11.12.2016 12:43 - Fukushima ядрена радиация, открити в US Food Chain
Автор: zahariada Категория: Новини

Fukushima ядрена радиация, открити в US Food Chain
Публикувано на 9 Декември 2016 от Baxter Дмитрий в новини , САЩ

Разрушителното последици от ядрената авария във Фукушима продължава да пълзят по света, с радиоактивни проби, открити в хранителната верига, за първи път в Съединените щати.

Въпреки уверенията на радиоактивно замърсяване ще бъдат улавяни, цялата част на Тихия океан е вече заразени. Цезий-134, така наречения пръстовия отпечатък от Фукушима, е измерена в морска вода проби, взети от Tillamook Bay и Gold Beach в Орегон, изследователи от Woods Hole Oceanographic Institution на темата.

Поради краткия му полуживот, цезий-134 може само да идват от Фукушима, на мястото на най-тежката ядрена катастрофа след Чернобил.

Първо радиоактивни сьомги намерени

Също така за първи път, цезий-134 е била открита в канадска сьомга, Фукушима информира проект, ръководен от Университета на Виктория химически океанограф Jay Кълън, е отчетен.

Проследяване на дейността на 137 по Целзий: радиация е достигнала Съединените щати за първи път.

Японското правителство наскоро удвои бедствия, свързани сразходите за $ 188 000 000 000 и finure може да скочат допълнително, ако чуждестранни comapanies и правителства да търсят обезщетение за унищожаването на околната среда и промишлеността.

Statesmanjournal доклади :

Огромни количества замърсена вода са били освободени от контузеният атомна електроцентрала след земетресение с магнитут 9.0 и цунами през март 2011 г. Повече радиация е била освободена за въздуха, а след това падна до морето.

Woods Hole химически океанограф Кен Buesseler работи, тълпа, финансиран гражданин наука проект за вземане на проби на морска вода , която е карането на радиация, на струята, тъй като бавно прави своя път от другата страна на Тихия океан.

Пробите от Орегон, маркиране първи път цезий-134 е бил открит в американските брегове, бяха взети през януари и февруари на 2016 г. и по-късно се анализират. Те всяка измерена 0,3 бекерела на кубичен метър от цезий-134.

Екипът Buesseler е рано бе открил изотопа в проба от морска вода, взета от док на остров Ванкувър, Британска Колумбия, отбелязвайки първото появяване на суша в Северна Америка.

В същото време, в Канада, Cullen води информира проекта да се оцени радиационните рискове за океани, че страната след ядрената катастрофа. Това е партньорство на дузина академични, правителствени и нестопански организации, включително Woods Hole.

През миналия месец групата съобщи, че един-единствен вид сьомга сьомга, взети проби от Okanagan езеро през лятото на 2015 г., са дали положителен тест за цезий-134.

Нивото е повече от 1000 пъти по-ниско от нивото на действие, определен от Health Canada, и не съществува значителен риск за потребителите, каза Кълън.

най-новите образци Buesseler на западното крайбрежие също се показват по-високи от фоновите нива на цезий-137, друг Фукушима изотоп, който вече присъства в световните океани, защото на ядрени опити през 1950 и 1960.

Тези резултати ще станат по-важни в проследяването на радиация, на струята, Buesseler каза, защото краткия полуживот на цезий-134 го прави по-трудно да се открие с течение на времето.

Цезий-134 има период на полуразпад от две години, което означава, че е надолу до една малка част от това, което беше преди пет години, каза той. Цезий-137 има 30-годишен период на полуразпад.

Едно скорошно информира анализ на данни Buesseler заключи, че концентрациите на цезий-137 са се увеличили значително в централната североизток Pacific, въпреки че те все още са на нива, които не представляват интерес.

"Оказва се, че струята е разпространил в цялата тази обширна област от Аляска до Калифорния", пишат учените.

Те оценяват, че струята се движи към крайбрежието на приблизително два пъти скоростта на градински охлюв.Радиационните нива все още не са достигнали своя връх.

"Както на струята от замърсяване прогресира към нашето Черноморие очакваме нива близо до брега, за да се повишат през следващата година", каза Калън.

Дори, че връх няма да загриженост за здравето, каза Buesseler.Но моделите ще помогне на учените модел океанските течения в бъдеще.

Това може да се окаже важно, ако има друго бедствие или авария в централата Фукушима, в която се помещава повече от хиляда огромни стоманени резервоари за замърсена вода и където стотици тонове разтопено гориво остават вътре в реакторите.

В най-лошия случай, горивото ще се стопи през бетон контейнери по стомана, подсилена в земята, неконтролируемо разпространение на радиация в околната почвата и подземните води и в крайна сметка в морето.

"Това е вида на нещо, където все още са засегнати хора, както съм аз, за това какво може да се случи", каза Buesseler.

Учените вече знаят, че ще отнеме четири до пет години за всяко по-нататъшно замърсяване от растението, за да достигне западното крайбрежие.