08.10.2013 17:46 - Война в Космос, какво предчувствие
Автор: zahariada Категория: Технологии

Война в Космос, какво предчувствие! Игор Бармин

30 сеп. 2013 imageimageimage

Паразити , които се опитват да се обграждат с оръжие от всички страни , ни принуждава да се справят с подобни задачи , безинтересни , а не да се развива фундаменталната наука , социални услуги , да се запази екологията на нашата планета ...

Войната в Space, Dreaming

Имоти на околоземното пространство се отворят големи перспективи за въоръжена конфронтация

Автори - Igor Barmin , Viktor Savinykh

Космическото пространство се характеризира с много аспекти на използването и военни - не е изключение. A сателитно изображение може да съдържа преглед равен на хиляда снимки, направени по време на въздушни снимки . Съответно, космически оръжия могат да бъдат използвани в линията на зрението на много по-голяма площ от наземни оръжия. Дори и по-големи възможности отвори в същото време и за изследването на космоса .

Повечето от видимост в близост пространство (CP ) дава възможност на глобалната система за наблюдение от космоса за всички области на повърхността на земята , въздуха и космоса почти в реално време. Това ви позволява да реагира незабавно на всяка промяна в ситуацията в света . Не е случайно , според американски експерти , в навечерието на космическите изследвания система могат да получат до 90% от информацията за потенциалния противник .

Геостационарни радио предаватели , разположени в космоса , са в обсега на половината земно кълбо . Това свойство позволява на потребителя непрекъсната връзка между някое от получаващи средства по полукълбо като стационарен и мобилен . Space група от радиопредавателни станции обхваща цялата Земя. Тази функция позволява ръчно управление на врага движение и да се координират действията на съюзническите сили в целия свят.

Техника и оптични наблюдения от космоса се характеризират с т.нар собственост на sverhvidimosti : дъното от кораба могат да се видят на дълбочина от 70 метра , както и снимки от космоса - до 200 м, с видими и обекти, които са на рафта. Това ви позволява да следят за наличието и движението на средства на противника и прави безполезни средства маскиращи ефективен срещу въздушно разузнаване .

От наблюдение на действие

Според експертни оценки , космически системи стачка може да бъде преместен от фиксирана точка в орбита стачка по мишени , разположени на повърхността на Земята , за 8-15 минути . Това се сравнява с полетно време на балистични ракети , подводници на слепване на водите на Северния Атлантик за Централна област на Русия.

Днес, на границата между въздуха и пространството означава борба изтрити. Например, един безпилотен самолет Boing космическата X37B (САЩ) може да се използва за различни цели : наблюдение спътници и ще започне стачка .

От гледна точка на наблюдение , околоземното пространство създава най-благоприятни условия за събиране и предаване на информация . Това позволява ефективно използване на системи за съхранение на информация , поставени в пространството. Прехвърляне на информационните ресурси копира земята в космоса увеличава тяхната безопасност в сравнение с съхранение в земята.

Екстериториалността на околоземното пространство дава възможност за полет над територията на различни страни в мирно време и по време на провеждане на военните действия. Почти всеки космически кораб може да бъде всякакъв конфликт на площ и да бъде използван в него. Когато група от космически кораб , те могат да контролират всяка част на света през цялото време.

В близо до Земята пространство ( NES ) не може да използва такъв поразителен фактор на конвенционални оръжия , ударната вълна . В същото време , практическата липса на атмосферата на височина от 200-250 километра създава благоприятни условия за прилагането в борбата OCP лазер, лъч , електромагнитни и други оръжия . С оглед на това , Съединените щати в средата на 90-те години на миналия век са били планира да разположи в околоземното пространство от около 10 специални космически станции , оборудвани с мощност химически лазер до 10 MW , за широк спектър от задачи, включително унищожаването на космическите обекти за различни цели.

Използвани за военни цели космически кораб (SC) могат да бъдат класифицирани като граждански, в съответствие със следните критерии:

височината на орбитите - ниска орбита космически кораб надморска височина от 100 до 2000 км , средни височини - от 2000 до 20 000 km , vysokoorbitalnyh - от 20 000 km или по-голяма;

на ъгъла на наклона - на геостационарна орбита (0 ° и 180 ° ) , в полярен (I = 90 ° ) и междинни орбити.

Характерна особеност на борба космически кораб - функционална цел. Тя ви позволява да изберете три групи космически кораб :

предоставят ;

борба ( за сечене на предмети върху повърхността на Земята , системи за ПВО и FFP ) ;

В момента в комплекса се състои от съзвездието космически видове и електронно разузнаване , комуникации, навигация , метеорология и topogeodetic софтуер.

SOI за противоракетна отбрана

В началото на 50-те и 60-те години , САЩ и СССР , подобряване на техните оръжейни системи , извършвани изпитания на ядрени оръжия във всички природни зони , включително пространство. Според официалната , публикувани в откритите списъци изявления на ядрени опити , категорията на космическите ядрени експлозии , бяха наложени пет САЩ , проведени през 1958-1962 година , и четири съветски - в 1961-1962 - m .

През 1963 г. в САЩ министърът на отбраната Робърт Макнамара обяви началото на работата по програмата " Sentinel » ( Сентинел - часа ) , която трябваше да осигури защита срещу ракетни нападения големи части от континенталната част на САЩ . Приема се, че системата за противоракетна отбрана ( NMD ) ще dvuheshelonnoy , състояща се от голяма височина на далечни разстояния прехващачи LIM - 49A Spartan и Sprint пресичане ракети с малък обсег и свързаните радар PAR и MAR , както и компютърни системи.

26 май 1972 в Съединените щати и Съветския съюз подписаха Договора за ограничаване на ABM ( влязъл в сила на 3 октомври 1972 г.). Страните се ангажираха да ограничат своята система за противоракетна отбрана в два комплекса ( в радиус от не повече от 150 километра на броя на ракетни установки до 100 ) около столицата и в същата близост до мините на стратегическите ядрени ракети . Договорът задължава да не създадете или УД разположи системи или компоненти на пространството , въздушен, морски или наземна мобилност.

23 Март, 1983 г. президентът на САЩ Роналд Рейгън обяви началото на изследвания, които могат да се разхождат допълнителни мерки срещу междуконтинентални балистични ракети ( междуконтинентални балистични ракети ) ( противоракетна отбрана - ABM) . Изпълнението на тези мерки ( поставяне на ракети прехващачи в космоса , и т.н.) е да се осигури защита на цялата територия на САЩ от междуконтинентални балистични ракети . Програмата се нарича Инициативата за стратегическа отбрана ( SDI ) ( стратегическа отбрана инициатива - SDI ) . Тя включваше използването на наземни и космически базирани системи за защита на САЩ срещу балистични ракети и официално означавано отклонение от предшестващо учение за " взаимно гарантираното унищожение » ( взаимно гарантираното унищожение - MAD) .

През 1991 г. президентът Джордж Буш представи новата концепция за отбранителна програма модернизация , която е трябвало да се намеси ограничен брой ракети . От този момент започва американските опити за изграждане на национална противоракетна отбрана ( NMD ), за да заобиколят Договора ABM . През 1993 г. администрацията на Клинтън промени името на програмата за система за противоракетна отбрана ( NMD ) на територията (Национална противоракетна отбрана - NMD ) . Създадено от американската система за противоракетна отбрана включва контролен център , станцията на далечни разстояния за откриване и проследяване на сателити стартира ракети ориентиране ракети прехващачи мястото , самите установки да донесе ракети в космоса, за да унищожи врага балистични ракети .

През 2001 г. Джордж У. Буш обяви, че системата за противоракетна отбрана да защитава територията не само на САЩ, но и съюзници и приятелски страни , не изключва пускането на своя територия елементи от системата . Сред първите в списъка беше Обединеното кралство . Няколко страни в Източна Европа , особено в Полша, също официално изразиха желание да бъде домакин на елементи на системата за противоракетна отбрана , включително ракети.

Програмата включва

През 2009 г. от бюджета на военното космическа програма на САЩ , е бил 26,5 млрд. долара ( на целия бюджет на Русия - само 21,5 милиарда долара). В момента , тази програма включва следните организации.

Стратегическото командване на въоръжените сили на САЩ ( United States Стратегическо командване - USSTRATCOM ) - една единствена команда боец в рамките на Министерството на отбраната , създадена през 1992 г. на мястото на разпуснатата Стратегическо командване Air . Комбинира стратегическите ядрени сили, органите на отбраната и космическите сили .

Стратегическо командване е създадена за укрепване на централизирано управление на процеса на планиране и оперативното използване на стратегическите нападателни оръжия , повишаване на гъвкавостта на управление в различни военно- стратегическата ситуация в света , както и подобряване на взаимодействието между компонентите на стратегическата триада .

Националната Geospatial - разузнавателно управление (NGA ) , със седалище в Спрингфийлд , щата Вирджиния, е агенция бойна подкрепа на Министерството на отбраната и член на разузнавателната общност . В NGA използва снимки от космоса на национални информационни системи , разузнаване, и търговски спътници и други източници . В рамките на тази организация се развиват пространствени модели и карти за подпомагане на вземането на решения. Нейната основна цел - пространствен анализ на глобалните световни събития , природни бедствия и военни .

Федералната комисия по комуникациите (FCC ) контролира политики , правила , процедури и стандарти за лицензиране и регулиране на сателитните орбитални назначения за Министерството на отбраната ( МО ) .

Националното разузнаване ( Националната Reconnaissance Office - NRO ) проектира, изгражда и поддържа в сателити САЩ разузнаване . NRO мисия е да развива и разработва уникални и иновативни системи за разузнавателни мисии и извършва разузнавателни дейности. През 2010 г. NRO отпразнува своята 50-годишнина .

Войски Space и противоракетна отбрана ( Army Space и противоракетната отбрана Command - SMDC ) се основава на концепцията за глобална война пространство и отбрана .

Ракетния щит агенция ( Missile отбраната агенция - MDA ) извършва разработка и тестване на сложни многослойни системи за противоракетна отбрана за защита на САЩ , нейните разположените сили и съюзници във всички диапазони на вражески балистични ракети във всички фази на полета . MDA използва сателити и наземни проследяващи станции , които осигуряват глобално покритие на повърхността на Земята и околоземното пространство.

В пустинята , и не само

Анализ на водене на войни и въоръжени конфликти в края на ХХ век показва нарастващата роля на космическите технологии в решаването на проблемите на военната конфронтация . По-специално, операции , като например " Desert Shield " и " Пустинна буря " през 1990-1991 , " Пустинна лисица " през 1998 г., " Съюзна сила " в Югославия , " Свобода за Ирак " през 2003 г., демонстрира водеща роля в бойни операции подкрепа на войските на медийното пространство .

В хода на военните действия , военни и системни информационно пространство ( разузнаване , комуникации, навигация и времето подкрепа topogeodetic ) прилагат цялостно и ефективно. По-специално, в Персийския залив през 1991 г. от коалиционните сили са били замесени орбитална съзвездие от 86 сателита (29 - Intelligence 2 - предупреждение за ракети , 36 - Навигация 17 - Комуникация и 2 - метеорологична подкрепа ) . Между другото, американското министерство на отбраната след това действал под мотото "Power към периферията " - по този начин , той е бил използван през Втората световна война съюзническите сили за битка в Северна Африка срещу Германия.

Значителна роля в пиесата 1991 на Space Intelligence . Получената информация се използва във всички фази на операциите . Според американски експерти , в навечерието пространство система осигурява до 90 % от информацията за потенциалния противник . В зона на бойни действия , заедно с регионалните комплекс придобиване и обработка на данните бяха разположени получаване на терминалите на потребителите на компютри. Те сравняват получената информация със съществуващата , и в рамките на минути те бяха на екрана актуализации.

Система Space комуникация , използвани от всички равнища на управление да батальон ( батальон ) и включително отделен стратегически бомбардировач , разузнавателен самолет , самолети AWACS AWACS (във въздуха Внимание Крайна System Control) , на боен кораб . Също така се използва каналите за международна сателитна комуникационна система Intelsat ( « Intelsat " ) . Общо в зона на военни бяха разположени повече от 500 , получаващи гари .

Важно място в системата на боевете се система космическото време . Възможно е да се получат изображения на земната повърхност с резолюция на около 600 метра и даде възможност да се проучи състоянието на атмосферата за краткосрочни и средносрочни прогнози за областта на военния конфликт . Според прогнозата за времето са събрани и коригирани таблици планирано авиация. Освен това е било планирано да се използват данните от метеорологичните сателити бързо да се идентифицират областите на увреждане на земята, в случая с Ирак, е възможно използването на химически и биологични оръжия .

Многонационалните сили са широко използвани за навигация поле, създадено пространство система NAVSTAR . С увеличените цели изходен сигнал прецизни авиационни през нощта , коригирана траекторията на полета на въздухоплавателните средства и крилати ракети . Комбинираното използване на инерционна система за навигация ви позволява да изпълнявате на маневра на подход за постигане на целта и на двете надморска височина и на игрището . Рокетс отиде до определена точка на грешки в координатите от 15 метра, след което е извършена глоба насоки с помощта убежище.

Space е сто процента

По време на операция " Съюзна сила " на Балканите през 1999 г., в САЩ е бил приложен за първи път в пълен почти всички свои военни космически системи за оперативна подкрепа на подготовката и провеждането на бойни операции . Те са били използвани за решаване на стратегически и тактически цели и играе важна роля за успеха на операцията. Прилагат активно и търговски превозни средства пространство за ситуацията проучване земята , допълнителни цели за проучване , след като въздушни удари, оценка на тяхната точност, посочване цел за оръжейни системи , комуникации Труп подкрепа пространство и информация за навигация .

Само на кампанията на НАТО срещу Югославия използва за около 120 сателити за различни цели , включително и комуникационни сателити 36 , 35 , 27 и разузнавателните 19 морски условия, което е почти два пъти по десетобалната система използват в дейността на " Пустинна буря " и " Пустинна лисица " в Близкия изток . Като цяло, според чужди източници , приноса на космическите сили на САЩ за ефективността на военните операции ( при въоръжени конфликти и локални войни в Ирак , Босна и Югославия) е : проучване - 60% , съобщения - 65% , Навигация - 40% , и перспектива интегрално прогнозна 70-90 % .

По този начин, анализ на опита на борба от силите на САЩ и НАТО въоръжения конфликт в края на ХХ век доведе до следните заключения:

само космически интелигентност позволява да се наблюдава на врага от дълбочината на своята защита , комуникация и навигация осигури глобални комуникации и високо прецизна оперативно определение на координатите на всеки обект . Това дава възможност да се бори с почти необрудвани военно територии и отдалечени театри на действие ;

потвърждава необходимостта и висока ефективност на групи космически подпомагане , които са създадени в различни нива на управление;

разкри новия характер на войски, проявени във външния вид на пространството фаза на военните действия , което предхожда и съпътства цялото военен конфликт .

Тагове:   война,   космос,   как,   предчувсвие,