08.09.2011 13:20 - Китайски астрономи откриха Вселенската "ос на злото"
Автор: zahariada Категория: Технологии

Китайски астрономи откриха Вселенската "Ос на злото"

Китайски астрономи са потвърдили съществуването във Вселената, на така наречената "ос на злото" - предпочитаната посока на движение на светлина и енергия, и са установили, че е в съзвездието Vulpecula, се съобщава в статията публикувана в електронната библиотека на Корнуелския университет.

В съответствие с космологичния принцип, едни и същи закони на физиката, са валидни за всяка произволна точка във Вселената, затова тя изглежда в едно и също време еднакво, независимо от местоположението и посоката на наблюдение. Равномерното разсейване на звездите, в звездните и галактически клъстери, като цяло подкрепят този принцип, но в началото на 21 век, учените са изправени пред доказателства за хетерогенността на Вселената (анизотропия).

През 2006 г. група от астрономи, ръководени от Жоао Магейжу (Joao Magueijo), са намерили "оста на злото" в реликтовото излъчване - "ехо" на Големия взрив. Mагейжу и колегите му са намерили участък в Космоса, в който енергията на реликтовото излъчване е по-висока, отколкото в други части на Вселената. Според много учени, това означава, че някои "зони" на Вселената може да се разширяват по-бързо от съседните, както и обратното.

Жун Ген Цай (Rong-Gen Cai) и Чжун Лян То (Zhong-Лян Tuo) от Института по теоретична физика на Китайската академия на науките в Пекин са намерили още един знак на хетерогенността на пространство-времето, проучвайки данните за 557 свръхнови от тип I, които са събрани от различни групи учени през последните 30 години, съобщава РИА Новости. Този вид експлозии на свръхнови възникват, при взрива на двоична система, състояща се от бяло джудже и червен супергигант.

Учените са проследили хетерогенността в блясъка на експлозиите в северната и южната части на полукълбата на галактиката. Цай и То откриват, че емисиите на тези избухвания се движат най-бързо към съзвездието на Vulpecula в северното полукълбо. Според астрономите, откриването на доказателства за хетерогенност в разширението на Вселената е причината за "ускоряването" на радиацията разпространяваща се по посока на Vulpecula (Пачи крак). С други думи, "оста на злото" е в областта на това съзвездие.

Учените смятат, че следващите доказателства в полза на такава анизотропия може да доведе до отхвърляне на класическата концепция за хомогенна вселена и изискват преразглеждане на теорията за Големия взрив и общата теория на относителността.

Тагове:   ОС,   зло,   вселена,

1. asthfghl - ...
08.09.2011 23:41
Препоръчвам да прегледаш информацията за откритието, наречено "Dark flow". То е вероятно косвено свидетелство за присъствието на съседна Вселена, която "придърпва" определени по-близко до нея разположени региони от нашата. Това не означава задължително, че теорията за Големия взрив следва да бъде преразгледана, нито пък теорията на относителността. Но може да е свидетелство в полза на теорията за Мултивселената.

Не разбрах защо се нарича "оста на злото".
2. zahariada - :))) Re:1 Благодаря ти!
09.09.2011 12:00
Може би най-вероятната теория е за Мултивселената, т.е. безкрая. Форматирането на Космоса изглежда доста приземено. За "Оста на злото" може би се има предвид разширяването и сгъването, с последствията от това. Това е предположение. И на мен не ми стана ясно. Зная за Dark flow, но всичко е в сферата на хипотезите, все пак.
3. анонимен - И аз като asthfghl, също и за избора ...
09.09.2011 13:29
И аз като asthfghl, също и за избора на име "Ос на злото"
4. анонимен - Моето мнение....
08.11.2011 11:52
Статията е интересна.
Не знаех, че общоприетата онформация гласи, че на всякъде из Вселената действат едни и същи физични закони. Което не е така. Категорично.

Според мен найменованието,"оста на злото", е не на място. Не виждам причина,поради която да се назовава по тоя начин.

А също така, не разбирам проблема с големия взрив. Дори като се има в предвид съществуването на Свръх Разума, това пак не изключва теория за Големият Взрив. Чисто теоретично, независимо от целта и произхода, влагането на енергия за производството на реакция е факт. За да активираш Водорна бомба ти е нужно влагането на огромно количество енергия. И за целта си има детонатор,в лицето на Атомната бомба. На всякъде се изисква влагането на енергия. Независимо дали ще е ядрен синтез, или атомен разпад. "Според мен, именно това представлява и големият взрив". И съществуването му въобще не изключва това на Свръх Разума.

Но разбира се, все пак няма лошо теорията да се преразгледа. Най-малкото защото към нея могат да се прибавят нови открития и най-вече подробности, детайли. А може и да се окаже нещо друго. Не се знае.