Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.05.2011 13:41 - Краят на валутата означава край на Империята
Автор: zahariada Категория: Политика   
Прочетен: 21486 Коментари: 40 Гласове:
8


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Краят на валутата означава край на Империята

Източник 

26.05.2011

Ето една графика, показваща спада в дела на среброто в парично изражение на Римската империя и намаляване на глобалната им власт. В империята били необходими повече пари за финансиране на тяхното разширяване и поддръжка на територии, повишаване на данъците, което не винаги е било възможно. Тъй като те не са имали книжни пари, до степен, необходима за увеличаване на паричното предлагане, римляните са намалили делът на среброто в монетите си. Те са правили по-малко монети, смесвали са среброто с мед, и в крайна сметка са правили само тънък слой от сребро, за да им се даде публичност на пари.

image

Много ще кажат, че това е продължило в продължение на стотици години, така че можем да го продължим и ние. На първо място, дори и до края на правомощията им, парите им все още са ценени, макар че всъщност те са от мед, а не в реална стойност. Каква реална стойност представляват електронните цифри от вашата сметка ? Или тези мръсни зелени хартийки в портфейла ви? Веднага след като парите не са обвързани с нещо физическо, спадът ще се случва по-бързо. И ще се увеличават поради факта, че всички ние сме много свързани, и че има нововъзникващи растящи държави, които ще имат полза от краха на долара.

Второ, обезценяването на долара продължава, вече почти сто години. От тогава сме загубили 98% от стойността на долара. Ако държите 100 долара на лист хартия на Фед, или 5 бр., 20 доларови златни монети от 1913 г., ще забележите огромната разлика в стойността им. Сега 100-доларова банкнота по покупателна стойност, отпечатана от Федералния резерв, отговаря на два тогавашни долара . И сега можете да купите само 1 / 15 унция с една от тези монети (самата монета тежи малко повече от една унция, тъй като тя е 90% злато и 10% мед). И сега, тези монети ще бъдат на стойност 5 х 1500 = 7,5 хил. долара. И тази таблица не се взема под внимание от последната емисия на Федералния резерв - първо и второ "валутно стимулиране". И ако ние ще трябва да платим 140000000000000 (140 трилиона) необезпечени задължения, може да се наложи по различен график.
image

"От всичко, което би могло да се измисли, за да се измами работещото човечество, нищо не е толкова ефективен, колкото въвеждането на хартиените пари. "





Тагове:   империя,   валута,


Гласувай:
10



Спечели и ти от своя блог!
1. apostapostoloff - Работата е там, че
28.05.2011 05:07
догодина новият президент на Франция Мари льо Пен ще извади Франция от Еврозоната и така ще рухне тази мафиотска финансова пирамида, наречена ЕС. А след няколко години ще изчезнат и лъже- парите, наречени евро.
цитирай
2. анонимен - Идва краят на една епоха, наред е следващата на БРИК
28.05.2011 07:25
БРИК отдавна настоява за изваждането на долара, като платежно средство. Интересното е, че икономиката на БРИК расте, а икономиката на Европейския съюз и на САЩ буксуса на едно място. След катастрофата на Япония, поради земетресението, отпадна времено един конкурент на Запада. Но това е временно. След няколко години, Япония пак ще е всред конкурентите. С една дума, Светът се преустройва. Икономическите закони са едни и също при капитализма и социализма. Неспазването им е крах. Най-очебиен пример е България. Да виждате някъде Законите за Пазарите и Конкуренцията. Не. Само картели от новоизлюпени олигарси, които определят цените, както си искат. Затова България ще продължи западането си. Печалба, основана само на разграбване е обречена. Западът изостави по-висшата форма на Закона за пазара - Законът за планираният пазар и се върна на старата му форма. За да спре девалвацията на икономиката си, Западът се нуждае от войни. Затова са Арабските революции. Да си възстанови парите, преминали в ръцете на Арабите при закупуване на суровини, особенно петрол. Уж под формата на заеми, за възстановяване на Арабските икономики, потрошени от самолетите на Западняците. Това е последния напън на Западняците. Времето на изгонването на Мойсей от САЩ наближава, така както се е случило в древния Египат. Тези, които управляваха икономиката на Щатите стигнаха своя апогей. После следва рухването и. Банкови сметки със слабо покритие. А само преди 40 години, доларът наистина бе долар.
цитирай
3. анонимен - И тогава ще се сбъдне написаното в ...
28.05.2011 09:39
И тогава ще се сбъдне написаното в Светата Библия "Последните ще станат първи"
Доларът и еврото ще изчезнат, а българския ЛЕВ ще се възкачи до световна валута
Цял свят ще инвестра в левове, защото всички останали валути ще се сринат.
Ще настъпи ерата на световното господство на ЛЕВА , вълни от емигранти ще запъплят към България за да спечелят малко бленувани левове, американци ще ни слугуват, французи ще ни мият чиниите, англичани ще садят картофите, а ние ще си живеем като Царе
Това ще стане само след 800 години - вервайте ми!
цитирай
4. tihatavoda - " Краят на валутата означава край на Империята "
28.05.2011 09:51
Едва ли да е точно така . Краят на Римската Империя е нещо повече от край на една империя . Промените в обществото са толкова сериозни , че Европа навлиза в нова епоха на развитие . Империята САЩ е впечатляваща със силата и размерите си , но е бледо копие на Великобритания по отношение на ценностната си система . В частност , когато правенето на пари , само от пари , се превърне в печаливша дейност за много хора , системата неминуемо се разрушава . Така беше и при съветския социализъм , когато повечето хора бяха яхнали всевъзможните доходоносни въртележки на пари , без създаване на стока . САЩ имат и силите и възможностите да излязат от ситуацията на хора, на които им е под достойнството , да произвеждат стоки за ежедневието , но това би довело до жертви сред елита на обществото , в частност адвокати , брокери , политици и т. н.
цитирай
5. анонимен - Парите са акциите на Държавата! Не ...
28.05.2011 11:22
Парите са акциите на Държавата! Не го забравяйте. Което значи че пари може и да се печатът и няма нужда от златен стандарт - дори. България днес може също да издава нови акции(пари) - защото боравенето и покупката на (акции)валута от други държави - само ще увеличи цената на чуждите "акции" и ще намали нашите.
цитирай
6. анонимен - СССР е трябвало да направят в сре...
28.05.2011 11:37
СССР е трябвало да направят в средата на шейсетте златен стандарт върху рублата, а останалите социалистически държави да имат филтриран курс върху рублата. Ако това бяха го направили, плюс това да има самоуправление на общините - като икономика - какви дейности да развиват(нещо като Виетнам) - то сега социализма щеше да е недостижим - но и това ще стане, но и това ще стане..
цитирай
7. анонимен - Парите като дълг
28.05.2011 11:52
http://vbox7.com/play:b8c74b0d
цитирай
8. raders - СССР е трябвало да направят в сре...
28.05.2011 12:32
[quote=анонимен]СССР е трябвало да направят в средата на шейсетте златен стандарт върху рублата, а останалите социалистически държави да имат филтриран курс върху рублата. Ако това бяха го направили, плюс това да има самоуправление на общините - като икономика - какви дейности да развиват(нещо като Виетнам) - то сега социализма щеше да е недостижим - но и това ще стане, но и това ще стане.. [/quote

Само че трябва и да се работи. При положение, че идеята при соца беше "учи, мама, за да не работиш", просто не си въобразявай, че подобни илюзии са възможни.
цитирай
9. asthfghl - Между другото,
28.05.2011 13:22
Още стоят хиперлинковете над текста (което подсказва за автоматичнен превод). ;)
цитирай
10. meto76 - Краят на валутата означава край на ...
28.05.2011 13:48
Краят на валутата означава край на Империята - с това заглавие съм съгласен що се отнася до края на Беларус като държава, поредната бръмка в разпада на СССР.Ето тук малко повече за хиперинфлацията на Лукашенко.

http://meto76.blog.bg/politika/2011/05/26/segodnia-belaruskite-grajdani-izkupuvat-vsichko-vyzmojno-i-s.754102

Що се отнася до щатите ще има да чакате. Залеза на САЩ няма да се състои.Инфлацията в САЩ е 1% по-малка от която и да е друга голяма икономика в момента Китай,ЕС,Индия или Бразилия.
цитирай
11. zahariada - Благодаря на всички дотук!
28.05.2011 15:11
Бих искал да припомня, че в една от най-старите империи, Великобритания, равностойността на един паунд е била около 450 грама сребро. Обърнете внимание в текста, как римляните са борили инфлацията. Като са слагали повече мед в монетите, за сметка на среброто. Книжните пари стават проклятие за човечеството след въвеждането им. Хартия! Ако отидете в магазина и трябва да платите с нещо, което сте изработили, получили сребро или злато, нали ще е по-реално. Още едно проклятие виси над Земята. Да правиш от пари, пари е все едно да служиш на много Господи!
цитирай
12. анонимен - БВП на СССР на човек още не е дости...
28.05.2011 15:16
БВП на СССР на човек още не е достигнато от Китай. Но все пак СССР е била 60-години Втора икономика в света и първа икономика в началото на трийсетте..
цитирай
13. raders - БВП на СССР на човек още не е дости...
28.05.2011 16:57
анонимен написа:
БВП на СССР на човек още не е достигнато от Китай. Но все пак СССР е била 60-години Втора икономика в света и първа икономика в началото на трийсетте..


Кво, кво!???? Ама ти изобщо в ред ли си? Те затова ли гладуваха през тридесетте и даже ние сме пращали помощи за гладуващите в Поволжието. Защото са били първа икономика??? :) Ама че кукуригувци има в този сайт, бе Боже!!!:))))))))))
цитирай
14. анонимен - до 14. . Икономиката е нещо друго от ...
28.05.2011 17:40
до 14 .. Икономиката е нещо друго от това което си представяш. Виж Гърция колко са добре - по добре от нас, та дори ние имаме по добро БВП от Китай - но има глад в България - и Китай ще трябва да ни храни.. Чудно.
цитирай
15. анонимен - Китай скоро минаха БВП на НРБ, но ако ...
28.05.2011 17:49
Китай скоро минаха БВП на НРБ, но ако се гледа като инфлация и паритет - то тогава НРБ е недостижима за Китай..
цитирай
16. raders - до 14. . Икономиката е нещо друго от ...
28.05.2011 17:56
анонимен написа:
до 14 .. Икономиката е нещо друго от това което си представяш. Виж Гърция колко са добре - по добре от нас, та дори ние имаме по добро БВП от Китай - но има глад в България - и Китай ще трябва да ни храни.. Чудно.


Не е чудно. Ако имаш предвид производството на танкове и, ако на това му викаш икономика, прав си. По онова време в СССР са произведени повече танкове от всички страни в света взети заедно. /Ледоразбивачът - Виктор Суворов/. Само че на това аз не му викам икономика. Това си е, както се казва: "На гол тулум чифте пищови". Пълна мизерия и пълна идиотщина...
цитирай
17. merlin68 - анонимен написа: Не е чудно. Ако ...
01.06.2011 19:41
анонимен написа:
Не е чудно. Ако имаш предвид производството на танкове и, ако на това му викаш икономика, прав си. По онова време в СССР са произведени повече танкове от всички страни в света взети заедно. /Ледоразбивачът - Виктор Суворов/. Само че на това аз не му викам икономика. Това си е, както се казва: "На гол тулум чифте пищови". Пълна мизерия и пълна идиотщина...

Да мизерия и глад, но и правото сам да управляваш съдбата си. Защото ако през 30те СССР с цената на глад и мизерия не бе изградил една мощна индустрия, то в 40те вече нямаше да има СССР, нещо повече нямаше да има не просто СССР, а нямаше да има хора там, Хитлер щеше да ги заличи от лицето на земята.
Днес когато на нашия гол тумбак не висят пищови да не би да сме станали по-богати:)?
"Краят на валутата означава край на Империята"- за Римската империя е факт, за САЩ също може да стане факт ако световната общност реши да сложи край на безумието една национална валута да бъде и световна. Единна световна валута не свързана с националните валути и обслужваща международната търговия. Единна валута която ще се купува от отделните страни срещу злато, или други материални активи. Докато това не се случи доларът ще си остане господар на земята. И хората от всички страни по света ще плащат цената на инфлацията му породена от безумната политика на американските правителства, най-вече свързана с въоражаването. В момента САЩ е един световен рекетьор и ние всички му плащаме, първо за да не ни бие и второ за да може да си направи по-голяма и по-здрава бухалка. И САЩ се оправя добре, намира "врагове", "защитава" ни от тях и ги "демократизира" - е значи има защо да плащаме:)
Затова не си правете илюзията, че обезценяването на долара ще срине САЩ - не то първо ще срине всички останали и чак тогава САЩ.
цитирай
18. raders - анонимен написа: Не е чудно. Ако ...
01.06.2011 20:46
merlin68 написа:
анонимен написа:
Не е чудно. Ако имаш предвид производството на танкове и, ако на това му викаш икономика, прав си. По онова време в СССР са произведени повече танкове от всички страни в света взети заедно. /Ледоразбивачът - Виктор Суворов/. Само че на това аз не му викам икономика. Това си е, както се казва: "На гол тулум чифте пищови". Пълна мизерия и пълна идиотщина...

Да мизерия и глад, но и правото сам да управляваш съдбата си. Защото ако през 30те СССР с цената на глад и мизерия не бе изградил една мощна индустрия, то в 40те вече нямаше да има СССР, нещо повече нямаше да има не просто СССР, а нямаше да има хора там, Хитлер щеше да ги заличи от лицето на земята.
Днес когато на нашия гол тумбак не висят пищови да не би да сме станали по-богати:)?
"Краят на валутата означава край на Империята"- за Римската империя е факт, за САЩ също може да стане факт ако световната общност реши да сложи край на безумието една национална валута да бъде и световна. Единна световна валута не свързана с националните валути и обслужваща международната търговия. Единна валута която ще се купува от отделните страни срещу злато, или други материални активи. Докато това не се случи доларът ще си остане господар на земята. И хората от всички страни по света ще плащат цената на инфлацията му породена от безумната политика на американските правителства, най-вече свързана с въоражаването. В момента САЩ е един световен рекетьор и ние всички му плащаме, първо за да не ни бие и второ за да може да си направи по-голяма и по-здрава бухалка. И САЩ се оправя добре, намира "врагове", "защитава" ни от тях и ги "демократизира" - е значи има защо да плащаме:)
Затова не си правете илюзията, че обезценяването на долара ще срине САЩ - не то първо ще срине всички останали и чак тогава САЩ.



А ти как си обясняваш факта, че тази "мощна индустрия и икономика" се срути от самосебеси в най-богатата на ресурси държава? Дори комунистите станаха "честни капиталисти". Ама че ...
цитирай
19. merlin68 - raders
01.06.2011 21:16
От само себе си не се срути. Срути се поради много причини, аз не съм компетентен за да ги изброя и степенувам по важност. Във всеки случай работническата класа беше управляваща, а къде си видял управляваща класа да работи:) Това беше виц, но с доста истина в него. Администрацията която пък не беше управляваща класа, но де факто управляваше взе дейно участие в сриването на тази система.
Но най-общо и вярно според мен може да се каже, че авторитарният сталинизъм изгради империята СССР, а либералните комунистически интернационалисти след него я сринаха.
цитирай
20. raders - До мерлин 68
02.06.2011 18:45
Aбе момче, не те зная кой си, но разсъждаваш като динозавър. Естествено, че една насилствено създадена система ще се срути от самосебе си, защото накрая става неудобна дори и за тези, които са я подкрепяли. Защото подобна система се нарича робство. Защото те карат насила да правиш нещо, което не желаеш и то не може да бъде трайно. Никой няма да работи съвестно, за да продължи издевателството над самия себе си. Ти би ли работил съвестно в някой ГУЛАГ, където край тебе ще се навърта някой униформен с автомат и куче? Съвсем естествено на хората накрая им писва и казват "Майната му на другаря Сталин"! Това не е мравуняк и едно човешко същество не може да бъде програмирано по нареждането на едикой си. Подобна икономика не може да бъде икономика, а система за обмяна на шума за шикалки - чисто издевателство над хората, насилствено вкарани в някакъв капан. То може да бъде временно, но не и вечно, колкото и Сталиновци да се пръкнат на тоя свят и колкото и танкове да избълват заводите. Това не разбраха някои тъпунгери и затова се осраха. Защото човека е човек и в края на краищата ще предпочете свободата и личната инициатива пред домогванията на партията и държавата /в частност - вожда/. Дори това да му струва много в личен план.
цитирай
21. merlin68 - До raders
02.06.2011 21:06
Г-не вие много грешите за доста основни неща. Първо в човешката история никога не е съществувала обществена система която да не е насилствено наложена. Иначе сте прав, че всяка от тези системи се е сривала (макар и не от само себе си).
Грешите много ако си мислите, че огромният икономически растеж в СССР до края на 50те години бе постигнат от заточените в ГУЛАГ. За шумата и шикалките също много грешите, защото след Сталин не остана шума и шикалки, а ИМПЕРИЯ която определяше развитието на половината от света, модерна индустрия, атомно оръжие, стабилно селско стопанство и невероятно развита наука. Единственото което липсваше бе човек способен да управлява всичко това. Сталин се оказа първият и последен комунистически император на СССР. Именно липсата на достоен наследник доведе до обявяването на така наречения култ към личността. А той се изразяваше в това, че Сталин е виновен за репресиите и жертвите, а останалата комунистическа върхушка е в основата на успехите:) И така се поставиха принципите на колективното безхаберие в СССР, а от там и у нас и в целия соц. лагер.
Заблудата ви ясно личи и от следното ви твърдение "Защото човека е човек и в края на краищата ще предпочете свободата и личната инициатива пред домогванията на партията и държавата" Това е просто една куха фраза без съдържание но с помпозно звучене. Огромната част от хората просто искат да живеят добре, спокойно и сигурно и не желаят да са много инициативни, а още по-малко желаят липсата на държава, напротив искат силна държава осигуряваща ред. Що се отнася до СВОБОДАТА тук заблудата ви мисля е пълна, но все пак няма да коментирам докато не ми дадете дефиниция на вашата "свобода".
цитирай
22. raders - Г-не вие много грешите за доста о...
03.06.2011 00:01
merlin68 написа:
Г-не вие много грешите за доста основни неща. Първо в човешката история никога не е съществувала обществена система която да не е насилствено наложена. Иначе сте прав, че всяка от тези системи се е сривала (макар и не от само себе си).
Грешите много ако си мислите, че огромният икономически растеж в СССР до края на 50те години бе постигнат от заточените в ГУЛАГ. За шумата и шикалките също много грешите, защото след Сталин не остана шума и шикалки, а ИМПЕРИЯ която определяше развитието на половината от света, модерна индустрия, атомно оръжие, стабилно селско стопанство и невероятно развита наука. Единственото което липсваше бе човек способен да управлява всичко това. Сталин се оказа първият и последен комунистически император на СССР. Именно липсата на достоен наследник доведе до обявяването на така наречения култ към личността. А той се изразяваше в това, че Сталин е виновен за репресиите и жертвите, а останалата комунистическа върхушка е в основата на успехите:) И така се поставиха принципите на колективното безхаберие в СССР, а от там и у нас и в целия соц. лагер.
Заблудата ви ясно личи и от следното ви твърдение "Защото човека е човек и в края на краищата ще предпочете свободата и личната инициатива пред домогванията на партията и държавата" Това е просто една куха фраза без съдържание но с помпозно звучене. Огромната част от хората просто искат да живеят добре, спокойно и сигурно и не желаят да са много инициативни, а още по-малко желаят липсата на държава, напротив искат силна държава осигуряваща ред. Що се отнася до СВОБОДАТА тук заблудата ви мисля е пълна, но все пак няма да коментирам докато не ми дадете дефиниция на вашата "свобода".


Няма нищо помпозно и няма кухи фрази. Животът го доказа убедително. Самият живот. Нищо, което е добро и трайно не се срива от самосебе си. В края на краищата самите хора изхвърлят боклука на бунището. Никакви теории за силна ръка и пр. - глупости не могат да останат трайни дълго време без подкрепа
цитирай
23. raders - ето нещо за обществените строеве
03.06.2011 00:15
http://www.facebook.com/notes/radost-daskalova/обществен-строй-и-собственост-на-крави/122881171126606
цитирай
24. merlin68 - raders
03.06.2011 00:17
Е да, сигурно сте прав щом използвате такива убедителни "като самия живот" фрази:) Само не разбрах за свободата, къде ще да е тази ваша свобода от кухите фрази, на върха на вилицата ли, на копието ли, в салама ли, или що:))))
цитирай
25. анонимен - KijuwQnUBHQEEtWR
03.06.2011 13:51
Hey, youВ’re the goto expert. Tnahks for hanging out here.
цитирай
26. анонимен - BiHqrCRSmHGPgNznT
03.06.2011 18:36
What a joy to find such clear tihinnkg. Thanks for posting!
цитирай
27. анонимен - XvVsJiYYnPLMEvRttAf
03.06.2011 20:52
Hey, youВ’re the goto exerpt. Thanks for hanging out here.
цитирай
28. анонимен - KlFVJTOlqOFOENHza
03.06.2011 20:53
That's way the besestt answer so far!
цитирай
29. анонимен - zItIEZDvSYRw
04.06.2011 10:07
i4ucEJ <a href="http://esninmqkfupm.com/">esninmqkfupm</a>
цитирай
30. анонимен - vJvlqdwnIeZskB
04.06.2011 10:18
WOXebo <a href="http://soisqctqiseq.com/">soisqctqiseq</a>
цитирай
31. анонимен - azbiGMmOVGhZMi
04.06.2011 11:11
5xTpdY <a href="http://xkajzuaaouto.com/">xkajzuaaouto</a>
цитирай
32. анонимен - HPPNmeaEoAbTBb
05.06.2011 10:17
DYqImY , [url=http://jdqcvpqkoyxs.com/]jdqcvpqkoyxs[/url], [link=http://mdyywtjcjfyu.com/]mdyywtjcjfyu[/link], http://xtjyqyjzffwb.com/
цитирай
33. анонимен - tsAZaqpKgomh
05.06.2011 10:50
rVU1OO , [url=http://shaccbsgxqas.com/]shaccbsgxqas[/url], [link=http://eupbkktphifq.com/]eupbkktphifq[/link], http://psejmjqmcxal.com/
цитирай
34. анонимен - spnIiHfOQsrJozCXyo
05.06.2011 11:03
uhXlOL , [url=http://uijrycczhivq.com/]uijrycczhivq[/url], [link=http://uohaglcnrlcz.com/]uohaglcnrlcz[/link], http://yyqyrtknmjkj.com/
цитирай
35. анонимен - FqYLxkADQbysXwv
05.06.2011 17:32
Vqq16a <a href="http://uslmbzkggdmv.com/">uslmbzkggdmv</a>
цитирай
36. raders - Е да, сигурно сте прав щом използ...
05.06.2011 22:11
merlin68 написа:
Е да, сигурно сте прав щом използвате такива убедителни "като самия живот" фрази:) Само не разбрах за свободата, къде ще да е тази ваша свобода от кухите фрази, на върха на вилицата ли, на копието ли, в салама ли, или що:))))



"А той се изразяваше в това, че Сталин е виновен за репресиите и жертвите, а останалата комунистическа върхушка е в основата на успехите:) И така се поставиха принципите на колективното безхаберие в СССР, а от там и у нас и в целия соц. лагер. "
Ти сам го каза много точно: - "принципите на колективното безхаберие." С което започваш спор със самия себе си. Давай нататък!
цитирай
37. анонимен - yHIdzKUwoloGryGym
06.06.2011 10:24
IdklFG <a href="http://kucksaabuffc.com/">kucksaabuffc</a>
цитирай
38. анонимен - OAOelRtxaNrQeZGy
06.06.2011 11:16
F4XFvW <a href="http://kgbjmybaoicm.com/">kgbjmybaoicm</a>
цитирай
39. анонимен - wXuSQaRM
06.06.2011 15:24
221q9q , [url=http://oufttdcjgfke.com/]oufttdcjgfke[/url], [link=http://gexlqygzkfar.com/]gexlqygzkfar[/link], http://xjplrubluxnt.com/
цитирай
40. анонимен - mJkpfGCmNHFq
07.06.2011 17:05
8ill94 , [url=http://budgyzkilluv.com/]budgyzkilluv[/url], [link=http://mztphxuhrklj.com/]mztphxuhrklj[/link], http://buloniwpsrvr.com/
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zahariada
Категория: Политика
Прочетен: 39741340
Постинги: 21940
Коментари: 21633
Гласове: 31017
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031