14.06.2020 20:28 - Междинни разговори? Учените разкриват повтарящия се „157-дневен модел“ в мистериозни междугалактични изблици на радио

Последна промяна: 14.06.2020 20:31

Междинни разговори? Учените разкриват повтарящия се „157-дневен модел“ в мистериозни междугалактични изблици на радио

9 юни, 2020 00:31 / Актуализирано преди 5 дни

image ФАЙЛ СНИМКИ. ©  Ройтерс / НАСА / ЕКА / наследство на Хъбъл ; Ройтерс / Ралф Орловски
Астрономите са открили „цикъл на дейност“ зад масивни радиоимпулси, излъчвани от галактика милиарди светлинни години, излъчвайки светлина върху една от големите космически мистерии, за която някои предполагат, че може да е знак за извънземен живот.

Известни като бързи радио изблици (FRBs), проблясъците на емисии бяха забелязани за първи път през 2007 г. и изглежда, че произхождат от галактики на светлинни години далеч от Земята, но точно това, което ги причинява, все още има учени, които да си чешат главите. Изблиците са изключително мощни, отделяйки толкова енергия в рамките на няколко милисекунди, колкото Земното слънце през целия век.

Въпреки че са открити повече от 100 FRB от откриването им, повечето от тях са еднократно явление, което отразява само едно избухване. Но наскоро учените откриха, че малък брой FRB се повтарят, забелязвайки редовни модели или „цикли на дейност“ зад загадъчните проблясъци.

СЪЩО НА RT.COMАстрономите, изучаващи радиосигналите ALIEN, откриват 8 нови източника, един от близката галактика

Едно повтарящо се спукване - FRB 121102, излъчено от малка галактика джудже на около три милиарда светлинни години от Земята - беше наблюдавано в продължение на пет години от изследователи от обсерваторията на банката Jodrell в Англия, разкривайки 157-дневен модел. Избухването изглежда избухва в продължение на 90 дни, само за да умре за още 67, преди да се повтори отново, според откритията, които бяха публикувани наскоро в „Месечните известия“ на списанието на Кралското астрономическо общество.

Въпреки че изследователите все още не могат да кажат какво стои зад цикличната активност, бяха направени редица обяснения. Някои предполагат, че импулсите са причинени от „колебанието“ на въртящ се магнит - или силно намагнетизирана неутронна звезда - докато други смятат, че са свързани с орбиталните движения на двоична звездна система.

Липсвайки окончателно естествено обяснение за мистериозните изблици, през 2017 г. изследователи от Харвард-Смитсонианския център за астрофизика решиха да изследват неестествени причини, провеждайки проучване, теоретизиращо, че масивен извънземен радиопредавател може да изпраща изблиците, за да захранва "Междузвездни леки платна." Те откриха, че подобен подвиг би бил технически възможен, но ще изисква слънчев панел с площ, два пъти по-голяма от Земята, което го извежда далеч над сегашните способности на човечеството. Въпреки, че учените признават, че работата е силно спекулативни, те все пак каза, че е "на стойност обмисля" за "изкуствен произход" за радио изблици, които продължават да объркват астрономи.

СЪЩО НА RT.COM
Бързи
 радиоизстрели: Какви са тези „безумно мощни, необясними сигнали от космоса?