21.03.2020 12:52 - Астрономите провеждат упражнения за „планетарна защита“, за да се подготвят за събитията на ниво изчезване

Последна промяна: 21.03.2020 12:53

Изпратено от Дейв Ходжес във вторник, 17 март, 2020 - 12:05.

image От  Франц Уокър

Newstarget.com

Въздействията от близо земни обекти (NEO) са причинили едни от най-големите събития за масово изчезване, преживяни някога от Земята. Сега  международен екип се събра  за учение, за да проследи един такъв NEO и да оцени заплахата, която представлява, докато демонстрира как експерти от цял ​​свят могат да се съберат в отговор на такава заплаха.

Екип от 69 учени от различни страни, с подкрепата на Службата за планетна отбрана на НАСА  , проследи астероида 2012 TC4, когато той премина близо до Земята през 2017 г. Използвайки различни телескопи и инструменти, учените проучиха различни аспекти на астероида, за да видят какво последствията биха били, ако подобен обект удари Земята. В същото време изследването също помогна да се демонстрира как учените могат да работят заедно, когато бъде открит такъв обект.

Определяне дали астероид може да удари Земята

Астероид 2012 TC4 прелетя от Земята на разстояние от едва 31 000 мили - доста близо по междузвездни стандарти. При приблизителна дължина 50 фута и ширина 20 фута, 2012 г. TC4 не беше достатъчно голям, за да предизвика някакво събитие на ниво изчезване (ELE). Въпреки това размерът на астероида е достатъчен, за да нанесе все още значителни щети, ако удари планетата.

През 2012 г. астероид със същия размер навлезе в атмосферата над Русия, преди в крайна сметка да избухне над Челябинска област на височина от около 18,5 мили или 97 000 фута. Над 1500 души бяха ранени от взрива, най-вече от стъклена осколка от прозорци, която се счупи в резултат на ударната вълна от експлозията.

Докато по-голямата част от енергията на метеора в Челябинск е била погълната от атмосферата, оценките за нейната обща кинетична енергия от инфразвукови и сеизмични измервания я поставят в еквивалент 400 - 500 килотона TNT, 26 до 33 пъти повече енергия, отколкото атомната бомба, взривена в Хирошима. Също толкова обезпокоителен е фактът, че астероидът в Челябинск е бил неоткрит преди да влезе в земната атмосфера, отчасти поради това, че лети от посоката на Слънцето.

Имайки това предвид, учените проследиха TC4 за 2012 г., за да научат повече за това как различните му атрибути, като форма, период на въртене и дори състава му, влияят на орбитата му и дали могат да използват данните, за да предскажат дали друг астероид може да удари Земята.

С визуална величина само V = 27, 2012 г. TC4 представлява най-слабия NEO, засечен досега. За да го проследи, екипът използва редица телескопи както на Земята, така и в космоса. Те включваха  много големия телескоп e (VLT) в Чили, както и  Панорамната система за телескоп и система за бързо реагиране  (Pan-STARRS1) в Хавай. Първият е най-производителното наземно астрономическо съоръжение в света (надминато само от космически телескопи, като телескопа Хъбъл), докато второто е водещият телескоп за проследяване на НЕО.

Използвайки тези и други телескопи, учените събраха всички данни, необходими за прогнозиране на траекторията на TC4 за 2012 г. и риска от удара на Земята, дори ако тя беше видима само за кратко време. Като бонус възможността да проследят състава му позволи на учените да предвидят какво ще се случи, ако всъщност удари Земята. (Свързано:  шеф на НАСА: Астероидните удари не са като филмите. Световните сили трябва да се подготвят за въздействие .)

Упражнение за координация в световен мащаб

Въз основа на това, което учените наблюдаваха, 2012 г. TC4 не се държеше по никакъв друг начин, освен това, което се очакваше от астероид в близост до Земята. Обаче упражнението показа ползите от обединените усилия на учени от цял ​​свят.

„Според мен най-интересната част от тази работа беше световната координация и това колко добре работеха всички от различните групи.“ заяви  Кристина Томас, Северна университет на Аризонския университет , която  публикува документ за упражнението .

„Всяка група наблюдатели използва информацията, предоставена от други групи, за да помогне за изграждането на по-пълна картина на TC4 за 2012 г.“

Движейки се напред, учените ще разгледат други НЕО, които ще включват работа с НАСА по мисията за двойно астероидно пренасочване (DART). Тази мисия ще се сблъска със сонда в астероид, за да тества дали такова въздействие може да отклони астероида от удара на Земята.

Посетете  Space.news  за още истории и изследвания за потенциалните опасности от астероидните въздействия.

Източниците включват:

Newswise.com