23.02.2018 12:46 - Не само малки зелени мъже: Извънземният живот може да дойде под формата на вируси - дали нашите астронавти ще бъдат подготвени?

Последна промяна: 23.02.2018 12:46

02/20/2018 / От Франсис Блумфийлд

image   https://www.newstarget.com/2018-02-20-not-just-little-green-men-alien-life-may-also-come-in-the-form-of-bacteria-and-viruses.html

Вируси съществуват в техните трилиони на Земята, но може да има вируси, които просто се разпадат в далечните пространства? Това е въпрос, който екип от микробиолози изложи за разглеждане. Според тях вирусите могат да задържат ключа, за да отговорят на вековните въпроси дали животът съществува извън Земята .

"Вирусите може да са съществували съвместно с клетъчните форми на живот от най-ранните етапи на живота, може да са били пряко включени в тях и да са повлияли дълбоко на клетъчната еволюция", пишат изследователите в техния доклад, публикуван в астробиологията . "Вирусите са единствените обекти на съвременната Земя, които използват РНК или ДНК в едно- и двуверижни форми за генетичния си материал и по този начин могат да осигурят модел за предполагаемия РНК-протеинов свят".

Като такъв, екипът предложи астробиолозите да търсят вириони. Това е капсулираната с протеини форма, която вирусът приема, когато не е вътре в хост. Въпреки че може да има дебат дали вирусите могат да бъдат категоризирани като живи същества, изследователите твърдят, че вирусите наистина се броят. Техните репродуктивни методи може да не се вписват в стандартното определение, но те са много близки до това, което е определила НАСА за живот като Националната аеронавтика и космическа администрация . (Свързани: извънземен живот може да съществува под повърхността на Марс, шокирани учени откриват .)

Освен това вирусите са съществена част от живота на Земята. Вирусите се развиват заедно с клетките още от началото на живота, което води до безпрецедентна диверсификация на живота. Освен това те могат да бъдат намерени почти навсякъде и те играят важна роля в повечето цикли на хранителните вещества на планетата. Като водещ изследовател и професор по биология в Портландския държавен университет Кенет Стедман заяви: "Животът на Земята ще бъде много различен, ако няма вируси".

Това са тези вириони, които ще бъдат в центъра на "астровирологията", където вирусните изследвания и астробиологията ще се съберат, за да се разбере по-добре вирусите в космическа среда.

Нашата технология обаче все още не е там. Ние нямаме инструментите, за да изследваме вируса до междузвезден мащаб. Макар че можем навреме. Според LiveScience.com учените са в процес на разработване на методи за идентифициране на древни земни вируси чрез химически подписи. Доказано успешно, скоро щяхме да търсим вируси, скрити в находищата на Марс или Титан, най-голямата луна на Сатурн. Оттам учени можеха да изучават течни проби, взети от Енцелад и Европа, съответно спътници на Сатурн и Юпитер.

И ако можем да идентифицираме вируси, тогава има шанс да се сблъскаме с други форми на извънземен живот. "Какво е живот? Вирусите са живи? Ако открием вируси, това ли е показателно за живота? И това би ли било животът, както го познаваме или животът, както не го знаем? Надяваме се да накараме хората да мислят за тези типове дефиниции ", каза Стедман. "Ако открием вируси на други планети, това е показател за живота, а не нещо, за което да се страхуваме".

Посетете Space.news за още новини за космическия и извънземния живот.

Източниците включват:

DailyMail.co.uk