28.08.2017 17:44 - Нова Технология За Наблюдение На Небето За Сигнали От Извънземни Цивилизации
Автор: zahariada Категория: Технологии

Последна промяна: 28.08.2017 17:46

Нова Технология За Наблюдение На Небето За Сигнали От Извънземни Цивилизации

НАПИСАНО ОТ: РЪСЕЛ ДЕЙВИС 14 АВГУСТ 2017 Г.

В търсене на извънземен разум институт (SETI) започна наскоро $ 100 000 за финансиране на кампанията през Indiegogo за цел да изследва цялото небе в търсене на възможни сигнали от напреднали извънземни цивилизации. Маркирани като лазерни SETI, целта на инициативата е да се разработи световна мрежа от специализирани камери, които да позволят на изследователите да откриват чужди сигнали за по-малко от милисекунди.

Според експерти съвременните техники за откриване на извънземни сигнали са подобни на използването на пинсети за намиране на игла в купа сено, тъй като проучванията са ограничени до наблюдение само на една система звезда в даден момент. Експертите се надяват да разработят първите две камери, които ще им позволят да локализират целевите сигнали и да потвърдят своя алгоритъм и разпространение.

"Досега експериментите на SETI (Search for Extraterrestrial Intelligence), независимо дали слушат радиопредавател или търсят високотехнологичен лазер, са предположили, че ЕТ е непрекъснато в ефир, така че, където и да е инструментът, Сигналът ще бъде там. Лазерният SETI е първият опит за заобикаляне на това предположение. Лазерният SETI може да намери много кратък пинг от всяко място на нощното небе. Всъщност тя може да открие лазерна светкавица, която е толкова кратка, колкото милисекунда или по-малко; И която може да не се повтаря в продължение на дни, седмици или дори по-дълго. Или някога " , пише в страницата на проекта ."Мощните лазери за сигнализация могат да бъдат изградени от всяко висше общество. Те биха могли да ги използват, за да задвижат своя космически кораб. И това е, че кратки светлинни светлини, по-къси от мигането на окото, могат да бъдат в нашето небе в момента и ние няма да го знаем ", казва д-р Джил Тартър , председател на Бернар М. Оливър за SETI.

Как Лазерният SETI ще работи

Според изследователския екип новата технология ще използва астрономически камери с голямо поле на видимост. Лазерният SETI също е оборудван със специализирана система за обработка, която ще позволи на изследователите да прочетат камерата повече от 1000 пъти в секунда. По подобен начин се очаква системата да използва техника, наречена безцетна спектроскопия. Техниката включва  специализирано предаване на решетката за диференциране на целевата светлина от други източници.

Елиът Gillum, директор "Оптични" в SETI, заяви, че използването на нови технологии и специализирани техники за обработка на технологиите може дори да изпревари хардуера, за да се намалят разходите, докато едновременно се откриват импулси за по-малко от милисекунди. Използването на камерите по целия свят ще даде възможност на учените непрекъснато да следят за цялото нощно небе за първи път, добави Gillum.

Експерти твърдят, че могат да бъдат създадени два пълни обсерватории, ако кампанията повиши до 510 000 долара. Учените се надяват в крайна сметка да преминат към мащабно производство, за да улеснят развитието на глобална мрежа. Това от своя страна ще позволи на камерите да наблюдават небето във всички посоки наведнъж. Според изследователите всяка обсерватория ще се възползва от тези устройства.

Експертите също така отбелязват, че създаването на шест до осем наблюдателни станции по целия свят ще даде възможност на учените непрекъснато да наблюдават и двете полукълба на нощното небе. Това може да осигури до 200 000 пъти покритието на по-ранни проекти, отбелязва изследователският екип на SETI. (Свързани: Основателят на авиокосмическата компания казва, че извънземните вече са на Земята .)

Източниците включват:

DailyMail.co.uk