05.07.2017 09:08 - Европейските власти обявяват проект да се потвърди наличие на извънземен живот
Автор: zahariada Категория: Хоби

Европейските власти обявяват проект да се потвърди наличие на извънземен живот

Понеделник, 03 юли 2017 г., Като Ръсел Дейвис

Създава се комитет на Европейската космическа агенция (ESA) е дал зелена светлина на своите  планетарни Транзити и трептения на звездите(PLATO) мисия, което дава възможност на инициативата за преминаване от план за изграждане. Проектът е представен за първи път от три години, с прогнозна цена от около 600 милиона евро. PLATO служи като трета среден клас небесен работа на агенцията при нейното  Cosmic Vision програма.

Основната цел на Платон е да се придобият повече знания за голям брой от екзо-планетарни системи, които се намират в обитаемата зона и евентуално може да се настанят живот. Проектът има за цел също да се определят свойствата на планети от земен тип, които обикалят в обитаемата зона около подобни на Слънцето звезди. Това ще помогне на астрономите да получат по-добро разбиране на това как работи Вселената. Освен това, инициативата е проектирана да се проучи сеизмичните движенията на звезди. Това от своя страна ще позволи на учените да правят точни класификации и да определят възрастта на планети около една звезда-домакин.

"PLATO ще за първи път напълно характеризират тези звезди и техните планети по отношение на маса, радиус и възраст. Това ще направи революция в изучаването на еволюцията на екзопланети и техните домакини звезди ", каза професор Лоран Gizon , директор на Института Макс Планк за Слънчева система за научни изследвания в Гьотинген, Германия.

"Стартирането на PLATO без съмнение ще ни улесни с златна възможност да имат право на глас в някои от най-забележителните открития на следващото десетилетие. Това ще ни помогне да отговорим на основните въпроси за съществуването на света, образуването му, и побратимени звездите, и в крайна сметка ще ни доведе до намирането на извънземен живот ", каза Дон Pollacco , сътрудник мисия и професор по физика в Университета на Уоруик ,

PLATO ще бъде пуснат 1,5 милиона километра в космоса и се очаква да се разгледа и да следи хиляди звезди . Обсерваторията на инициативата PLATO ще се възползва от 26-телескопи, които ще работят едновременно. Телескопите ще бъдат настанени на една платформа и ще бъдат използвани за покриване на голяма част от небето. Телескопите ще работят чрез търсене на леки спадове в светлина, когато планетата преминава между звездата обикаля и мощните телескопи го мониторинг. Както планети не излъчват собствена светлина, те щяха да изглеждат тъмни очила, които пресичат своите ярки звезди, обясняват експертите. Проектът ще търси планети в "Златокоска зона", район, който не е нито твърде близо, нито твърде далеч от звездите, които те орбита. Това показва, че условията на планетите "ще бъде не твърде горещо или твърде студено и потенциално може да задържа вода, за да поддържа живота.

Според ESA, проект PLATO е плоча за изстрелване през 2026.

Други проекти, които са инструмент за търсене екзопланета

PLATO е само най-новата инициатива пространство плоча да търси екзопланети. Проектът е настроен да следват  Националната НАСА (NASA) е  Кеплер обсерватория, която е открил повече от 3400 потвърдени екзопланети досега. Тридесет от тези екзопланети са били по-малко от два пъти размера на Земята и се намира на територията на обитаемата зона.

Космическият телескоп Хъбъл и няколко десетки наземни обсерватории също имат значителен принос в екзопланета търсене. Открийте повече новини за изследване на космоса, в Space.news .

Източниците включват:

Express.co.uk