23.03.2019 08:28 - Учените са натрупали мини-мозък в антена, а тя сама е свързана с гръбначния мозък

Последна промяна: 23.03.2019 08:32

(Лаборатория за молекулярна биология на MRC) ЗДРАВЕ

Учените са натрупали мини-мозък в антена, а тя сама е свързана с гръбначния мозък   КАРЛО КАСЕЛА 20 MAR 2019

Лабораторното отглеждане на най-сложната структура в познатата Вселена може да звучи като невъзможна задача, но това не е попречило на учените да опитат.

След години работа изследователите в Обединеното кралство вече са отглеждали едно от най-сложните миниатюрни мозъци-в-ястие, и всъщност успяха да се държат в леко странна мода.

Сивото петно ​​се  състои  от около два милиона организирани неврони, което е подобно на човешкия мозък на плода от 12 до 13 седмици. На този етап, така нареченият "мозъчен органоид" не е достатъчно сложен, за да има мисли, чувства или съзнание - но това не го прави напълно инертен.

Когато се постави до част от гръбначния мозък на мишката и парче от мускулна тъкан на мишка, това безплътно петно ​​от човешки мозък, с размер на грахово зърно, изпращаше дълги, сондиращи кухини, за да провери новите си съседи.

Използвайки дългосрочна жива микроскопия, изследователите са били в състояние да наблюдават как мини-мозъка спонтанно се свързва с близката гръбначен мозък и мускулна тъкан.

"Ние мислим за тях като за мини-мозък в движение", невролог Маделин Ланкастър от Лабораторията за Medical Research Council по молекулярна биология  , каза The Guardian .

Преместването не е единственото им умение. Тези мини-мозъци са и първите проби, които инициират движение на мускулите, точно както моторните неврони правят в собствения ни мозък.

Под контрола на своя мини-мозък учените забелязаха видими и контролирани мускулни контракции. Нещо повече, чрез кратко стимулиране на един от пътищата на аксона, екипът можеше да предизвика силно и организирано свиване на мускулите.

"След 2-3 седмици в съвместна култура, могат да се видят плътни аксонови пътища от [органоида], които подпалват гръбначния мозък на мишката и синапсите се виждат между човешките аксони и невроните на гръбначния мозък на мишката", пишат авторите .

"Живата картина на мускулната мускулна тъкан показва спорадични съгласувани мускулни контракции с нерегулярна периодичност."

image(Съвет за медицински изследвания)

Органоидите на мозъка са едни от най-добрите ни инструменти за разбиране на развитието на човешкия мозък и болестта, но култивирането им извън определен етап е предизвикателство.

Днес повечето мозъчни органоиди се отглеждат от човешки стволови клетки, които спонтанно се организират в структурите и слоевете, необходими за ранното развитие на мозъка.

Проблемът е, че след като този клъстер стигне до определен размер, средата се лишава от хранителни вещества и кислород и спира да става полезна.

Настоящото изследване е едно от първите, които преодоляват тази граница. Чрез нарязване на органоидите и поставянето им на пореста мембрана, учените се увериха, че техните мини-мозъци могат едновременно да използват въздуха и да абсорбират хранителните вещества по-долу, оставайки здрави след една година в техните ястия.

Въпреки че тези мини-мозъци са по-сложни от всякога, те все още са изключително малки и далеч от пълната сложност на естествените си човешки колеги.

Въпреки това авторите се надяват, че успехът на новия им подход ще ни позволи да моделираме мозъчните заболявания по-подробно от всякога.

"Например, пишат авторите ," това отваря вратата към изучаването на състоянието на нервното развитие на тялото, невроналните неравновесия, наблюдавани при епилепсия, и други дефекти, при които се смята, че свързваемостта играе роля, като при аутизъм и шизофрения.. "

Това изследване е публикувано в Nature Neuroscience .

Прочетен: 39751968