03.05.2011 14:00 - "Титаник" се изяжда от непознат гигантски "Суперорганизъм"
Автор: zahariada Категория: Технологии

Гигантски «социалeн» суперорганизъм разрушава «Титаник»

През 2000 г. Рой Колимор, еколог и микробиолог и учения Чарлз Пелегрино, автор на книгата  "Привиденията на Титаник ", са открили, че Титаник, който потъна в Атлантическия океан преди 97 години е бил разрушен от огромна колония от микроби "екстремофили". Това са странни организми, които бихме могли да намерим в подземния океан на Европа, спътник на Юпитер. Фактът, който учените са установили, че това е най-голямата и най-странната колония от микроорганизми на Земята.

Учените смятат, че този странен суперорганизъм използва обичайния език на микробите, които могат да бъдат химически или електрически, нещо като явление, наречено "усещане за кворум", в чието присъствие цялата "общност" чувства "присъствието на един до друг и да подпомага дейности, които подпомагат вътрешната организация, сътрудничество и растеж.

Микробите консумират метала, останал от катастрофата и създадават филм от ръжда, повече отколкото съдържа групата от кафяв пясъчник, микробите се движат бавно по корпуса, където събират желязото от нитове и копаят тунели в пластовете броня. Тези същестна оставят след себе си  "запаси" от 30-футови висулки от ръжда,  от двете страни на носа на кораба. Outgrowths структурно съдържат каналчета за да може водата да тече и изглежда, че те се състоят от пръстени, подобно на годишните пръстени при дървото. Те са много тънки и лесно могат да се превърнат на фин прах, дори и с леко докосване.

Тези живи слоеве и образувания създават интерактивен суперорганизъм, натрупващ, богати на желязо и сяра течност, провеждайки "електричен заряд", чрез колективни форми на живот, гъбички и бактерии, които виреят в леден мрак и вода с ниско съдържание на кислород. Чрез използване на ДНК технология, учените открили, че туморите са създадени чрез комбинация от 27 различни щамове на бактерии. Сред бактериите, "пируващи" на "Титаник", е открит съвсем нов участник, който много харесва солта - halomonas genus.

Отделът за изследвания на океана към Националното управление по океанлогия и изследване на атмосферата на САЩ е финансирала 11-дневно проучване на мястото на гибелта, от руския изследователски кораб "Академик Мстислав Келдиш. Корабът е снабден с две подводници за по трима души ("Мир-1"и" Мир-2"), които могат да се гмуркат на дълбочина  6000 метра. "Титаник" е на дълбочина от 3800 м (12467 фута).

Отделът за изследвания на океана планират четири гмуркания на апаратите "Мир" до "Титаник", за да получат достъп до катастрофата, тъй като сега се дава вэзможността на учените за провеждане на научни наблюдения, необходими за постоянните изследвания на океана. За участие в експедицията са поканени учени от САЩ и Канада.

Ръководителят на центъра на подводни ресурси на National Park Service, Лари Мърфи е в пълно разпореждане на експедицията, той оказва  археологическа помощ и необходимите консултации. Неговото по-ранно проучване на металнине останки и процесите, които протичат на военен кораб от мемориала в Аризона, допълва директивата на Националното управление по океаните и атмосферата за "Титаник". Д-р Джордж Бас, от Националния археологически институт, известен като "основател на подводната археология," също се присъедини към археологическото изследване.

Били заснети и каталогизирани над 24 часа видео кадри от катастрофана, обяснителни бележки, които се използват за създаване на фото-мозайки предоставящи контекст за подробни характеристики на мястото и създаването на по-добро опознаване на новообразуванията, които се намират на мястото на катастрофата. Детайлно е проучена кърмата на "Титаник", която е била игнорирана при предишни проучвания в миналото, тъй като е в разбито състояние.

Втората цел на експедицията е да изследва микробните общности, натрупването, което абсорбира(поглъща) желязото на "Титаник" и се придържат към развалината като ръждясали ледени висулки. Тези характеристики са наблюдавани в продължение на няколко години. Постоянен качествен анализ допринася за изследване на разрушаването на кораба. Рой Калимор и Лори Джонстън от «Droycon Bioconcepts Инк. (DBI) »(Канада), са организирали микробиологично наблюдение и контрол на натрупването.

Комментари на фотографиите:

В банята на капитан Смит. Налепите се наблюдават върху по-голямата част от тръбите и оборудването в стаята. Правата на снимката принадлежат на Лори Джонсън, участник в експедиция на "Титаник" през 2003 г., от отделът за изследване на океаните и атмосферата.

Целта на един от експериментите, проведени по време на тази експедиция е да се разбере дали общ вид бактерии, живеещи на повърхността, могат да съществува под налягане в останките на "Титаник". На мястото на потъването на "Титаник" са пуснати 5 вида през 1998 г. и те са оцелели 18 часа със загуба на големината на клетките. Тази година на експеримента е била ограничена до един вид бактерия (Pseudomonas aeruginosa) с възпроизводство, което е станало възможно с помощта на системата за четене "Барт". Тези данни показват, че оцелелите бактерии след потапяне (без каквато и да е защита от въздействието на условията на гмуркането) е засегната в различна степен от консервационна активност и намаляване на броя на микроорганизмите. Едно от копията на микроорганизмите е показало снижаване на активността на клетките три пъти,

Допълнителни становища са представени за износените части на носа и кърмата на "Титаник". От тези наблюдения, се оказва, че след като кърмата на кораба, се износва по-бързо от носа, и се изчислява, че процентът на износване на кърмата, темпа на амортизация е в продължение на 40 години. Това се определя както от стоманата в задната част, която е много крехка и деформирани, осигуряваща по-добра среда за настаняване на туморите. "Освен това, тъй като храната е била първоначално съхранявана в кърмата на плавателния съд, това предполага, че хранителни вещества са послужили за растежа на микроорганизмите. В крайна сметка, повърхността на вътрешния корпус на плавателния съд, който е разкъсан на парчета, е послужил за основа за по-нататъшното развитие на микроорганизми.

Тагове:   Титаник,

1. zelas - Това много интересно, благодаря, ...
03.05.2011 15:44
Това много интересно, благодаря, ама това не е ясно

Живот на спътника на Юпитер?
2. razkazvachka - желязна жива гора... или пък....
03.05.2011 16:48
сега вече ми се развинти фантазията - зарязвам другите работи, отивам да пиша парче от Безусловния контрол:))))
3. zahariada - :))) Re: zelas
03.05.2011 17:13
Съжалявам. Сега ще погледна.Правих превода преди няколко дни и днес преди да го публикувам, не го погледнах. Както обикновено, защото съм мързелив. Виждам, че и източник не съм сложил. мерси!
4. zahariada - :))) Re: razkazvachkа
03.05.2011 17:15
Благодаря! Внимавай какво ще пишеш защото ни следят. Поздрави!