Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.03.2019 06:45 - ДЕТЕТО НА ПРОЧЕТЕНИТЕ КНИГИ
Автор: deleted-4udovi6teto Категория: Поезия   
Прочетен: 7467 Коментари: 24 Гласове:
27


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image 
... не станах учен с умните глави, растях из Чичо-Томови колиби,
пях със щурчето в летните треви или хвърчах с летящите си риби,
търчах през индианските гори – и тихичко заспивах с Ран Босилек,
сънувах Малки принцове в зори и Киплинг с едногърбите камили,
из прериите заедно с Майн Рид преследвах хергелета от мустанги,
и с Фариа – да къртя, бях навит на Монте Кристо тежките му пранги,
с Джек Лондон, същи Първобитен звяр, боксирах се със късата си сянка,

и днес, макар тъй уморен и стар, съм още влюбен в Малката стопанка, 
изглежда, мама с книга ме роди, светът край мен не спира да се чуди? – 
цял ден – във океанските води! – със Ихтиандър вадим изумруди,
с Том Сойер и със Хъкълбери Фин посичахме обноски и забрани, 
едно разбрах под небосвода син! – душата ми от книгата се храни, 
и моят ден към залеза върви – една прекрасна слънчева корида! – 
не станах учен с умните глави, но – чист като дете! – ще си отида.

7 март 2019 г. 
гр. Варна, 6, 35 ч.





Гласувай:
28


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. poliqor - Браво, Валерий!
08.03.2019 07:22
Колко много красиви спомени ми донесе това стихотворение, Чу, знаеш ли? Върна ме в момчешките години с тези 14 реда. Благодаря ти, Майсторе! И както казва Валя, велик си!
цитирай
2. deleted-4udovi6teto - Колко много красиви спомени ми д...
08.03.2019 07:25
poliqor написа:
Колко много красиви спомени ми донесе това стихотворение, Чу, знаеш ли? Върна ме в момчешките години с тези 14 реда. Благодаря ти, Майсторе! И както казва Валя, велик си!

И аз с огромна радост се връщам в тях.
Чисти извори са.
Благодаря.
Чу
цитирай
3. yotovava - Да ти река, преди симьонофският ...
08.03.2019 07:57
Да ти река, преди симьонофският плужек да остави слузта си тук - ВЕЛИК СИ!
цитирай
4. yotovava - – душата ми от книгата се храни, З...
08.03.2019 07:58
– душата ми от книгата се храни,

Затова и словата те обичат.
цитирай
5. yotovava - И не само велик - Божествен си!
08.03.2019 07:58
И не само велик - Божествен си!
цитирай
6. yotovava - Всички го потвърдиха - Хорте, Осега ...
08.03.2019 07:59
Всички го потвърдиха - Хорте, Осега и Гасет, Гай, Юлий и Цезар, Карл, Маркс, Енгелс, Фридрих, Фройд, д-р Адлер, даже Ото Вайнингер.
цитирай
7. pvdaskalov - * ! *
08.03.2019 08:17
Аз пък бях на Луната с Ян Бибиян, после се скарах с дяволчето Фют, после май зачетох Пърл Бък, другите не помня... Зиме в студ от лют, по-лют, пъхах си краката във фурната гореща и се поклащах на дървен стол с "баница" в ръка и приказки от братя Грим... За малко книги се досещам, но над някои осъмвах, потънал в свят незрим. И на мама ги четях на глас, а после дремех на чина си в клас... Накрая се влюбих в числата и ги отчитах по геодезическата лата.
Сега съм старец побелял, но помня - над книгите сълзи съм лял или чистосърдечно съм се смял...
Благодаря, Валери, за съживените спомени - с тях по-леко се върви напред.
П и е р
ПС - на дамите (без една) Честит празник... И ме извини за нескопосаната ми неравноделна реч.
цитирай
8. deleted-4udovi6teto - Всички го потвърдиха - Хорте, Осега ...
08.03.2019 08:42
yotovava написа:
Всички го потвърдиха - Хорте, Осега и Гасет, Гай, Юлий и Цезар, Карл, Маркс, Енгелс, Фридрих, Фройд, д-р Адлер, даже Ото Вайнингер.

Най ме кефи д-р Адлер, диагнозите, които поставя на яловите смахнатици по света и у нас, са потресаващи - и убийствено точни!
Честит празник, Валюше!
Чу
цитирай
9. deleted-4udovi6teto - Да ти река, преди симьонофският ...
08.03.2019 08:42
yotovava написа:
Да ти река, преди симьонофският плужек да остави слузта си тук - ВЕЛИК СИ!

Да.
Чу
цитирай
10. deleted-4udovi6teto - – душата ми от книгата се храни, З...
08.03.2019 08:43
yotovava написа:
– душата ми от книгата се храни,

Затова и словата те обичат.

И сами идват.
Неги карам насила.
Чу
цитирай
11. deleted-4udovi6teto - И не само велик - Божествен си!...
08.03.2019 08:43
yotovava написа:
И не само велик - Божествен си!

Нима? :-)))))))
Чу
цитирай
12. deleted-4udovi6teto - Аз пък бях на Луната с Ян Бибиян, п...
08.03.2019 08:45
pvdaskalov написа:
Аз пък бях на Луната с Ян Бибиян, после се скарах с дяволчето Фют, после май зачетох Пърл Бък, другите не помня... Зиме в студ от лют, по-лют, пъхах си краката във фурната гореща и се поклащах на дървен стол с "баница" в ръка и приказки от братя Грим... За малко книги се досещам, но над някои осъмвах, потънал в свят незрим. И на мама ги четях на глас, а после дремех на чина си в клас... Накрая се влюбих в числата и ги отчитах по геодезическата лата.
Сега съм старец побелял, но помня - над книгите сълзи съм лял или чистосърдечно съм се смял...
Благодаря, Валери, за съживените спомени - с тях по-леко се върви напред.
П и е р
ПС - на дамите (без една) Честит празник... И ме извини за нескопосаната ми неравноделна реч.

Наздраве, Чичо Пепи, за нашите прекрасни Жени!
Специален поздрав и прегръдка от мен за Леля Лида!
Чу
цитирай
13. favn56 - Добрво утро, Валери, плужекът е ...
08.03.2019 09:08
Добрво утро, Валери, плужекът е минал вече, нали?
цитирай
14. favn56 - И Валето ти е казала, че си велик.
08.03.2019 09:08
И Валето ти е казала, че си велик.
цитирай
15. deleted-4udovi6teto - Във всяка свободна минута прегр...
08.03.2019 09:08
ganini написа:
Във всяка свободна минута прегръщах цигулката. Излизах да играя на улично осветление. До полунощ. Сега наваксвам. Чета на три езика. Намерил съм ранно издание на "Бай Ганьо" и умирам от смях... Колкото до жените? Хъм, да са живи и здрави. Ха, наздраве!

Най-великият музикален инструмент, Професоре, това е тя - цигулката на Бога!
Чу
цитирай
16. favn56 - Ех, на мен ми остава само да ти река - ...
08.03.2019 09:09
Ех, на мен ми остава само да ти река - Наздраве!
Наздраве за хубавите жени в тоя живот!
Въпреки симьоновските и сириуските плужеци.
цитирай
17. deleted-4udovi6teto - Добрво утро, Валери, плужекът е ...
08.03.2019 09:10
favn56 написа:
Добрво утро, Валери, плужекът е минал вече, нали?

Да, успя да омърси всичко с вонята си.
Чу
цитирай
18. deleted-4udovi6teto - И Валето ти е казала, че си велик. При ...
08.03.2019 09:10
favn56 написа:
И Валето ти е казала, че си велик.

При Валя празно няма, тя винаги стреля в десятката! :-))))))
Чу
цитирай
19. deleted-4udovi6teto - Ех, на мен ми остава само да ти река - ...
08.03.2019 09:11
favn56 написа:
Ех, на мен ми остава само да ти река - Наздраве!
Наздраве за хубавите жени в тоя живот!
Въпреки симьоновските и сириуските плужеци.

Наздраве, нека им се радваме, те са прекрасни!
Чу
цитирай
20. morskipesni - След Природните красоти, музиката на женския глас и виното идва магията на Книгата.
08.03.2019 10:15
Красотата повяхва, гласът продрезгавява- виното се изпива, тогава човек оценява какво огромно богатство е една пълна библиотека (като тази на снимката). Ахой от четвъртия райх!
цитирай
21. deleted-4udovi6teto - Красотата повяхва, гласът прод...
08.03.2019 10:38
morskipesni написа:
Красотата повяхва, гласът продрезгавява- виното се изпива, тогава човек оценява какво огромно богатство е една пълна библиотека (като тази на снимката). Ахой от четвъртия райх!

Мъдро речено, Морски певецо.
Благодаря.
Чу
цитирай
22. nedovolen - Согласен с автора и комента. Честит ...
08.03.2019 13:29
Согласен с автора и комента.
Честит празник на всички жени и всеки ден да им е 8 март!
:)))
цитирай
23. deleted-4udovi6teto - Согласен с автора и комента. Честит ...
08.03.2019 13:32
nedovolen написа:
Согласен с автора и комента.
Честит празник на всички жени и всеки ден да им е 8 март!
:)))

Заслужават го, Ник.
Нашите момичета са най-хубавите.
Чу
цитирай
24. deleted-4udovi6teto - И Валето ти е казала, че си велик. Да. ...
09.03.2019 12:44
favn56 написа:
И Валето ти е казала, че си велик.

Да.
Чу
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: deleted-4udovi6teto
Категория: Поезия
Прочетен: 9353508
Постинги: 2274
Коментари: 37980
Гласове: 26838
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930