11.01.2016 17:34 - Извънземната цивилизация в съзвездие Лебед си мълчи
Автор: zahariada Категория: Хоби

Извънземната цивилизация в съзвездие Лебед си мълчи     image   © Danielle Futselaar/SETI International image

Астрономите не са фиксирали мощни лазерни импулси от звездата KIC 8462852 в съзвездие Лебед, която привлече вниманието на учените през октомври заради загадъчното си мигане, става ясно от статия, публикувана в arXiv.

Данните от космическата обсерватория „Кеплер“ показали, че светимостта на звездата рязко и нерегулярно спада и нараства през последните няколко години. Този процес не може да се обясни с движението на екзопланети по нейната орбита. Днес основна хипотез на учените остава преминаването на рояк комети покрай звездата.

Освен това астрономите в качеството на последна хипотеза не изключват, че промяната в светимостта не се предизвиква от гигантски структури, създадени от извънземна цивилизация (например група колектори на светлинна енергия). Тази възможност привлече вниманието на световната научна общественост и към звездата бяха насочени множество телескопи.

Шест нощи през ноември 2015 година астрономите следили лазерните сигнали от звездата – с помощта на 0,5-метровия телескоп рефлектор Нютон, монтиран в Оптичната обсерватория на SETI в Бокет (Панама). Но не открили сигнали от извънземните.

„Ако хипотетични извънземни са изпратили лазерни импулси във видимата част на спектъра към Земята, обсерваторията в Бокет щеше да ги засече (ако, разбира се, тяхната мощност превишава предела на откритията на инструментите от обсерваторията)“, отбелязват учените.Този предел е четири трилиона киловата. Най-мощните земни лазери са хиляди пъти по-слаби, но за строящите около звезда гигантски структури извънземни цивилизации това не би трябвало да е проблем.

След като други колективи астрономи не открили около звездата KIC 8462852 „ръкотворно“ инфрачервено и радиолъчение, „хипотезата за извънземни мегаструктури около звездата се разпада“, казва авторът на статията Дъглас Вакоч (Douglas Vakoch).

Но необичайното поведение на KIC 8462852 помогнало да се привлекат към изследването на звездата множество ресурси, което позволява да се предположи скорошно разгадаване.