21.07.2011 10:30 - Символ на безкрайността в центъра на Галактиката порази астрономите
Автор: zahariada Категория: Новини

Символ на безкрайността в центъра на Галактиката порази астрономите

Международен екип от изследователи намират в централната част на Млечния път усукан пръстен от плътен и студен газ примесен с прах. Пръстенът се формира в знака ∞. Формата на тази структура, учените все още не могат да обяснят.

Twisted пръстенът, заинтригувал експертите, се простира на около 650 светлинни години. В този кадър жълтата "осморка" е почти хоризонтална с лек наклон надясно (снимка ESA / NASA / JPL-Caltech).

Откритието е направена с помощта на космическия телескоп Herschel, способен на инфрачервени и субмилиметров визьор за проникване през прах, намиращ се между центъра на нашата галактика и Земята. пише MEMBRANA. Така че за първи път ясно се вижда огромния газопрахов пръстен, в който върви интензивен процес на формиране на звезди.

Преди това на учените са били известни само малки и изолирани фрагменти от структурата, но едва сега става ясно, че те образуват осморка. Вярно, всичко е един пръстен, но изкривено.

Както бе обяснено от Лабораторията за реактивно движение, плътния пръстен от газ е в центъра на Млечния път (издължена област, богата на звезди, които често се срещат в центъра на галактиките). Самият бар се намира вътре, в още по-голям пръстена.

На тази снимка, астрономите са отбелязали позицията на мистериозната лента, чиято форма и ориентация са много ясни за земния наблюдател. Пръстенът, между другото, е малко сплескан странично, така че, строго погледнато, е елипса, чиято основна ос е наклонена 40 градуса към галактичната равнина и е ориентирана перпендикулярно на бара (снимка ESA / NASA / JPL-Caltech).

Подобни системи могат да се видят в някои други галактики, но астрономите все още не могат да кажат какво е довело до завъртането на равнината на пръстена.

Но с помощта на наземни измервания в радиодиапазон ние открихме, че ринга се движи като едно цяло, със същата скорост в сравнение с останалата част на Млечния път.

Спиралната галактика NGC 1097 (на инфрачервената фотография, с различен цвят са кодирани различните дължини на инфрачервени вълни). Ярък пример за формиране на пръстен с интензивно звездообразуване в центъра на бара. Въпреки това, доколкото този звезден остров се вижда точно отгоре, не можем да кажем дали всичко това е един пръстен в равнината на галактиката или има изкривявания, както тук (снимка NASA / JPL-Caltech / SINGS / SSC).

Има и друга мистерия, свързана с това огромно образование. Неговият център не съвпада с центъра на галактиката, а е малко изместен по отношение на нея.

"Символът на безкрайността" в центъра на Млечния път, участниците в проучването характеризират като "вълнуваща мистерия." Формирането на този пръстен, преминаването и изкривяването на формата, са толкова неясни, калката и механизма за формирането на баровете в спиралните галактики, и нашата в това число.

Сега астрономите само предполагат, че появата на такива структури може да се обясни с гравитационното влияние на близки галактики, в нашия случай - най-големият съсед е галактиката Андромеда. Но как точно се случва всичко това, предстои да се разбере.

(Подробности за това откритие можете да намерите в статията в Astrophysical Journal Letters.)

Тагове:   символ,   безкрайност,

1. zahariada - :))) Re:1 nikstan
21.07.2011 11:27
Така е. Трансформацията на съзнанието върви бавно. Но е процес, но ние сме загубили много време. Поздрав и от мен!
2. zaw12929 - Науката върви нагоре. . . както в...