20.01.2014 10:57 - Открити са планетарни системи, ротационно са "накриво"
Автор: zahariada Категория: Хоби

image Ситуацията в Kepler-56 система е коренно различна както от позициите на планетите спрямо екватора на Слънцето в нашата система, както и във всяка друга позната днес. (Снимка NASA.)

Открити са планетарни системи, ротационно са "накриво"

Противно на ранни предположения за причините за тези събития , откритието прави астрономите търсят обяснение на влиянието на " трета страна. "

Планетите в Слънчевата система , образувана от диск от газ и прах въртене в равнината на слънчевата екватора. Ето защо те се хареса на целия самолет с екватора на същото . И дори и след милиарди години на равнината на Земята около Слънцето се отклонява от него от само 7,2 ° .

Първо несъответствие с това правило е намерено преди пет години, някои от планетите се търгуваха под ъгъл bуlshimi до екватора на своите звезди. Малко по-късно станала известна още по- странни неща : някои планетите се движат в посока, обратна на въртенето на звездата . Като един от диска може да е толкова странно и различни небесни тела ?

От поемането на неправилна ориентация на диска не изглежда правдоподобно , тази теория става популярен , първо в тези системи , " това е добро " , но след това " нещо се обърка " , и огромен местен " Юпитер " , си проправи път в света , в крайна сметка спечели най-близо до него в орбита и една част от тях , които стояха на пътя му планетите са хвърли в околното пространство , а другият се изпраща в орбита е толкова немислимо.

Сега астрономи начело с Daniel Habe (Daniel Huber) от Изследвания центъра Еймса (Ames Research Center), принадлежаща НАСА (САщ),
намери нещо, най-малко странно, че поставя под въпрос теорията на подлия влиянието на планетите-гиганти на заобикалящата ги среда . Камгарни събраните данни " Кеплер " за периода на активната си работа , те установили, че на Kepler -56 система , има цяла планетна система, при която ъгълът на планетите се отклонява от екваториалната равнина на звездата.

All -рано открили тялото с " неправилно" орбити бяха самотен, принуждавайки счита за нетипична ситуация. Но откритието на цяла планетна система с такива параметри, прави търсенето на друг отговор на въпроса за естеството на такива субекти , пише " Kompyulenta . "

Kepler -56 системата на 2800 светлинни години от нас , като червена звезда гигант , нещо като нашето Слънце , само 6-7000000000 година след момента . Това означава, че светлинните четири пъти по-ярка и с девет мъже . Досега има само две планети намерени с " статут на кандидат " : единият с орбитален период от 10,5 дни , а другият - с година на 21,4 дни .

Ясно е, че дори ако други, по- отдалечени от Слънцето и планетите са налице, ще бъде трудно да се намери (и това е нещо, което двамата са били идентифицирани само чрез тяхната изключителна близост до светило ) . Като се има предвид , че наклона на равнината на планетите към екваториалната равнина на червен гигант е 45 ° , това е един много нередовни орбити.

И двете планети са газови гиганти , една маса е по-близо до Сатурн , и от друга - Уран или Нептун. Въпреки това, на теорията, че орбитите им , поради взаимното влияние , е трудно да се съгласуват с реалността. Да, тежестта на двата органа им помага да бъдат в една и съща равнина , далеч от екватора до звездите . Но две от самата планета не може да доведе до такова странно отклонение . Така че астрономите предполагат, че традиционната представа " виновен " горещи Юпитери "," може да бъде подвеждащо .

Предполага се, че едно алтернативно причина за нередовни планетните орбити в Kepler -56 може да бъде наличието на трета спътник на значително разстояние от централната звезда, неговата тежест е в състояние систематично да оказват влияние върху останалите планети на системата.

Уви, това провери инструментално най-малко проблематични : планетарен обект в десетки квадрилиона километра от звездата не е лесно да се идентифицират с днешните технологии . Поради това използването на моделиране, които бяха дадени настоящите параметри на системата и изпълнява третата планета на разстояние от 2 AU с маса от 3,3 Юпитер.

Всичко беше направено при допускането, че първоначалната орбита на планетата се проведе на най-голямото напречно равнина на системата , поради което на първо всичко е правилно орбита. След стотици хиляди модел години, така че първите две планети се отклонява от нормалната равнина поставят само на действителната открити ъгъл , а третият като се отклонява от повърхността, върху първите две, и от екваториалната равнина на звезда.

Така че, не само на "горещ Юпитер " , мигрирали към своята звезда може да хвърли наляво и надясно в различни посоки на планетата , оставяйки ги на странни орбити , но също така и " топли газови гиганти . " Авторите , обаче , че е разумно да се отбележи , че параметрите на хипотетичен външните планети са били избрани от него е доста произволно. В действителност , неговото отстраняване може да бъде по-голям ( и маса) или обратно по-малко.

Строго погледнато, тя може да бъде дори спътник звезда е далеч от Kepler -56 . Но най-важното в изследването , без съмнение не, параметрите на мистериозна трети орган , и самият подход: грешен орбита може да бъде причинено от редица външни фактори, и често са придружени от повече от една планета.

Отчет за изследваният публикуван в журнал Science.

Тагове:   системи,   открити,   са,   планетарни,