14.08.2011 14:53 - Чума от Земята: Учени предлагат да разпръснат микроби по целия космос
Автор: zahariada Категория: Новини

Последна промяна: 14.08.2011 14:53

Чума от Земята: Учени предлагат да разпръснат микроби по целия космос

Астрономия

Майкъл Moутнър (Michael Mautner), астрофизик от университета на Вирджиния, публикуван в списание Journal of Cosmology статия, в която призовава човечеството да изпрати на другите звезди космически кораби, но не с хора, а с микроорганизми на борда.

Изпращането на хора на другите планети, както твърдят учените, е безсмислено и жестоко - едва ли някой ще преживее трудностите на пътуването (мощни космически лъчения, безтегловност, размекване на кости и т.н.), а добралите се до целевите екзопланети вероятно ще съжаляват, че са оцелели. Живот,ът по негово мнение, е много рядко срещан и много крехък гост във Вселената, и ако го удължим с всички налични средства, това следва да обоснове собственото ни съществуване.

Той предлага да се разпространи живот в цялата галактика, като се разпръснат капсули пълни с колонии от микроорганизми, които могат да издържат на полет - като цианобактериите. Капсулите, казва той, могат да се изпратят с помощта на слънчеви платна. Днес, технологично, човечеството е способно на такава мисия. (от материала не става ясно какви са тези платна)

Изпращане на капсула към екзопланетите, Motner не препоръчва, тъй като кацането на тях ще изисква прецизно насочване, но не е сигурно, че многото хиляди години на полета (платното, напускайки Слънчевата система, може да развие скорост не повече от 150 км / сек), дори и най-добрата автоматизация няма да влезе в лошо състояние. Ако изпратиме бактерии по този начин, казва Motner, без автоматизация, която може да се счупи, не само в газово-праховия диск около звездите, където планетите тепърва започват да се появяват. В този случай за точност вече не може да се говори.

Най-близката звезда от този тип - Бета Пикторис, в съзвездието Pictoris, е разположена на 63 светлинни години от Земята. Полетът до нея, с достъпна за платното скорост, ще трябва да лети повече от 120 хиляди години. Motner предлага да изпрати стотици капсули с диаметър 40 микрона, във всяка от които ще бъдат замразени 100 000 бактерии. Въпросът дали ще издържат, дори и най-устойчивите микроорганизми, такива пътувания, остава открит въпрос.

П.П.
Най-вероятно това е поредния изперкал учен, който иска да заразява космоса. Пренасянето на сегашната ни цивилизация на други планети си е чиста зараза.

Тагове:   чума,   Земя,

1. mileidi46 - Tiq sa izprosteli totalno..
14.08.2011 15:54
Maloumnizi...
2. анонимен - Тези "платна" са идея на ...
14.08.2011 19:23
Тези "платна" са идея на фантастите още от 1-та половина на миналия век. Както хиляди години наред човечеството е браздяло морето със силата на вятъра, хрумванетое е по подобен начин се използва и налягането на излъчваните от Слънцето енергийни потоци. Вместо двигател. Единственото услови е, корабът да е изведен в космическото пространство над Земята. Сетне платната се разпъват пред кораба и се свръзват, по начин той да остане между платното и Слънцето. Излъчваната светлина (т.нар. "слънчев вятър") е постоянна и "издува" платната, а тъй като всичко става във вакуума на междупланетното пространство, където няма триене, предполага се постепенното набиране на една непостижима за ракетните двигатели скорост. Да не говорим, че енергоизточникът е гарантиран поне в рамките на по-голямата част от Слънчевата система и не е необходимо да се носи гориво като запас за основния двигател. Това е в общи линии, без камарата забележки за материала, такелажа, астероидната опасност, маневрирането и т.н.
3. zahariada - :))) Re: 2 анонимен
14.08.2011 19:55
Благодаря за пояснението! И аз се поразрових и разбрах за какво става дума. Това са нещо, действително като платноходи.
4. анонимен - като стар
15.08.2011 12:24
ветроходец и капитан поемам управлението. Освен това съм чел и "Пътуването на капитан Кук на оня свят" Малка добавка към пенсията и храна ми стигат. Очаквам оферти.
5. spomen80 - хахахахахахахахахахах