09.10.2016 20:21 - Небето горе: Какво означава откритие Earth 2.0 за Бог
Автор: zahariada Категория: Технологии

впечатление NASA / ААП / Изпълнител на Кеплер-452в. Небето горе: Какво означава откритие Earth 2.0 за Бог

Тъй като скорошното откритие на Кеплер-452в - по-прозаично, известен като Earth 2.0 - научни и ненаучни общности са гъмжащ с развълнуван спекулации. Съществуването на друг подобни на Земята планети в така наречената " Златокоска зона " - околозвездния обитаемата зона с подходящи условия, за да подкрепи течна вода - отново разпали интереса, че целогодишен въпрос: Сами ли сме във Вселената?

Същия въпрос също е на много устни, тъй като миналия месец старта на пробива Слушай проект, в който търсенето на екстра-Ефирни живот (SETI) получи US $ 100 милиона долара тласък от богатия руски Силиконовата долина предприемач, Юри Milner.

откритие Кеплер-452в се повдига интригуващата възможност, ако има и други обитаеми планети там, ние може да бъде в състояние да се премести човешката цивилизация до един от тях един ден. Тези видове възможности, за толкова дълго време изпада в научната фантастика, изведнъж станаха достоверни.

През 2010 г. директорът на изследователския център Еймс на НАСА, Simon Уордън, прогнозира наличието"в рамките на няколко години" на космически кораб ", който ще ни отнеме между световете".

По същия начин, Стивън Хокинг отдавна настоява, че междупланетната преместване е единствената жизнеспособна опция за продължаване на съществуването на човечеството. И докато технологичните бариери в момента са непреодолими, НАСА инженер Адам Steltzner вярва - според изявление той направи най-Смитсониън "Бъдещето е тук" Фестивал през май миналата година - че той ще види човешки следи на Марс в живота си.

Каква е ползата за Бога?

Earth 2.0 също е поставен въпроса, които отиват към сърцето на религията, а не наука.

За Джеф Швайцер, бивш президентски съветник по наука и технология за Бил Клинтън, Earth 2.0 представлява " най-лошия възможен новина за Бога " и всички, които вярват в него.

Всеки път, когато смятаме, че пространството и всичките му възможности, това е лесно, разбира се, да бъдат заслепени от отвесните номера, участващи. Според някои оценки, поставени от общия брой на звездите в наблюдаемата Вселена в един septillion звезди - това е един последвана от 24 нули.

Разбира се, сега, че учените са открили един друг потенциално обитаема планета, трябва да има и други.Швайцер е съвсем правилно да се каже, че:

математика магия не е необходимо да се сключи не сме случайно открие единствената друга възможност обитаема планета сред които огромно население от звезди.

Но за Швайцер, цифрите са без значение - тя не изисква милиарди или дори милиони, на други вероятно обитаеми планети. Има само трябва да бъде един друг, за да опровергае религиозен мит. С други думи, дори ако Кеплер-452в бяха единствената друга обитаема планета освен Земята, би - от само себе си - да бъде достатъчно, за да се дискредитира идеята за бог. Не е изненадващо, обявяването на откриването му следователно е бременна с двете научни и богословски значение.

Концептуализация на художник от размера и мащаба на Кеплер-452в, в сравнение с другите планети в нашата Слънчева система. NASA / AAP Кликнете, за да уголемите

Но преди да се втурне да се откаже каквото и вероизповедания някои от нас все още има, това е заслужава да бъде разгледан на базата на която Швайцер прокламира "смъртта на Бог".

За съжаление, той не знае почти нищо за текстова екзегетика - критичното разглеждане на даден текст.Неговият аргумент, че Кеплер-452в окончателно опровергава Бога почива на най-тънкия на екзегетични вафли.

Тя върви по този начин.

Швайцер нас не иска да приеме, че, тъй като създаване на разкази генезиса говорят за живота на земята, свързан единствено число, всяко доказателство или дори възможност на извънземно живот фалшифицира собствени твърдения на Библията за бога, който "инструктира" неговите автори.

Ако имаше други животи или обитаеми планети освен Земята, Бог щеше със сигурност да каже на библейските автори да ги споменавам. Тъй като той не го направи, Библията е била фалшива и неговите Божиите несъществуващо.

Разбира се, на най-основно ниво, Швайцер е прав. В Библията е да се занимава само със създаването на живот на тази планета. За цялата си говорим за "небесата", не се споменава за други възможни подобни на Земята светове, нито който и да е от авторите разследва съществуването на извънземни форми на живот.Но дали това наистина е фатално надзора че Швайцер смята, че за да бъде?

Защо трябва текстовете, дори и тези, които говорят за Божията астрономически творчество, непременно надхвърлят хоризонта на земния опит? Това едва ли е тяхната цел. Като еврейски равин и редактор Abraham Cohen веднъж отбеляза :

естествени науки като обект на изследване не се отглежда в училищата на Палестина или Вавилон.

Равините са били наясно, но до голяма степен се интересува от, космологията като такива. Защо? Тъй като те са били достатъчно загрижени за проблемите на този свят, без да се притеснявате за спекулативни възможности на всички други.

Така да се каже, че Библията е просто безразличен в maybes и какви-ИС на астрофизически абстракция.Напротив, Библията в своята цялост осигурява рамка разказ за разбирането на това как тези хора (общността на Израел и след това, по-късно, на Църквата на евреи и езичници) се отнася до този Бог.

Има нещо дълбоко заземен за намерението на Писанието - да не се допитаме абстрактно в това, което може да е, но да попитам вместо това, как тогава трябва да живеем, тук и сега, със себе си и един с друг?

Да се изисква от Библията, че тя също се ангажират в космологичен спекулация е толкова безсмислен, както настоява, че ние се намери рецепта за карамел Дъф в Arithmetica Universalis на Нютон.

Това не е, разбира се, да се отрече, че откриването на Земята 2.0 е натоварен с богословско значение. Вече не живеем в момента на състава на Писанието, ние не разполагат с лукса на игнориране на научните факти, които са били, по едно време, само куриози.

Теолозите, религиозни лидери и хората на вярата трябва да се чувстват вътрешно принудени от тези реалности да поиска сондиране въпроси за естеството на Бога, в когото казваме ние вярваме.

Какво означава да се каже, че Бог е про Nobis (за нас)? Дали той също за всички други възможни форми на живот? Защо не, ние може да попитам? Има ли все още нещо уникално за живота направени "по Божия образ", че може да не по необходимост да бъде вярно на всички други спасителни видове? Можем ли, добросъвестно, признавам, че Бог е Създателят на небето и "пръст"?

Може би по-специално, има ли нещо в Писанията, че ще ни попречи да направи такова признание?

Това са само някои от въпросите, които ние трябва внимателно да питат. Но във всички честност, такива въпроси са само в действителност естествено продължение на въпроси, които вече са били поставени от различните еко-теологии. Ecotheology е умишлено се опитва да дестабилизира антропоцентрична, геоцентрична разказ на нормативната доктрина; да попитам сега за въздействието на извънземно обитаване на нашите концепции за Бога е различно само по степен, а не от рода.

Но ако искаме да направим така, ние трябва да се ръководи от един много по-сложни екзегетична граматика от този, използван от Джеф Швайцер. Ние ще трябва да се научат да четат нашите фундаментални религиозни текстове с нюанс, и с едно око към дискурсивна цяло, а не себе си задоволява с лесното доказване-текстови съобщения.

Теология - точно толкова, колкото наука - трябва да поддържа отворен ум и отворено сърце. Ако го направи, след това, че ще бъде в действителност добра новина за Бога.

източник