23.01.2017 13:31 - Проучване: "Радиационна Clouds" да изложат на риск Въздушни Travellers
Автор: zahariada Категория: Хоби

Проучване: "Радиационна Clouds" да изложат на риск Въздушни Travellers
Публикувано на 23 януари, 2017 от Шон Адл-Табатабай в Sci / Околна среда

Нов обзорно проучване е установено доказателство за "радиационни облаци" на височина в които търговските самолети летят, което казват учените представлява риск за пътниците.

Според изследването, публикувано в списание Space Weather, когато самолети летят през тези облаци, космическа радиация дози повече от два пъти и се абсорбират от пътниците.

Spaceweather.com доклади:

"Ние сме летели радиационни датчици на борда 264 изследователски полети на височина, по-висока от 17,3 км (56,700 фута) 2013-2017", казва Кент Tobiska, водещ автор на доклада и PI на НАСА, подкрепени програмата Automated радиация Измерванията за Aerospace безопасност (Армас). "На най-малко шест пъти, нашите сензори са записани удари в йонизиращо лъчение, че ние тълкуват като аналогичен на локализирани облаци."

Фактът, че въздушните пътници абсорбират радиация не е новина. Изследователите отдавна знаят, че космическите лъчи трясък в земната атмосфера създават спрей на вторични частици като неутрони, протони, електрони, рентгенови лъчи и гама-лъчи, които проникват самолети. 100,000 мили честота на пътуванията абсорбират толкова радиация, тъй като 20 на гърдите рентгенови лъчи-и дори един-единствен полет от другата страна на САЩ може да изложи на пътник към повече радиация от стоматологична рентгенова.

Конвенционалната мъдрост казва, че дозите трябва да се различават плавно с ширина и дължина и височина на самолета. Всички промени, като самолет се придвижва въздушно пространство трябва да става постепенно. Tobiska и колеги са открили нещо съвсем различно, обаче: Понякога доза проценти скачат без видима причина.

"Ние бяхме доста изненадани да видят това," казва Tobiska.

Всички Приливите те наблюдават настъпила при относително високи географски ширини, доста над 50 градуса в двете полукълба. Един пример, предлагани в статията си е типичен: На ​​3-ти октомври 2015 г., NSF / NCAR изследвания самолети на излетял от южния Чили и отлетя на юг, за да се измери дебелината на антарктически лед шелф. Борден, полет модул Армас регистрира увеличение 2x в йонизиращи лъчения за около 30 минути, докато самолетът отлетя 11 км (36,000 фута) над Антарктическия полуостров. Не слънчева буря е в ход. Самолетът не рязко промени посоката или надморска височина. Въпреки това, радиация среда стайна променя рязко. Подобни епизоди са настъпили край бреговете на щата Вашингтон.

По-горе: Радиация измерванията, направени от Армас, докато лети над Антарктида. Цветните точки са от Армас. Черните точки са от компютърен модел на НАСА (нигерийски найри) прогнозиране на цени доза радиация. По време на полета, Армас наблюдава по-високи дози, отколкото прогнозира от модела, включително и скока подчертано в розово.

Какво става?

"Не сме сигурни", казва Tobiska, "но ние имаме една идея."

магнитното поле на Земята, той обяснява, капани много космически лъчи и слънчеви енергийни частици в структури, наречени "магнитни бутилки." Тези бутилки могат да бъдат спукани. Дори незначителни пориви на слънчевия вятър могат да причинят в капан частици да излезе струя краищата на бутилката, изпращане греди на частици надолу към Земята по-долу.

"По принцип, ние мислим, че може да се лети в някои от тези спукан греди частици", казва Tobiska.

Tobiska отбелязва, че екип от изследователи от Южна Корея е наблюдавал подобни вариации в радиация по време на полет сензори на борда на военен самолет в близост до границата между двете Кореи ( Lee и сътр 2015 ). Ако явленията са същите, корейските измерванията ще предполагат, че "радиационни облаци" могат да съществуват в средата географски ширини, също.

Програмата Армас има натоварен график полет през 2017 г. "Ще се търси внимателно за повече" облаци ", докато ние продължаваме да се характеризират радиационната обстановка в авиацията височини," казва Tobiska.

Тагове:   проучване,