05.06.2013 15:48 - Скоро потребителите ще имат преносимо устройство, което дава възможност за откриване на ГМО и токсини в храните
Автор: zahariada Категория: Новини
Прочетен: 2065 Коментари: 1 Гласове:

Източник

В не много далечно бъдеще, потребителите, използващи смарт телефони и други портативни устройства ще могат да провеждат собствени тестове за безопасността на продуктите, наличие на токсини в околната среда, ГМО, пестициди и др.

Всяко лице, принадлежащо към всяка развита нация на Земята, независимо от това къде живеят в селски или отдалечени райони, в голям град или в близост до промишлената зона, вече има в тялото му около 700 замърсители, включително пестициди, фталати, бензен, парабени, ксилол, както и много други канцерогенни и токсични химикали, разрушаващи ендокринната система.

Всеки ден, в основата на нашето здраве подкопава влиянието на астрономически нива на токсини и химични процеси, които контролират терористите хранително-вкусовата промишленост. Освен това, много от тези токсини засягат нашата плодородието, и че впоследствие на бъдещите поколения.

За хората, че е време да се поучим от това, което сега става до телата им, и тази технология се притече на помощ. Изследователи от Университета на Илинойс в Урбана-Шампейн са разработили софтуер и хардуер, които като биологичен сензор за откриване на токсини, протеини, бактерии, вируси и други частици използва телефона вградена камера на телефона и обработка на данни.

Който оглавява екип от изследователи професор по електрически и компютърни науки и биоинженерство в Илинойс Brian Кънингам предложи интерес на разработчиците при използването на тези възможности, да признае и тестват химикали в дома, извън лабораторията. "Смартфоните са дали силен тласък за развитието на нашето общество, като предлага нов начин, по който сега се използва за информация и комуникация. Освен това, те имат наистина мощни компютърни способността и възможността

визуализация. Тези мобилни платформи като телефони ви позволяват да се наблюдава много неинвазивни медицински условия (т.е., няма директен ефект върху тялото, прибл. Mixednews.ru) методи, и много по-евтино. Те могат да открият микроскопични частици, такива като патогени, биомаркери на заболявания или тяхната ДНК, която е, да се направи това, което в момента е направено само големи диагностични лаборатории, е скъпо и изисква голям обем кръв за анализ от пациента ", каза той.

Същото се казва и биотехнолози д-р Марек Banazhevski. Той смята, че съвременните биологични изследвания позволява използването на различни лабораторни инструменти: от малко компютърен чип на фактор на биологична информация в рамките на ДНК последователност. Така bioinformativnye алгоритми в рамките на програма за идентифициране трансгени организаторите (катализатори), както и други функционални елементи на ДНК, което дава възможност да се идентифицират генетично модифицирани храни в място без да се транспортира лаборатория.

Екипът Cunningham създадоха портативно устройство се състои от серия от оптични компоненти - лещи и филтри, използвани в много големи и много скъпи лабораторни инструменти. Например, той използва мобилен телефон с камера, в съчетание с оптични компоненти.

В сърцето на биосензор е фотонен кристал. В фотонен кристал се използва като огледало, което отразява само светлината дължина на вълната и светлинния спектър вълна на различни честоти просто преминават през него. Когато всеки биологичен обект се появява пред фотонен кристал, например протеин, клетки или патогени ДНК отразени цвят ще се разделят дължина на вълната - от кратък за по-дълго.

Целият тест отнема само няколко минути, софтуерът води потребителя стъпка по стъпка през целия процес на тестване. Въпреки че тестът устройство включва оптични компоненти струва около $ 200, за анализ извършва точно по същия начин, тъй като голям спектрофотометър лаборатория (оптична система, използвана за анализ на биологични среда чрез измерване на абсорбирането на светлина с определена дължина на вълната и спектрален състав, прибл.) стойност на 50 хиляди долара. The преносимо устройство ви позволява да ги използват в областта на развиващите се страни.

Публикувана в лабораторията вестник на чип статия съдържа информация, че на изследователския екип е показал откриване на имунната система протеин, но подобен механизъм може да бъде използван за откриване на всякакъв вид биологична молекула или клетъчен тип. Изследователите работят за подобряване на процеса на биологично изпитване за използване в допълнителна

оборудване за мобилни устройства iPhone и Android. Те се надяват следващата година да започне производството на устройства, което ги прави достъпни за потребителите.

В допълнение, екипът работи по тестове Cunningham biochuvstvitelnymi които могат да бъдат извършени в областта за определяне токсини в добит царевица и соя, както и идентифициране патогени храна и вода.

Учени от научни работници от Института по Regensburg модулна технология твърди името Frauenhofa разработи необичайно решение за откриване на токсини - ръкавица, която открива наличието на токсини в атмосферния въздух.

Защитни ръкавици от направените по поръчка сензорни материали и се определи наличието на токсични вещества, като промените цвета. Изследователите се настанят материала към изпитваното вещество и, съответно, адаптирани за прилагане (смартфон). Цвят промени от безцветен ръкавици (не токсин) до синьо (откриване на токсини). Изследователите се предоставят други възможни приложения на ръкавиците в хранително-вкусовата промишленост.

Други преносими устройства в даден момент са в процес на развитие, като компактни флуоресцентни детектори химически, принципът на действие се основава на реакции, катализирани от ензими, излъчващи светлина. Контрол на детектори за химически луминесцентни предоставят устройства, които откриват нуклеинови киселини, биотин (витамин Н), което от своя страна е свързано с целева ДНК. Тези ДНК детектори, чийто принцип изключва използването на ядрени реакции, за да може да химически лесно да идентифицират уникално копие на гена в трансгенни растения, като ги маркирате по удобен начин да се тества за членство на ГМО.

1. nikikm - Само дето