10.08.2011 12:26 - Учените са подтвърдили извънземната природа на части от ДНК, в метеоритите
Автор: zahariada Категория: Новини

Учените са подтвърдили извънземната природа на части от ДНК, в метеоритите
Новите открития добавят доказателства, че химията в астероидите и кометите може да произвежда основните градивни елементи на биологичните молекули. Това означава, че небесните тела паднали на Земята в далечното минало, би могло да играе важна роля за произхода на живота, както се очакваше.

Метеоритите съдържат различни блокове на ДНК. За стартиране на пробиотичната химия на Земята, бомбардирана от метеорити и комети, са били перфектни условия (илюстрация Goddard Space Flight Center / Chris Smith).

"Хората намирали компоненти на ДНК в метеорити още през 1960 г., но учените не били сигурни дали тези съединения са създадени в космическото пространство, или са просто в резултат на наземно замърсяване - казва Майкъл Калахан, астробиолог от НАСА. - За първи път имаме три линии на доказателства, които заедно ни дават увереност, че тези блокове на ДНК са били действително направени извън земята ".

Екип от учени взели проби от дванадесет метеорити, богати на въглерод, девет от които са били открити в Антарктика. Фрагменти от небесните камъни били "разтрошени" и анализирани през течен хроматограф и маса-спектрометър, пише MEMBRANA.

По този начин, учените са установили в пробите наличие на азотна основа, аденин и гуанин, както и хипоксантин и ксантин, но също така пурин (тя е намерена за първи път). Всички те са градивните елементи на живите организми или участници в биохимичната верига в тях.

Въпреки това, в допълнение към тези биологични агенти, в пробите са открити свързани (родствени) молекули, които не се използват от земните живи организми. По-специално, в два от метеоритите са идентифицирани 2,6-diaminopurine и 6,8-diaminopurine, съобщава NASA. За живота на Земята, те не са типични, с изключение на един, който е открит (2,6-diaminopurin) в някакъв вид вирус.

"Ако падналият метеорит е бил заразен на Земята, то едва ли ще намерим в тях "неправилни" биомолекули - твърдят авторите на проучването. - Ако астероидите са пребиотик фабрики, ние трябва да очакваме, че те ще генерират голямо разнообразие от азотни основи на ДНК, с по-широки промени в структурата, отколкото тези, използвани от живота на земята. "

За сравнение, учените анализират осем килограма антарктически ледове използвайки същите методи. В тях също били открити аденин, гуанин, хипоксантин и ксантин, но в концентрации, хиляди пъти по-ниска, отколкото в метеоритите (няколко части на трилион срещу няколко на милиард). Това хвърля сянка на съмнение върху историята за замърсяването. А аномални аналози на азотни основи в лед не са намерени.

Един от изследваните метеорити с такава молекула-аналог е паднал в Австралия, така че изследователите взимат проби от почвата от мястото на падането му. В него такова вещество не е идентифицирано.

В допълнение към експериментаторите симулирали раждане на основа-аналози в лабораторни условия, което показва, че точно тези молекули се синтезират от не-биологични реакции, с участието на циановодород, амоняк и вода.

Това показва един възможен начин за производство на такива съединения в астероиди и комети и за по-нататъшно укрепване на идеята за извънземен произход на сложни органични вещества, идентифицирани по-рано в метеорити.

Резултатите ще бъдат публикувани в онлайн изданието на списание Proceedings of the National Academy of Sciences.

Тагове:   метеорити,   ДНК,