Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.12.2017 17:45 - Евреите, без Иисус. Брат Натанаил Капнър, американски евреин
Автор: grigorsimov Категория: Политика   
Прочетен: 2984 Коментари: 5 Гласове:
4

Последна промяна: 24.12.2017 08:52

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Израснах като евреин и бях възпитан в синагогата. Живеехме в смесен квартал, евреи и християни с две синагоги и много църкви.

Наистина, църквите по-ми харесваха, защото не бях типично еврейско дете.

Всеки декември празнувахме Ханука, но като "нетипично" еврейско дете, предпочитах Коледата.

Коледа за мен, като дете, беше празник за Човека, родил се, да спаси света, а Ханука, за мен, бяха израелските войници, които обикаляха, да пазят Израел. Затова Коледа ми изглеждаше по-подходяща, защото е по-добре целият свят да бъде спасен.

 Да вземем например песните.

По това време коледните песни бяха религиозни и с дълбок смисъл, докато песните ханука бяха... - избирайте вие (във видеото се дават откъси, от песен за Ханука и песен за коледа!).

Като дете мразех тази песен [Dreidel Song]. Предпочитах "Малкото барабанистче", която ме вълнуваше, и ми се искаше да направя нещо.

Бях само на шест години, но исках да променя и света.

А когато излезе филмът "Бен Хур" (за Иисус Христос), бях на девет.
И повече никога нямаше да съм същия.

 [В клипа на Натанаил Капнър се показва и откъс от филма. Вижте го и вие, макар че е на английски!]

 
По време на филма не показаха лицето на Иисус, а го показваха само в гръб. Но и това ми беше достатъчно, да поискам да се поклоня на Неговата сила.

 ...Затова, когато попитах татко, защо не учим за Исус, той каза: "Ти си роден евреин и ще умреш евреин, забрави го". - А нали и Иисус е бил евреин!?

 Баща ми беше евреин, без Исус, а и аз, също, като моите родители, и като всички в синагогата.

 И аз наистина го забравих (Иисус), докато равинът ми, не го заплю...

Отидох при баба ми в болницата. Когато влизах, равинът излизаше, и аз го попитах: "Защо не можем да научим нещо за Иисус, ако Той е Месия, - или не е?"

 Изведнъж той се изплю на пода и каза: "Никога повече не казвай тази дума, ако не я използваш, като проклятие."

 Бях шокиран, и направо “изключих“. Страшно неприлично беше, да плюе на пода в болницата.

 Може би затова, когато неколко години по-късно, прочетох в Евангелията, че Иисус плюнал в очите на един слепец, и той прогледнал, аз се почувствах освободен от равина.

 Не е ли невероятно ... че едно незначително нещо, може да остави такъв отпечатък върху нечия душа, - за добро или за лошо.

 Да, равините плюят и на Исус, но знайте, че евреите, без Иисус, вървят по лош път.
И аз повече не можех да следвам техния път.

 http://www.realjewnews.com/?p=1258

 Превод, Григор Симов





Гласувай:
5



1. smilet - Тяхната религия просто е друга, не ...
23.12.2017 19:55
Тяхната религия просто е друга, не са по-лоши от нас, разбери го и узрей за това. Иисус е бил евреин, не можеш да отделиш Новия завет от Тората, без да се загуби смисълът му, бъди толерантен.
цитирай
2. grigorsimov - Ти нещо не си разбрала
23.12.2017 20:57
Това е преведена от мен публикация на американски евреин.
цитирай
3. radostinalassa - ре
24.12.2017 14:15
Иисус не е бил евреин. По плащеницата са го изобразили като европеид, т.е. с европейски черти. Евреите са по - други. Има цял филм - "мы и они". Прочети Талмуда и ще ти настръхнат косите. Толерантните ни докараха мигрантите, педерасите и либералите.
цитирай
4. nikikm - Исус не е ЕВРЕИН!
26.12.2017 20:02
НЕ евреин,не е проповядвал на еврейски,а на арамейски и не е плюл,както казва брат Натаниел в очите..,а ги е намазал..Евреите са отровният двойник на Богоизбраният Български народ и за това от хилядолетия воюват срещу нас! От там са всичките беди на българите,но ТЕ ПРОСТО НИЩО НЕ ЗНАЯТ!
цитирай
5. radostinalassa - Представете си само..
27.12.2017 08:18
Даже един когото защитих в коментар по навлизане в личното пространство, ме нарече интелектуален деградант , защото писах за антисемитизма. Той защитава евреите. Как може да се проумее подобно отношение ?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: grigorsimov
Категория: Политика
Прочетен: 28314407
Постинги: 4287
Коментари: 7547
Гласове: 8239
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031