04.12.2017 10:45 - Учените откриват минерални вещества, които могат да направят интернет 1000 пъти по-бързо

29 ноември 2017 г. Шон Адл-Табатабай технология 0

Учените откриха рядък минерал в Русия, който може да задържи ключа за увеличаване на скоростта на интернет с 1000%.

Минералният перовски е открит за пръв път в Русия през 30-те години на XX в. Учените казват, че има редица изключителни свойства, много от които сега се учат.

Съобщения на Forbes.com : Перовскит (CaTiO3) е минерал от калциев титанов оксид, но магията лежи в тази способност на минералите да помещават много различни катиони в своята физическа структура, давайки възможност на инженерите да модифицират минералите според нуждите си. Докато учените знаят за минерала от известно време, първоначално открити в Уралските планини в Русия през 1839 г., изследователите продължават да намират полезни характеристики на този минерал.

Перовскит се намира в мантията на Земята и е добит в Арканзас, Урал, Швейцария, Швеция и Германия. Всеки сорт има леко различен химически състав, позволяващ различни физически характеристики. Една такава полезна характеристика, открита през 2009 г., е способността на перовскиците да абсорбират слънчевата светлина и да генерират електроенергия, естествена форма на фотоволтаична клетка (слънчева клетка). Минералът понастоящем се разработва за използване в слънчеви клетки, дисплеи и каталитични конвертори.

Трансфер на данни от следващо поколение Terahertz

Сега учените са открили способността на минерала да използва спектъра terahertz при предаването на данни. Специфичният вид използван перовскит е както неорганичен, така и органичен и може да бъде тънко наслоен върху силиконова подложка. Уникалната способност на системата е, че тя използва светлина вместо електричество за предаване на данни, позволявайки скорости на трансфер 1000 пъти по-бързи от сегашната технология.

Терахерската лента се намира между инфрачервената светлина и радиочестотата (100 до 10 000 gigahertz). Това се сравнява с гамата 2.4 гигахерца, която повечето мобилни телефони използват днес. Пластовият перовски минерал може да прехвърля данни чрез светлинни вълни в терахерцовата лента, използвайки обикновена халогенна лампа. Използвайки халогенна лампа, изследователският екип установи, че те могат да променят терахерските вълни, когато преминават през перовскицата. Това позволява на изследователския екип да кодира данни във вълните и да прехвърля данни 1000 пъти по-бързо от традиционните електронни трансфери на данни.

Това изследване се основава на предишното откриване на модулиращи вълни в перовскит. Това обаче изисква скъпи и високоефективни лазери, които го правят търговски прекалено скъпо. Новото откритие използва обикновени евтини халогенни крушки. Освен това екипът установи, че те могат да определят цвета на светлината, за да модулират данните едновременно на различни честоти. Следователно не само те могат да прехвърлят данни 1000 пъти по-бързо, използвайки терахартурни вълни, но едновременно с това могат да активират няколко трансфера на данни, използвайки различни цветни лампи.

Този технологичен пробив отваря вратата към използването на терехерцов трансфер на данни в бъдещото поколение компютри и комуникации. На хиляди пъти по-бърз, този евтин и лесен начин за прехвърляне на данни представлява множество възможности за трансформиране на нашия цифров живот. За съжаление, ще трябва да изчакаме най-малко 10 години, докато не стане комерсиално готова според авторите. Когато това време идва, това може да доведе до стъпка на промяна в изчислителните процеси и комуникацията.