАБУНОВА



Гласувай:
2



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: zabunova
Категория: Новини
Прочетен: 696310
Постинги: 301
Коментари: 292
Гласове: 1441
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031