09.09.2019 10:31 - Слушайте как слънцето „пее“: Експертите създават софтуер, който превръща вибрациите в повърхността на нашата звезда в музика за първи път

Последна промяна: 09.09.2019 10:32

• Вибрациите от космическото му задръстване действат точно като вият ветрове на Земята
  • Но вместо това той използва плазма върху повърхността на Слънцето от 10 000 Fahrenheit (5,505 C)
  • Ускоряването им поддържа, че естествените им хармонии разкриват мелодии от друг свят
  • Изследователите анализират данни от милионите различни вибрации на Слънцето от откриването на неговия „глас“ през лятото на 1960 г.

От ВИКТОРИЯ БЕЛ ЗА MAILONLINE

ПУБЛИКУВАНО: 15:11 BST, 11 юни 2019 | АКТУАЛИЗИРАНО: 15:37 BST, 11 юни 2019 г.

Слънчевият „глас“ е уловен от учените за първи път.

Изследователите са заснели движението на слънчевата атмосфера, което издава звук, подобен на вият ветрове на Земята.

Милиони различни вибрации в слънчевата повърхност създават вариации в горещата му смес от газове - известна плазма, които действат точно като ветровете на Земята.

Те създават акустични вълни с много ниска честота, които подобно на музикален инструмент поддържат редица ритъмни режими, известни също като хармоници.

С помощта на музикални експерти група учени ускориха тези вибрации до по-високи честоти, за да създадат други светски мелодии на слънцето.

Екипът от проекта Sonification of Solar Harmonics (SoSH) твърди, че произвежда ноти на бас хиляди пъти по-дълбоко, отколкото може да чуе човешкото ухо.

Превъртете надолу за видео

Учените заснеха гласа на Слънцето за първи път     Заредени : 0% Прогрес : 0% 0:00 предишен играя пропускане ням   Текущо време0:00 / Времетраене0:50 Цял екран Нуждаете се от текст                       image   3

„Гласът“ на Слънцето е заловен от учените за първи път. Пеещата звезда издава басови нотки хиляди пъти по-дълбоки, отколкото човешкото ухо може да чуе. Вибрациите от космическото му задръстване действат точно като вият ветрове на Земята

КАК СЕ НАМЕРИХТЕ "ГЛАСУВАНЕТО НА СЪН"?

Изследователи от проекта Sonification of Solar Harmonics (SoSH), издават нотки на бас хиляди пъти по-дълбоко, отколкото човешкото ухо може да чуе.

Те открили, че повърхността на слънцето се движи нагоре-надолу с цикъл от около пет минути - създавайки звукова вълна от 0,003 херца.

Тъй като слуховият диапазон на човека започва от 20hz - учените се обединиха с музикални експерти, за да създадат софтуер за озвучаване, за да го ускорят.

Използваните от тях данни бяха звуци, които заснеха от мисиите на MDI и HMI на Слънчевата и Хелиосферната обсерватория.

Изследването на акустични вълни вътре в слънцето се нарича хелиосеизмология.

Бурна конвекция или кипене в близост до повърхността прави звукови вълни  с честоти, които резонират от хармониците.

Изследването на акустични вълни вътре в слънцето се нарича хелиосеизмология.

Точно когато честотата на скубаната китарна струна се повишава с повече напрежение и по-ниска с по-голяма дебелина, честотите на слънчевите хармоници дават възможност на екипа да получи данните от слънчевата вътрешност, като нейното налягане и плътност.

„Като алтернатива на визуализацията, сонификацията ни приканва да приложим нашия богат опит от звукови вълни в естествени условия за интерпретация на данни“, заяви говорител.

„Особено в случая на данни, които вече са акустични по природа, може да очакваме да слушаме, за да разкрием връзки, които не са били открити преди.

„Факт е, че ние нямаме идея какво може да се чуе в данните, защото, макар да сме го изследвали десетилетия, никога не сме го слушали.“

СВЪРЗАНИ СТАТИИ
  • предишен
  • 1
  • Следващия
  • imageВкаменелостта на „Monster Loch Ness Monster“, открита в Антарктида ...Facebook изгражда масивна слънчева ферма в Тексас, която е ...Предупреждение за „змия-змия“ в Северна Каролина с продължителност четири фута ...Google Maps обещава край на извратените таксиметрови шофьори от ...imageimageimage
СПОДЕЛЕТЕ ТАЗИ СТАТИЯ Дял 113 акции

Слънцето издава шум с милиони хармоници, всяка от които обитава определен регион вътре в слънцето и произвежда ритми с различни характерни честоти.

„Най-силните от тези хармоници имат честоти само около 0,003 херца, което съответства на приблизително петминутните им периоди на трептене“, заяви говорителят.

Това е далеч под диапазона на човешкия слух, който обикновено се приема като 20 до 20 000 херца.

„Следователно, за да усетим звука на Слънцето с нашите уши, тези много ниски звуци трябва да бъдат мащабирани до звуков обхват.

„Това разкрива най-очевидното предимство на сонификацията пред визуализацията за слънчеви трептения, което е компресия на времето.

„Нашите уши са в състояние да обработват много хиляди проби в секунда, което ни позволява да слушаме данни на стойност година само за една минута.“

Слънчеви пламъци: Вижте слънцето, както никога не сте го виждали досега       Заредени : 0% Прогрес : 0% 0:00 предишен играя пропускане ням   Текущо време0:00 / Времетраене1:12 Цял екран Нуждаете се от текст                     image   3

С помощта на музикални експерти група учени ускориха тези вибрации до по-високи честоти, които създават чужди мелодии на слънцето. Екипът казва, че слънцето произвежда нотки на бас хиляди пъти по-дълбоко, отколкото човешкото ухо може да чуе

Инструментът мащабира различните хармоници или вибрационни честоти на звездата със същата скорост - запазвайки същите музикални интервали между тях.

Слушането им едновременно би звучало като бял шум - тъй като Слънцето произвежда милиони хармонии във всеки даден момент.

Но настройването на честоти, които вече са анализирани, разкрива странни вибриращи нотки с приятни хармонии.

Говорителят каза: „В този момент в нашата обработка, пускането на нефилтрирани хронологии ще звучи точно като статично или шум.

„Това е така, защото много много режими звучат едновременно в даден период от време, да не говорим за фоновия шум, включен в нашето наблюдение на режимите.

„Композиторите могат да го използват за създаване на нови произведения, които представят Слънцето като музикален инструмент, докато любопитна публика може да се ангажира със SoSH, за да придобие акустично разбиране за нашата родна звезда.

„Соларното слушане вече е достъпно за всички.“

Слушането на отделните ноти - или хармониците - са единственият начин за изследване на интериора на Слънцето.

Анализът на техния променящ се терен позволява на учените да оценят вътрешното налягане и плътността на звездата, както и да разработят откъде в звездата идват звуците.

Честотите на хармониците на Слънцето позволяват на екипа да прави физически изводи за слънчевата вътрешност.

Проектът SoSH сега разглежда създаването на приложение за смартфони, което позволява на хората да проследят път на Слънцето и да слушат неговите хармонии, сякаш го следват.

Изследователите също се надяват техният инструмент да бъде използван в музеи и университети

КАКВО ЩЕ  НАПРАВИ ЗЕМЯТА, КОГАТО СЪНЯТ Умира?

Пет милиарда години отсега се казва, че слънцето ще е прераснало в червена гигантска звезда, повече от сто пъти по-голямо от сегашния си размер.

В крайна сметка той ще изхвърли газ и прах, за да създаде „плик“, съставляващ половината от неговата маса.

Ядрото ще се превърне в мъничка бяла звезда-джудже. Това ще свети хиляди години, като осветява обвивката, за да създаде пръстенообразна планетарна мъглявина.

image   3

Пет милиарда години отсега се казва, че слънцето ще е прераснало в червена гигантска звезда, повече от сто пъти по-голямо от сегашния си размер (файл от снимката)

Докато тази метаморфоза ще промени слънчевата система, учените не са сигурни какво ще се случи с третата скала от слънцето.

Вече знаем, че нашето слънце ще бъде по-голямо и по-силно, така че вероятно ще унищожи всяка форма на живот на нашата планета.

Но дали скалното ядро ​​на Земята ще оцелее, не е сигурно.