Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.02.2010 22:30 - Дали притчите все още имат някакво значение?
Автор: zahariada Категория: Политика   
Прочетен: 729 Коментари: 0 Гласове:
0




Имало едно семейство. Те имали четири деца. Две момичета и две момчета. Наближавала Коледа. Една вечер, бащата събрал семейството и казал на децата: -Който от вас не е послушен няма да получи подарък за Коледа. Аз знам кой е, но ще разберете на Коледа. Децата се свили уплашени изамислени. Кой ли от нас ще остане без подарък, си мислели те? Всяко от тях знаело, че не винаги е било послушно. Но, как баща им преценява непослушанието, те не знаели. Някои от тях ходели омърлушени, без настроение. Други, даже се разболяли от тревожност. Неизвестността си казала думата. Само едно от момчетата се държало както и преди. То знаело, че е най-непослушното и, че точно то ще остане без подарък Вече преглътнало лошата новина и нестрадащо от неизвестността, то се примирило.
Страданието, което с непремислените приказки,бащата причинил на крехката детска психика не можело да се оправдае с нищо.
Детето, което може би не заслужавало подарък, останало спокойно и ненаранено. За сметка на останалите три, които с нищо невиновни, страдали. Времето до настъпването на Коледа, когато те щели да разберат истината, им се сторило като цяла година.
Страхът от неизвестното, което някой друг ще направи известно, страхът от истината, която някой друг ще обяви, че тя е точно такава, каквато тоя я казва, па макар и баща, смазало децата. Както психически, така и физически.
Следата, оставена в детската психика, ще избледнее, но няма да изчезне. Споменът ще се кротне някъде в съзнанието, което не ни е подвластно и в всеки един момент може да напомни за себе си. Според обстоятелства и катализатор. А в живота такива има много. Защо пиша всичко това?

В петък по "Панорама" в БНТ премиерът Борисов обяви, че в понеделник ще арестуват един шеф на агенция. На въпроът на водещия, кой е, премиерът отговори: - Няма да кажа, нека треперят събота и неделя.
Тук е мястото да кажа, че тези висши държавни служители, въобще не ме интересуват. Кой е виновен, кой не, не е моя работа. Но ме интересуват фрагментите, дребните, на пръв поглед неща, които без свян /боже мой/, мисъл /боже мой/ и самооценка, ни поднася ръководителят на държавата. Интересува ме, защо лексиката на един премиер е толкова близка до тази на махленски тартор или главатар на улична банда. Интересува ме утре откъде ще изгрее слънцето. Интересува ме дали утре, когато умра, някои вече няма да е приватизирал последното ми убежище. Такива случаи има.
 Това, което написах сигурно е дребнаво, незначително, но мен ме интересува. Заради мойте деца и внуци.
Не знам как да нарека това, което написах. Асоциация, сравнение, алюзия, метафора, но това всъщност няма значение.
Това, по-което се различаваме от животните е разумът и богатството на езика. Това беше опит за притча, но май нищо не стана.            



Тагове:   още,   дали,


Гласувай:
0



Спечели и ти от своя блог!
Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: zahariada
Категория: Политика
Прочетен: 39940981
Постинги: 21940
Коментари: 21634
Гласове: 31039
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930