Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.11.2017 08:52 - НАУКАТА ЗАД КУНДАЛИНИ ЙОГА
Автор: zahariada Категория: Хоби   
Прочетен: 1181 Коментари: 0 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
  НАУКАТА ЗАД КУНДАЛИНИ ЙОГА 6 ноември 2017 г. image

http://www.wakingtimes.com/2017/11/06/science-behind-kundalini-yoga/
GMI Репортер , гости 
Waking Times

Вероятно сте чували за здравословните ползи от йога, но знаехте ли, че има древна практика, наречена "майка на всички йога", която може да обърне симптомите на тревожност и стрес само за три минути? 

Смята се, че до 2 милиарда души по света практикуват някаква форма на йога. Някои от тях са привлечени от нежния начин на  упражнение,  който йога предлага, търсейки по-умствен начин да се изработи пот. Други се насочват към йога като част от процеса на събуждане, като намират дълбоко утвърждаване на връзката ум-тяло-дух чрез своята практика. Човек може да бъде въведен в определен стил на йога чрез приятел или чрез това, което е на разположение в местното йога студио и никога не може да обмисли факта, че йога съществува в много форми, като всеки стил притежава значителни разлики във формата и функция.

Кундалини йога се смята от мнозина за майка на всички йога . Най-старата известна справка е в Йога-кундалини Упанишад, или "тайна доктрина за Кундалини йога", за която се смята, че е написана между 1400 и 1000г. Този древен ведически текст описва няколко форми на йога, като например Хата и Тантра, и се счита за основополагащ текст за практиката на Кундалини йога. 1

 

Кундалини йога използва комбинация от технологии:
  • Съзнателно дишане
  • Физически пози
  • Звукови вибрации
  • Медитация и мантра

Комбинираните ефекти са сходни с настройването на тялото на по-висока честота, като по този начин създават повишено състояние на съзнание и благополучие.

Насочена от практикуващите като "йога на осъзнаването", главната цел на Кундалини йога, според изследователския институт "Кундалини", е да "разбули пълния потенциал на човешкото съзнание във всеки индивид". Йоги Бхаджан, човекът, който донесе Кундалини йога на Запад, описва практиката както като наука, така и като изкуство: "Науката е да обединим крайната с безкрайността, а изкуството е да преживяваме безкрайност в крайния" 2.

Много неща се споменават в кръговете на Кундалини йога и дори в популярната култура за "издигането на Кундалини". Кундалини енергията се отнася до първичната еволюционна сила във всяко живо същество. Тази енергия е представена в свещеното изкуство като червена или оранжева змия, навита в основата на гръбнака. (Кундал означава "навита" в санскрит.) Тази змия символизира издигането на нашата база, сексуалното шофиране, което се пречиства, докато се движи нагоре през чакрите (енергийни центрове в тялото), докато се освободи чрез короната на чакра космоса, където се смесва с божествената енергия на Духа. Тази трансмутация на сексуалната енергия в нейната висша октава, духовна енергия, се смята от някои за произхода на алхимическия мит за превръщането на оловото в злато.

Но как може Кундалини йога да се възползва от съвременния човек, който няма планове да се оттегли в ашрам? Това упражнение ли е? Или това е религия? И как науката се вписва в картината? Кратък преглед на личната история на Йоги Бхаджан ще хвърли светлина върху това как тази древна научна и духовна практика се превърна в упражнение, което дойде за спасяването на много "типични американци".

Древната традиция посреща съвременния свят

Harbhajan Singh Khalsa, известен като Йоги Бхаджан, е роден в Индия през 1929 г. Той започва да изучава Kundalini йога на 8-годишна възраст и на 17 години е обявен за магистър на Кундалини. През 1968 г. Бхаджан напуска Индия за университетски преподавателски пост в Торонто, Канада. Беше на пребиваване в Лос Анджелис в сърцето на движението "peacenik", че Йоги Бхаджан е забелязал голям духовен глад сред младите хора в Америка. За жалост този глад беше нахранен от много наркотици. Йоги Бхаджан разбира, че това, което американците търсят, е духовно свързано преживяване, като това, което се получава чрез практика на Кундалини йога. Той също така знаеше, че употребата на наркотици отслабва централната нервна система , която е именно системата, чрез която Кундалини йога действа в тялото.

 

Йоги Бхаджан каза, че се е почувствал призован да просвещава тези търсещи, по думите му "Никой не се нуждае от това повече", затова той се скъса с традицията на тайната, която за хилядолетия беше обвила Кундалини йога и започна да преподава древната система на бейби бумър поколение. Неговите класове скоро изпълниха капацитета си и започна да тренира първата вълна от инструктори, много от които все още преподават днес. Докато в Лос Анджелис, Бхаджан основава "ЗОХ", "Здравата, щастлива, свята организация", описанието му за начин на живот, който всеки заслужава да живее. Тази организация процъфтява и запазва ученията си в библиотека, както и чрез програми за сертифициране на инструктори по целия свят.

Наука на централната нервна система

Механизмите, които работят в различните асани или поза на Кундалини йога, съчетават сетивните стимули, получени през всички сензорни врати. Асаните могат да се извършват в изолация или да се комбинират в комплекти, известни като крия. Обикновено една крия се провежда във всяка класа на Кундалини йога, която може да изисква до два часа, за да завърши. Всяка асана е както физическо упражнение, така и медитация и има за цел да отвори каналите и пътищата за свободно движение на енергията. В зависимост от променливите на комплекта упражнения (които асани се комбинират в крия), един студент може да очаква друго физиологично въздействие. Някои от променливите, които са посочени в рамките на всяка позиция, са:

  • Очи: отворени, затворени или полузатворени; фиксирана или замъглена фокусна точка
  • Дишане: носа или устата, дълги или къси, бързи или бавни, държани или изтласкани
  • Глас: рецитиране на мантри, пиянство или пеене
  • Ръце: специфични пози на ръцете, наречени мудра
  • Тяло: специфични положения на тялото, с приемливи вариации, за да приспособят различни нива на умения и гъвкавост
  • Заключва: захващане или обездвижване на части от тялото за запазване и пренасочване на енергийния поток
  • Фокус: Практикуващият насочва психическата си концентрация по време на сесията

Различните комбинации от тези действия имат специфични ефекти върху централната нервна система, сърдечен ритъм и дори кръвен и лимфатичен поток. Някои упражнения работят за стимулиране, други за успокояване. Съгласно ЗНЗ специфичните ъгли, участващи в позата, работят за пренасочване на кръвта и енергията към различни жлези и органи, възстановяване на баланса на жлезистата система и пречистване на кръвта чрез зачервяване или увеличаване на кръвообращението. 3 Ефектът от продължаващата практика е да балансираме, да укрепваме и тонизираме тези телесни системи, което ни прави по-подходящи за нуждите на ежедневието. Ефектът върху умовете ни е още един аспект на тази очарователна практика.

 

 

 

Система на съзнателно развитие

Произходът на Кундалини йога предполага, че първоначално е разработен като наука за контролиране на движението на прана или енергия на жизнената сила в тялото. Прана се смята, че произлиза от кореновата чакра, където тя се намира в латентно състояние в "необезпечен" индивид. След като тази енергия се събуди чрез практиката на Кундалини йога, се казва, че праната се издига през седемте чакри на тялото, като очиства и пречиства с "свещения си огън", който може да се свърже с топлопроизводствената метаболитна енергия в тялото. Ако Кундалини е възпрепятстван от физически или енергийни блокажи, той излиза през короната чакрата, разположена в горната част на главата, и се смесва с Божествената енергия на сътворението. Това "пробуждане на Кундалини" е процес на самоконтрол.

Физическите аспекти на практиката служат на множество функции, най-малкото на които е да оспорваме нашите естествени, удобни за търсене тенденции. Когато прекъсваме възприеманите физически ограничения в практиката на йога, откриваме вътрешната си сила, гъвкавост и устойчивост. Преминаването през различните асани с техните различни пози и нива на трудност ни позволява да имаме директен опит за непреходността на всички неща. Мислите и физическите усещания ще се преместят от еуфоричното към самоунищожителното в рамките на един клас, превръщайки опита на йога в идеално капсулиране на предизвикателствата и наградите, които преживяваме в ежедневието. Практиката на йога може да бъде дълбоко основаваща се, както и вдигаща се, и да засили чувството за контрол върху живота. Не е лош начин да прекарате 2 часа!

"Кой гледа навън, сънища; който изглежда вътре, се събужда .. "- Карл Юнг, автор на Психологията на Кундалини Йога

Карл Юнг, основател на аналитичната психология в началото на 20-и век, вярва, че Кундалини йога е идеалната рамка, чрез която да се изследва науката за самоконтрол. През 1932 г. Юнг представя добре документиран семинар за "Кундалини йога", като отбелязва, че западната психология не е представяла подобен процес за пречистване и трансформиране на всички аспекти на себе си: ум, тяло, дух. Юнг е вярвал, че много от пациентите, които е срещнал в психоаналитичната си работа, са страдали както от психо-духовни, така и от физически симптоми на нарастващата енергия на Кундалини. 4Централното убеждение на Юнг, че хората трябва да опишат вътрешната си тъмнина и да изследват подсъзнателните вярвания, които могат да ограничат житейския си опит, споделя много с философията на Кундалини йога. Може би това обяснява защо Кундалини йога се е превърнало в такава обещаваща терапия за страдащите от ПТСД , пристрастяването и други психиатрични диагнози.

Съвременната наука започва да потвърждава това, което Йоги Бхаджан знаеше: Кундалини йога укрепва и възстановява нервната система. Едно 8-седмично проучване на ползите от Kundalini йога за страдащи от травма на PTSD показа, че участниците са подобрили значително PTSD симптомите, включително по-добър сън, по-слабо възприеман стрес, по-положително настроение, по-голяма издръжливост и по-малко тревожност от контролната група. 5 Едно изследване от 2017 г. разглежда ефектите на Кундалини йога върху възприемането на стресот индивида чрез измерване на отделянето на кортизоли алфа-амилаза, два ключови показатели за хормонален стрес. Изследването установява, че практиката на Kundalini йога в продължение на три месеца води до "непосредствен ефект върху нивата на слюнчените кортизол и възприемания стрес" и че "Наблюдавано е значително намаляване на възприемания стрес в изследваната група." 6 Подобно проучване, участниците в самостоятелно отчитане, показаха ползи отвъд стрес толерантността, като по-голям капацитет за саморефлексия, по-добра психическа яснота и по-високо самочувствие. 7Подобни механизми работят в мозъка на зависимите, включително ниски нива на невротрансмитер, наречен гама-аминомаслена киселина (GABA). Едно проучване показа, че само един час йога може да повиши нивата на GABA с 27%. 8

През 2017 г. в първото по рода си изследване, Кундалини йога е изследвана като терапия за възрастов когнитивен упадък . След 12 седмици участниците, които се занимават с практиката на "Кундалини йога", "показаха краткосрочни и дългосрочни подобрения във функционирането на изпълнителната власт в сравнение с контролната група", а дори и по-широки положителни подобрения се наблюдават при потиснато настроение и устойчивост. 9 Поради уникалната способност на Кундалини йога да насочи физическите механизми на страх и безпокойство, тя показа обещанието си за допълнителна терапия, която може да подобри умственото и емоционалното функциониране на пациентите, които са получили диагноза рак. 10

Кундалини йога е древна практика, която е запазена и предадена в полза на човечеството. Както Йоги Бхаджан знаеше, "никой не се нуждае от това повече" от хронично пренаселеното, хипер-стресирано и все още силно медицинско население в съвременния западен свят. Ако искате да научите повече за Кундалини йога, можете да разгледате основите на KundaliniYoga.org и ако сте готови да опитате клас, 3HO може да ви помогне да намерите инструктори във вашия район.

За допълнителни изследвания върху  йога  посетете нашата база данни по темата.

 

за автора

препратка

1.  https://en.wikipedia.org/wiki/Yoga-kundalini_Upanishad

2.  http://kundaliniresearchinstitute.org/

3.  https://www.3ho.org/kundalini-yoga/asana

4.  https://monoskop.org/images/0/08/Jung_Gustav_Carl_The_Psychology_of_Kundalini_Yoga_1932.pdf

5. Допълваща и алтернативна медицина на базата на доказателства, том 2015 (2015), ID на статията 351746, 8 страници, http://dx.doi.org/10.1155/2015/351746

6.  https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28546677

7. Jindani FA, Khalsa GFS, Интервенция за йога за пациенти, страдащи от симптоми на посттравматично стресово разстройство: Качествено описателно изследване. Списание за алтернативна и допълваща медицина; 2015; 21 (7): 401-408

8.  https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17532734

9.  https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28088925

10.  https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15695478

Отказ от отговорност : Тази статия не е предназначена за предоставяне на медицински съвети, диагноза или лечение. Изгледите, изразени тук, не отразяват непременно тези на GreenMedInfo или нейните служители.   © [10/31/17] GreenMedInfo LLC. Тази работа се възпроизвежда и разпространява с разрешението на GreenMedInfo LLC. Искате да научите повече от GreenMedInfo? 



Гласувай:
2
0



Спечели и ти от своя блог!
Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: zahariada
Категория: Политика
Прочетен: 28425041
Постинги: 16371
Коментари: 19464
Гласове: 26137
Архив
Календар
«  Септември, 2020  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930