25.06.2011 20:02 - Вселената: Случва се нещо необичайно
Автор: zahariada Категория: Технологии

Последна промяна: 25.06.2011 20:03

Вселената: «Случва се нещо необичайно»

Източник

17.06.2011

Симулация на Вселената въз основа на стандартния космологичен модел, показва, че галактиките трябва да бъдат равномерно разпределени в пространството. Но според изследванията на най-голямата галактика във Вселената, се създава впечатлението за "групи", отколкото това, което астрономите са очаквали. Допълнителните клъстери може да наложат преструктуриране на традиционния космологичен модел, тъй като може би трябва да се приеме едно ново разбиране за това как действа гравитацията.

"Може би в много голям мащаб общата теория на относителността е малко погрешно - казва експертът по космология, Шон Томас от Университетския колеж в Лондон, водещ автор на новата книга в Physical Review Letters. - "Това би могло да бъде един от първите признаци, които показват, че става нещо необичайно." Приблизителното разглеждане на веществото във Вселената влиза в групи, които образуват звезди, галактики и купове от галактики. Но когато става въпрос за цялата картина, космолозите смятат, че Вселената изглежда все повече и повече еднородна, нещо такова, като част от земен ландшафт, който се смесва при поглед от самолет.

Съществуването на клъстърните галактики идва от малки колебания в плътността на материята по време на ранната Вселена. Тъй като тя се разширява в райони с малки парченца материя, все повече и повече се събират заедно от гравитационното привличане. Въз основа на най-добрия модел, обясняващ как действа гравитацията и от какво е направена Вселената, експертите могат да екстраполират Големия взрив, за да получат сносна представа за това как "групите" при всякакъв мащаб на разглеждане, би трябвало да бъде Вселена.

Томас и неговите колеги разглеждат най-широкомащабния от получените досега прегледи на Вселената, използвайки данни от проучванията Sloan Digital Sky Survey, коrто обхващаj около една пета от цялото небе, за да се създадат опростени триизмерни карти на 723 556 галактики, разположени на разстояние най-малко четири милиарда светлинни години. В резултат на това той открил големи "lumpiness" в сравнение с това, което било предвидено от модела. Изследователите преценили колко равномерно са разпръснати галактиките на разстояние от два милиарда светлинни години.

"Тези мащаби, които започват да се доближават към допустимите стойности на цялата вселена, и все още никой не е измерил сериозно" - казва Хъдсън.

Предполага се, че "lumpiness" на Вселената в тези мащаби променят разстоянията с около един процент от едно място на друго. Новият анализ на зафиксираната вселена, която варира в почти двукратна степен от тази величина. Това все още е почти равномерно, но много по-разнородно в сравнение със сегашните модели на Вселената.

В резултат това може да означава, че космолозите трябва да преразгледат разбирането си за тъмната енергия, тайнствената сила, която управлява вселената навън в една все по нарастваща сила. Тъмната енергия сама по себе си означава абсолютна еднородност, но натрупванията на тъмна енергия може да образува тези "бучки" на видима материя.

За повечето "бучки" може също така да означава, че тъмната енергия не съществува. Вместо това, силата на гравитацията може да се държи различно в много големи мащаби, отколкото в по-малки, което означава, че общата теория на относителността се нуждае от преразглеждане.

"Общата теория на относителността се е оказвала многократно права, но тя е била проверка на същата скала", - казва Томас. - "Това е едно ново измерение, така че може да се случи, че нещо не се схождат. А тогава имаме нужда от нова теория. "

Разбира се, "cloddiness" също може да бъде източник на систематични грешки при наблюдения, като звезди, приличащи на галактика или прах в Млечния път, които закриват вида на далечните галактики. Томас и неговите колеги тестват тези две възможности, и вярвам, че те вероятно няма да представляват проблем, но на въпросите за мястото, все още остава.

Както се очакваше, да се разреши възпиращата несигурност, за решаване ще помогнат  още по-големи и свежи база данни, като предложеният проект
Dark Energy Survey.Dark Energy Survey.

"Ще бъде интересно да узнаем дали това ще се потвърди, ако стандартната картина ще се промени в резултат на корекции в няколко точки, или ще има нужда от цялостно преразглеждане", - казва Хъдсън. - "Трябва да изчакаме и да видим какво ще стане."

Още по темата:

Тагове:   галактика,   вселена,

1. zelas - Всяка теория във физиката, химията ...
25.06.2011 21:55
Всяка теория във физиката, химията или която и да е наука е по принцип само временна. Няма теория, която да е вечна и от там няма теория, която да е универсална. Начинът ни на мислене е сбъркан и ние откриваме само неща, които са породени от самият откривател и повлияни от мястото и времето на откритието.

Истината е движение. Мозъкът не може да приеме и осъзнае това.
2. zahariada - :))) Re:1 zelas
25.06.2011 22:07
Да, да. науката е като историята. Малко безмислена и почти винаги невярна. Както виждаме, опровергават се или ще се пренаписват фундаментални закони на стотици години, като например гравитацията или теорията на относителността. молекулярната биология също е разбита, научно, разбира се. "Истината е движение," много добре казано. И вярно, относително, разбира се.
3. penchoan - Отдавна истинските учени са отх...
25.06.2011 22:53
Отдавна истинските учени са отхвърлили Теорията на относителността и не се занимават с нея. Но все още съществува казионна наука, която представлява основа в обучението на студентите и се пишат безброй статии и реферати без никаква научна основа.
4. zahariada - :))) Re:3 penchoan
25.06.2011 23:22
Така е. Но тези истинските трудно пробиват в конвенционалната, не, закостенялата наука. Там самохраната и самовъзпроизвеждането е като в бюрокрацията. Страшно!