Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.07.2020 11:20 - Имах инсулт, когато бях на 30 години и това промени живота ми
Автор: zahariada Категория: Лични дневници   
Прочетен: 410 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 18.07.2020 11:23

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
  Имах инсулт, когато бях на 30 години и това промени живота ми


image

Публикуван преди 1 седмица 

На 7 юли 2020 г.

от Джо Ганон

image

Очевидно преживяването на инсулт, който отне половината ми зрение и почти ме уби, ще се окаже едно от най-големите благословии в живота ми. Преди да се спра на как се е случило всичко това, трябва да дам малко справка за това как се стигна до този момент.

реклама - научете повече

Пораствайки, родителите ми възприеха същия подход към живота, с който може да се отнасят повечето хора, израстващи в Съединените щати. Планът им за трите ми по-малки братя и сестри беше прост: Отидете на училище и вземете добри оценки, за да можете да отидете в добър колеж. След това се заемете с добра работа и спечелете много пари, за да можете да имате хубави неща и тогава ще бъдете щастливи. Това беше мантрата, с която аз, както и много други деца в САЩ, израснах; американската мечта. Следвах указанията и моята упорита работа най-накрая се изплати, когато напуснах работа, работеща за компания Fortune 500 в Рокфелер център, Манхатън.

-> БЕЗПЛАТЕН отчет: Открийте Топ 10 дефицити на хранителни вещества, включително ключови признаци, че може да имате дефицит в тях и какво можете да направите за това Кликнете тук, за да научите повече!

Още от дете исках да бъда професионален бизнесмен. Исках да нося хубави костюми, да работя в офис с спираща дъха гледка към силуета на Манхатън, да вечерям във фантастични ресторанти и да срещам жени извън моята генофонда на Лонг Айлънд. Всяко от тях постигах все повече и повече година след година, докато бавно се носех по корпоративната стълбица. Една промяна на работата, двойка се премества от Лонг Айлънд в Куинс, след това в горната част на Западния край на Манхатън, няколко рейза и повишения след почти десетилетие в сферата на корпоративните финанси и най-накрая стигнах дотам, че се почувствах, че съм „направил“ то."

Въпреки това, когато стигнах до този момент, все още не бях напълно доволен. Всъщност исках само повече. Тогава видях възможност да продължа напред в редиците, когато директорът ми ме уведоми, че ще напусне компанията. Това беше възможността, която чаках! Поисках и получих повече отговорност, заедно със значително увеличение на заплатата ми. Това в крайна сметка се превърна в ситуация „внимавай какво искаш“. През следващите месеци почувствах отговорностите и натоварването, натрупвайки се без облекчение. Така започна мълчаливата война в себе си, която ще доведе до събитието, което разби всичко, което бях изградил за себе си през целия си живот.

Работих по-дълго и по-трудно, отколкото някога, за да се докажа. По този начин животът ми стана напълно неуравновесен с мащаба, винаги претеглящ към работата. През следващите шест месеца нивата на стрес и тревожност бяха по-високи от всякога, когато се опитвах да бъда в крак с новото ми натоварване, тъй като компанията все още не беше намерила подходящ заместител, който да запълни празната роля във финансовия отдел. Умът ми започна да се обръща срещу мен и имах чувството, че съм заседнал в окопите на работния си стрес, дори когато напуснах офиса. За щастие в този момент се канех да отида на почивка с моята приятелка по това време, за да посетя родителите й, които се бяха оттеглили в малко селце в Мексико. Това беше първият ми път, когато посетих страната и бях възхитен от спокойното и безгрижно отношение на местните жители и взривен от красивите плажове и природа, в които се потопих. Това беше ваканцията, от която се нуждаех! Но всички хубави неща трябва да свършат, така че на Нова година 2014 г. бяхме зарязани на летището, за да се отправим обратно към Ню Йорк, или така си помислихме.

На гишето на авиокомпанията ми връчиха бордния талон, за да се върна у дома. В този точно миг почувствах остра болка в левия си храм, каквато никога досега не бях изпитвал в живота си. Затворих очи, хванах се за главата и изпуснах грухтене. Когато ги отворих, половината ми визия беше изчезнала и всичко беше замъглено. Нещо не беше наред. Оставих моята приятелка да знае какво се случва и че бях почти сигурна, че имам инсулт. Казах й да вземе линейка незабавно. Легнах там, където бях, изпих малко вода и започнах да повръщам, докато тялото ми се обърка на пода на летището. Когато пристигнаха фелдшерите, аз започнах да усещам мравучкащо движение по дясната страна на тялото и започвах да губя контрол над основните двигателни функции и съзнание. В този момент за първи път в живота си си помислих, "Може да умра." И преди се страхувах, но нищо не можеше да се сравни с усещането, което изпитвах на пода на летището в Нова година 2014. Парамедиците ме закачиха до IV и ме закараха в най-близката болница, която за щастие беше точно долу път от летището.

image

Имах щастието да оцелея само с частична загуба на зрението и без увреждане на нерва. Едва когато се върна в Ню Йорк, ще осъзная причината за мозъчната ми контузия. Лекарите от Корнел откриха дупка PFO ) вътре в сърцето ми, която причини съсирек на кръвта в мозъка ми. Не много по-дълго след диагнозата бях на операционната маса в болница Колумбия, за да коригирам ситуацията. Никога не съм мислил, че ще правя операция на сърцето в началото на трийсетте си години. Ми, как животът е пълен с изненади!

Приспособяването към живота на града след инсулт и операция на сърцето в никакъв случай не е било лесно. В началото беше наистина лошо. Аз имах проблеми физически да обикалям претъпканите улици на Ню Йорк само с половината си зрение. Личността ми се беше променила драстично, тъй като станах по-тържествена. Връзките ми с моята приятелка, семейството, приятелите и колегите ми бяха преместени на някое неудобно място, с което не бях запознат, всеки по свой начин. Привличането на интимността не беше това, което беше преди, тъй като сексуалният ми стремеж остана в първа предавка. Никъде не бях толкова забавен и позитивен, колкото преди, когато се мотаех с приятели и семейство. Имах трудност да се съсредоточа, така че представянето ми по време на работа също страдаше много. Седмичните ми терапевтични сесии се оказаха временно да помагат, но съзнанието ми постоянно ще се връща на тъмни места. След година живот на този нов живот като човек, с когото вече не бях запознат и дори не исках да бъда наоколо, мислите за напускане на планетата започнаха да ми пречупват за пръв път. Това наистина ме уплаши, така че направих нещо, което си обещах, че никога няма да направя: да продължа да приемам лекарства.

Продължих да приемам антидепресанти и ми беше даден Ксанакс, който ме инструктира да приемам само когато нивата на тревожност станат непоносими. След само няколко дни изравних. Депресията ми изчезна и тревогата ми не съществуваше. Имаше само един малък проблем: всъщност нищо не чувствах. Всичко беше просто „добре“. Ако се случи нещо добро, емоционалният ми отговор беше „Това е добре.“ Случи ли се нещо лошо? Също добре. В началото толкова се радвах, че се отървах от осакатяваща депресия и тревожност, че се задоволих, че живея като робот, покрит с плът. Това продължи само няколко месеца. След известно време видях, че бързо се демонтирам във високо функциониращ бездушен дрон. Дали това беше по-добре от това да живея като раздразнен от тревога човек, който бях преди? Нямаше ли други възможности за мен да избера, за да продължа с живота си?

Свързан член на СЕ: Проучване установява, че голямата фармация напълно излъга за инхибиторите на обратното захващане на серотонин за депресия

След като си взех хапчетата за рецепта за трети пореден месец, ударих салона и когато се прибрах по-късно същата вечер, разбрах, че са се измъкнали от дупка в дъното на моята фитнес чанта. Приех това като знак и реших да опитам да сляза от моите студени пуйки. Преборих се чрез изтеглянията след първите няколко дни, след което отново започнах да се чувствам наистина човек. Към този момент мина малко повече от година, след като преживях инсулта и стана ясно, че имам избор между това да натискам с обичайния ден за ден или да поддържам здравословното си здравословно състояние. Избрах здравия си разум. Беше началото на 2015 г., когато официално реших, че ще напусна работата си, за да пътувам и да измисля нещата някъде другаде по света. Веднага започнах да намалявам живота си. Повечето от притежанията ми бяха продадени, дарени, подарени или съхранени. С всеки предмет, който напусна притежанието ми, се чувствах физически и емоционално по-лек, сякаш спусках тежести, които носех на раменете си от години. Тогава започнах пътуването, което ще промени живота ми завинаги.

През лятото на 2015 г. купих RV и моята приятелка, куче, и реших да оставя корпоративния свят зад себе си и да започна наново в Мексико. След три месеца пътуване на десет хиляди километра и малко повече от месец, живеещи заедно в чуждата държава, ни стана ясно, че отношенията ни от над три години вече няма да работят. След като потъна в това, че всичко, което планирахме за бъдещето, се разпадна, аз бях напълно изгубен. Поне когато бях в Ню Йорк, имах комфорта и стабилността на работата, семейството, приятелите, родината и езика, на който владеех свободно. Сега попаднах на още едно тъмно място, но не за дълго! Бях решен да се възползвам най-добре от моята ситуация, затова грабнах раница и започнах да пътувам соло за първи път в живота си!

През първия месец просто го крилех и скачах с автобуси до следващата спирка по пътеката за раници в средния западен Мексико. Това беше страхотно изживяване, където срещнах тонове приятелски настроени местни жители, експатри и пътешественици от цял ​​свят. За следващата фаза на пътуванията си реших да направя малко повече планиране. Все още ме боляше от разпадането ми и имах нужда от физическо, психическо и духовно изцеление. Така че следващата фаза на пътуването ми включваше церемония в Аяуаска в Pueblo Mбgico  от Тепотлан . Моят опит с Аяуаска беше много интроспективен и непрекъснато получавах едно и също съобщение: „Вие сте на правилния път.“

image

Следваше десетдневно мълчаливо оттегляне на Випасана в Коатепек, Веракрус, още едно Пуебло Магико. Това беше едно от най-трудните, но дълбоко просветляващи преживявания, които съм преживявал. Десет дни мълчание и медитация по единадесет часа на ден наистина помогнаха да замълча разума ми и да овладея мислите и действията си.

Последната спирка във втората ми разходка беше пребиваване в продължение на месец за обмен на работа в холистичен лечебен център за оттегляне, наречен Светилищетов Пуерто Ескондидо, Оахака. Тук ми отнеха само няколко дни, за да разбера, че Аяхуаската е прав. Бях на прав път! Научих нови техники за медитация, правех йога всеки ден, преминах катастрофално на подготовка на ястия за веган начин на живот, и споделих къщата на общността с необикновени хора от всички сфери на живота. Работехме, скандирахме, общувахме в нощни церемонии, споделяхме най-съкровените си мисли и чувства и дори плакахме заедно. Точно това ми трябваше! Не много дълго след пристигането си в крайна сметка се присъединих към екипа като генерален мениджър и The Sanctuary стана мой дом за следващите шест месеца. През това време помогнах да направя десетки хора през тази глава от техния житейски път, опит, който никога няма да забравя!

След „Светилището“ ми беше представена най-добрата възможност за печелене на пари: подрязване на марихуана в Северна Калифорния, така че я взех. Прекарах следващите два месеца прегърбен над маса като фризьор на гърне. За пореден път хората, които бях заобиколен, направиха преживяването незабравимо. Нищо не помага на времето да лети като споделяне на истории, слушане на любимата ни музика и смях заедно около камината през нощта, когато пръстите ни се нуждаят от почивка.

image

С Калифорния в моето задно виждане направих спирка в Ню Йорк, за да посетя приятели и семейство, преди да се отправя към Пуерто Рико. Това беше домът на момиче, в което се влюбих през времето си в Мексико. Връзката, която изградихме за краткото си време заедно, беше различна от която и да е друга в целия ми живот. Тя се основаваше на любов и уважение към това кой е другият човек в основата им, за разлика от това, когото искаме да бъдат. Въпреки че връзката не би продължила след посещението ми, тя без съмнение вдигна летвата в моето непрекъснато търсене на партньор в живота.

За пореден път оставих частица от сърцето си и продължих с пътуването си! Влетях в Канкун и тръгнах бавно обратно към плажния град, който ми помогна да излекувам сърцето си по-добре от всеки друг: Пуерто Ескондидо. Това пътуване беше повече за пътуването, отколкото за дестинацията със сигурност. На полуостров Юкатан станах свидетел и мащабирах масивни древни пирамиди на маите. Докато бях в Тулум, участвах в красива и емоционална церемония по пейот, където хвърлих още по-дълбок поглед върху вътрешната работа на ума си. В Паленке станах едно цяло с природата, след като консумирах местните вълшебни гъби и се къпех в мистичните водопади на джунглата в близост до руините. Както обикновено, споделянето на тези преживявания с приятели от пътуванията усили моето преживяване. В този момент бях сертифициран пътешественик и никога не съм искал това да свърши!

Назад в Пуерто Ескондидо останах в хостел Vivo Escondido за един месец, докато не намерих
дългосрочен наем. Познахте ... по-страхотни хора!

Озовах се в разкошна новопостроена двуетажна къща, в която щях да прекарам следващите шест месеца, преследвайки страстите, които от години пренебрегвах. Научих се да сърфирам, изследвах местната природна красота, съсредоточих се върху здравословния начин на живот, попаднах на моя блог за пътуване, написах няколко статии, диджеирах на множество места и се уверих да се наслаждавам на всеки ден, колкото мога по-добре. Мексико ми даде възможност да ме оставя да живея живота си така, както исках за известно време, без никаква преценка и за това съм вечно благодарен.

Само преди няколко месеца взех две седмици и половина пускане на виза / ваканция в Гватемала, за да посетя моя приятел Лука Магуайър Армстронг в Сан Маркос . Той и аз се срещнахме, докато управлявах светилището в Пуерто Ескондидо предходната година и откакто станахме приятели, станах все по-любопитна за работата му с училище за обеднели деца в Антигуа, Гватемала. Прекарах първите си две седмици, потапяйки се в суровата красота на активните вулкански общности около езерото Атитлан, където живееше. Тук бих участват в йога, какаови церемонии, възторжен танц в гората йога ,  а дори и Бхакти пеене при гъбичките академия, Всички дейности, разбира се, бяха споделени с нови и вълнуващи приятели на пътешественици от различни националности. За финал на престоя си дори си резервирах DJ концерт в Bar Sublime ,  бърза десет минутна разходка с лодка през езерото до Сан Педро.

След като се сбогувах с новите си приятели, които срещнах на езерото, Лука и се отправихме към Антигуа, за да посетим училището на Интегралното сърце на фондацията . Въпреки че месеци наред преди посещението си помагах дистанционно с усилията за набиране на средства, всъщност срещането на децата, на които помагах, ми направи много по-лично. Беше невероятно сърдечно да видя децата в действителност, знаейки неблагоприятната среда, от която бяха дошли не много отдавна. Никой от тях не ходеше на училище и мнозина бяха принудени да ровят из сметища за стотинки на ден поради трудни обстоятелства. Нищо чудно, че това бяха най-щастливите деца в училище, които някога съм срещал в живота си!

image

Няколко дни по-късно се сбогувах с Лука и децата да се върнат в Пуерто Ескондидо. Въпреки това, когато се върнах, в мен се случи промяна и изпаднах в друга депресия. Започнах да разпитвам какво наистина искам и имам нужда в живота си. Липсвах приятелите и семейството си вкъщи и средствата ми започваха да намаляват. След месец саморазмисъл реших, че е време да се върна в Ню Йорк.

Така че сега съм влязъл в пълен кръг ... вид. В течение на малко повече от две години имах повече приключения и преживях повече от това, което този невероятен свят може да предложи, отколкото повечето хора правят през целия си живот. За мен е комично да погледна назад към всичко, което се случи, да си спомня, че живея в моя личен ад толкова дълго време и да видя колко далеч съм стигнал от онези времена на силно отчаяние. Приличаше на ментален спомен; колкото повече се борех, толкова по-дълбоко щях да потъна в него. От всички уроци, които научих, най-големият ми е вероятно този: Моят ум може да бъде най-лошият ми враг или най-големият съюзник. В крайна сметка аз съм този, който трябва да избере кое от тях ще бъде. Трябваше да пътувам в неизвестното и да изживея живота от първа ръка, за да интегрирам лично този урок. Моите преживявания и стотиците връзки, които направих по пътя, бяха това, което наистина ми спаси живота. Без тях дори не искам да започвам да мисля къде бих се намирал в момента. Все още нямам зрение от дясната си периферия, но отново мога да видя красиво бъдеще за себе си, нещо, което бях загубила веднага след инсулта.

В над две години пътувания имах много откровения, но не по-важно от
това: В основата на моето същество съм пътешественик. Това е едно от малкото неща в живота, което ме кара да се чувствам истински жив. Пътувайки, видях за себе си, че толкова много от това, което мислех, че знам за чужди култури, не е наред, докато не ги изпитах от първа ръка.

Срещането с хора от всички краища на Земята ми даде нова гледна точка за живота. Разбрах,
че макар да сме родени на хиляди километри, да сме отгледани в напълно
различни култури и в много случаи не говорехме на един и същи роден език, никой от нас не беше толкова различен един от друг. Всъщност много от нас бяха на собствени лични търсения в търсене на по-дълбок смисъл в живота.

Да живея и работя в Ню Йорк от десетилетие ме накара да контактувам с хора от
цял свят. Това обаче беше напълно различно от пътуванията ми, тъй като повечето Manhattanites намериха своя път и обикновено бяха по-фокусирани върху кариерата си, отколкото търсене на душа. В моите лични преживявания с хората, които съм срещал, тези, които пътуват, са търсачи, търсещи нещо, което липсваше в живота им вкъщи. За мен ми липсваше по-голяма цел - нещо, което моите усилия за набиране на средства с интегрираното сърце на семейството  в Гватемала изпълняват.

Най-добрата част от моята история, наречена живот досега, е, че тя никъде не е близо до пълнота. Имам още много глави за писане, хиляди нови герои, които да срещна и безброй приключения, които да изживея. За повече от две години на пътуване най-големите подаръци, които получих, бяха връзките, които направих с моето племе на душата от всички краища на Земята. Напуснах Ню Йорк, за да се излекувам и да намеря по-висша цел и чувствам, че съм постигнал тези цели. В моя опит, живеещ над тридесет и четири години на тази планета, не открих по-голям лечител от създаването на дълбоки и смислени връзки с други души. Този урок си обещах, че ще следвам и се разпространявам до колкото се може повече други хора. Какво по-добро място да продължи това пътуване от Ню Йорк!




Гласувай:
3



Спечели и ти от своя блог!
Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: zahariada
Категория: Политика
Прочетен: 39743814
Постинги: 21940
Коментари: 21633
Гласове: 31017
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031