05.11.2013 18:30 - Рентгенова обсерватория "Чандра" регистрирани огнища около черната дупка, която се появява преди около 100 години /видео/

Рентгенова обсерватория "Чандра" регистрирани огнища около черната дупка, която се появява преди около 100 години   Дата публикации: 30 Окт.2013

С помощта на рентгенова обсерватория "Чандра" астрономите две огнища, които се появяват в близост до черна дупка Стрелец A * (Стрелец A *, Sgr A *), находящ се в нашата галактика - Млечния път. Това се съобщава на сайта на американската космическа агенция НАСА.

Рентгеновата снимка на района около черната дупка Sgr A * . Снимка: NASA / CXC / APC / Университета в Париж Дидро / M.Clavel и др.

Данните от изследването от обсерваторията ангажирани екип от учени от Университета на името Paris VII Дени Дидро е под ръководството на Maika Clavel  . Той и неговите колеги са анализирали данните за рентгенова колебание в газови облаци около Sgr A * , обсерваторията получи за 12 години на наблюдения .

В резултат на анализа на изследователите открили бързите промени на рентгеново излъчване , базирани на газовите облаци . Изследователите са на мнение , че най-вероятното обяснение за това е " светлина ехо " - един астрономически феномен , чийто принцип е подобен на звука ехо . Светлината се отразява от обекти като прах в газовите облаци и прах , и достига до наблюдателя след определен период от време , тъй като огнището. Според астрономите , светлината ехо от Sgr A * е възникнал в резултат на абсорбция на огромна дупка в количество материя .

В допълнение, това откритие е уникален с това , че е първият път, астрономите са успели да открият само две огнища в различни области , и че те използват един набор от данни . Колебанията в първия продължи около две години и вибрациите на второто отделиха време период от 10 години. Именно тази разлика право да се каже, че астрономите са наблюдавали два отделни огнища. Според изчисленията на учените огнища са възникнали през последните 100 години, което е доста кратък период от време , и на облак рефлектори намира на разстояние от 30-100 светлинни години от черната дупка .

По-долу е анимация, показваща поредица от изображения , получени от Chandra в периода 1999 2011 година. Местоположението на черна дупка маркирани знак "+"