10.01.2012 09:50 - Проектът SETI с помощта на телескопа Kepler откри, първия в историята сигнал, кандидат за радиосигнал с извънземен произход
Автор: zahariada Категория: Новини
Прочетен: 2084 Коментари: 1 Гласове:

За да се открият радио вълни и сигнали, които излъчват устройствоатана хипотетични извънземни цивилизации е добре да се знае точно къде да се търсят тези радиосигнали. В края на краищата, Космоса е много голямо място, а вероятността от случайно засечен сигнал на извънземен радио или телевизионен сигнал е много, много малка. Сега, като се използват данни, получени от космическия телескоп на НАСА, Кеплер, астрономите са фокусирани върху търсенето на радио-сигнали от звездни системи, където има планети, които са подходящи за възникване и съществуване на живот на повърхността им. И това почти веднага даде резултат, наскоро беше открит радио сигнал, който е най-подходящият кандидат за сигнал от извънземна цивилизация.

Разбира се, че е твърде рано да се крещи "Ние открихме, извънземните!" и да отваряме шампанско. Има много голяма вероятност, сигналът да е със земен произход и да е отражение на наши собствени сигнали от някое небесно тяло, пише DailyTechInfo.

"Ние едва наскоро започнахме да използваме програмата SETI и телескопа Кеплер и веднага намерихме няколко кандидати за сигнали от извънземен произход" - се казва в прессъобщението на екипа астрономи от Университета на Калифорния в Бъркли. - "За съжаление, повечето от първите сигнали-кандидати не са от чужди предавания, те са следи от наземни радио сигнали и шум."

"Но сред множеството открити сигнали, има някои, които, както ние вярваме, могат да бъдат произведени от извънземна технология. Тези сигнали са много тесни в честота, много по-тесни от сигналите, произведени от известни астрофизични явления. Тези сигнали са постоянно плаващи по честота, Това може да се обясни с ефекта на Доплер, което произтича от суперпозицията на движението на предавателя и приемника или радиотелескоп ".

Разбира се, фактът, че SETI насочва двоите радио-телескопи към звездни системи, където има екзопланети планети, подобни на Земята, значително увеличава шанса за намиране на извънземен живот, който вече е преминал етапа на развитие на технологиите, което позволява предаването на висока мощност на радио сигнали. Но предвид безкрайността на пространството и огромния брой звездни системи, които телескопа Кеплер  открива  всеки ден, вероятността за намиране на извънземни, все още остава много ниска.

1. анонимен - "Разбира се, че е твърде рано ...