02.07.2018 13:50 - Изключителен поглед към гравитацията и как тази сила е живо, напълно динамично създание, което може да огъне светлината

06/05/2018 / От Едел Кук

image   https://www.newstarget.com/2018-06-05-an-extraordinary-look-at-gravity-and-how-this-force-is-a-living-fully-dynamic-creature-that-can-bend-like-light.html

Алберт Айнщайн третира пространство-време като жив звяр, който настройва формата си според масата и енергията. Общата му теория за относителността разглежда гравитацията като кривина на пространството, естествена леща, която може да огъне светлина, според статия в Space.com .

Тежестта оказва влияние върху всичко във Вселената. Дори масовите фотони, които пътуват със скоростта на светлината, нямат друг избор освен да следват пътеките, определени от формата на пространство-време.

Понякога обектът е толкова масивен, че неговата гравитация нарушава светлината по същия начин, по който работи обектив на камерата или чифт очила. Този ефект се нарича гравитационно леща.

Основата на винена чаша е светски и все пак точен начин за представяне на поведението на гравитационното оцветяване на малък сферичен обект като звезда. Прегледът на обкръжението ви през стъклото води до изкривен изглед.

Ако насочите пряко винешките стъкла към даден предмет, вашата цел ще се простира в пръстен около централната част на основата. Други пъти ще видите дъги или копия на обекта, които се показват на другия край на основата.

Смущенията в стъклените чаши от галакси

Голяма версия на този изкривяващ ефект се осъществява в пространството. Невероятно плътни предмети ще огънат и ще обърнат светлината, идваща от далечни източници.

Пространството, обграждащо гигантски клъстер от галактики, ще бъде силно изкривено поради множество супер гъсти и енергични обекти. Светлината от отделни галактики във фонов режим трябва да премине през бурно навития гравитационен път, преди да достигне Земята.

Полученото изображение е зловещо, но красиво. Изследователите могат да гледат множество изображения на една и съща галактика на фона, които се появяват като тънки дъги, нечетни петна и перфектни пръстени от светлина.

Получете още новини от този тип, без да сте цензурирани : Вземете приложението Natural News за вашите мобилни устройства. Насладете се на нецензурирани новини, резултати от лабораторни тестове, видеоклипове, подкасти и др. Прескочите цялата несправедлива цензура от Google, Facebook, YouTube и Twitter. Получете ежедневните си новини и видеоклипове директно от източника! Изтеглете тук .

Докато са изкривени и изкривени, изображенията също така предоставят жизненоважни улики за галактическия клъстер. Изследователите могат да изчислят масата си, като сравняват нормалните изображения на фоновите галактики с изображенията, изкривени от гравитационното оцветяване на клъстера.

Дори е възможно да се установи разпределението на масата вътре в този клъстер.

Освен това жизнеспособността на тази методология на кръговото движение също предполага наличието на тъмна материя , хипотетичен въпрос, който не може да бъде открит директно. Пътят на огъване, направен от светлината, ще се открои толкова, колкото и тъмната материя да не упражнява собствените си гравитационни ефекти. (Свързани:  Тъмната материя показва, че може да има паралелна "тъмна" вселена, която да съществува съвместно с нашите собствени .)

Слабо гравитационно леща и микронизиране

Всеки обект може да служи като гравитационна леща, без значение колко слаб е. Всъщност, слабите гравитационни лещи могат да бъдат също толкова просветляващи, колкото по-силните им колеги. С правилното оборудване, изследователите могат да анализират множеството слаби гравитационни лещи, които влияят на далечната светлина.

Един пример включва космическия микровълнов фон, светлината от новообразуваната вселена, която отне почти 14 милиарда години, за да достигне Земята. По пътя тази светлина трябваше да премине през гравитационните полета на толкова много галактики.

Изследователите използват минутните деформации в изображенията, за да разберат как материята се разпространява във Вселената. Въз основа на това, те могат да повторят този процес, за да създадат триизмерна карта, като начертаят концентрични обвивки на галактики около Земята.

Слабо гравитационно леща се използва в космологични проучвания, които очертават растежа и промените, които се случват в нашата вселена. Смята се, че е много полезно за изучаване на тъмната материя и тъмната енергия.

Крайният клас гравитационни лещи са микролетите. Обикновено твърде малки, за да генерират откриваемо изкривяване, идват в собствените си, когато един малък небесен обект пресича пред далечна звезда.

Вместо да причини замъгляването на звездата, всъщност изглежда по-ярко за момент, поради микронизирането около обекта. Това позволява на изследователите да открият екзопланети, които орбитат звездите.

Научете повече за други феномени на пространството, като посетите Space.news днес.

Източниците включват:

Space.com