06.07.2011 11:18 - Елен с шест рога и насекоми с три двойки крила
Автор: zahariada Категория: Новини

Елен с шест рога Този елен е успял да влезе в новините през миналата седмица. Този екземпляр, има един паряснял чифт рога на главата си, и вече почти избива трета двойка, съобщава Metro.

Уникалният животински вид е забелязал китайският фермер Джоу Диан Фу от провинция Дзилин.

Фермерът твърди, че допълнителните рога на елена са се появили, след като той наранил първата двойка в резултат на битки с други мъжки. Някак си, вероятно повредата на оригиналния чифт рога е дало стимул на тялото за растежа на нов чифт, тъй като при тези животни обикновено растежа на новите рога започва след отпадане на старите.

Новит чифт рога, които дават на елен голямо предимство в боевете за самки жени. Вярно, не е ясно дали всичките три чифта няма да паднат през следващата година, или само единия ще падне?

Биолози са открили трета двойка крила при насекомите

Гърбатки (Membracidae) - майстори на мимикрията. Израстъците на гърба им приличат на семена, шипове, екскременти от гъсеници и дори мравки. Outgrowths, също така понякога са наричани шлемовци (helmet), тъй като те се намират точно зад главата (фото B. Prud’homme et al., Nature).

Учени от Франция са забелязали странно явление: насекомите "Гърбаткови", за да се отбраняват, се лишават от части от тялото. По време на проучването са установили, още по-необичаен факт - "каската" на насекомите е нещо като изродени трети чифт крила. За това пише MEMBRANA..

Това установили
специалисти от Института по биология на развитието на Марсилия (IBDML) - Никола Гомпел и Бенджамин Пруд. Учените направили проучване на пет вида гърбатки, след като един от приятелите им казал, че той не може да улови насекомите, тъй като в ръцете му астявяли само каските.

"Никой от нас не вярваше, че насекомите могат да се отърват от гърдите (приложение към първото от своя сегмент), дори и в случай на смъртна опасност" - казва Бенджамин. Въпреки това, внимателно проучване показа, че каските, подобно на краката и крилата на гърбатките, са свързани с телцето със "сегменти". По този начин, възстановяването е вследствие на разтягането на тази сегментна връзка.

Нито едно от насекомите не е получило нещо подобно за 250 милиона години еволюция, уточнява Science. При най-древните намерени образци, от ентомолози е установено, че притежават подобни на гръбна перка израстъци, предназначени най-вероятно за плуване. С течение на времето, на втория и третия сегменти на гръдния кош се появяват два чифта крила.

В статия, публикувана в Nature, авторите пишат, че шлема са крила хомологи на първия първия сегмент на гърдите, а не сгънати за удължаване на екзоскелета на насекомите, както се смяташе досега.

Пруд и Гомпел потвърдиха тази хипотеза, чрез проследяване на развитието на каската. Оказа се, че на етап нимфи ​​израстъка се състои от два отделни рудиментарни органи, които по-късно се сливат в едно цяло.

В този случай клетъчното образувание наподобяващо това на крилата, както и на тяхното внедряване в процеса на развитие е сходна. "Всичко това говори за общ произход на крила и каска, въпреки техните очевидни анатомични и функционални различия," - казва Пруд.

Генетичен анализ показва, че в първата част на гърдите са изразени три Hox-гени. Биолозите смятат, че те възпрепятстват създаването на пълноценни крила.

По този начин, при гърбатката, която се е появила на планетата преди около 50 милиона години, образуването на крила все още продължава. Но тъй като те са насекоми и за летене, те не се нуждаят от крилата, са се променили и придобили друга функция. Красив еволюционен трик, заключават французите..