30.09.2013 11:37 - Butterfly мъглявина в центъра на галактиката има същата ориентация
Автор: zahariada Категория: Хоби

Сред всички видове планетарни мъглявини галактически ядра, докато само за "пеперуда" е намерена повтаряне на ориентацията на една от двете оси в галактически равнина. (Тук и по-долу илюстрират ESO.) Butterfly мъглявина в центъра на галактиката има същата ориентация

Причината за това странно явление остава загадка: Може би това е влиянието на полето tmagnitnogo част центъра на Млечния път.

Астрономическа iEvropeyskoy южна обсерватория да анализира 130 планетарни мъглявини в ядрото на нашата Галактика. И това itogezpolzvani "телескоп" нови технологии "(ESO New Technology Telescope) Европейската южна обсерватория да анализира 130 планетарни мъглявини в ядрото на нашата Галактика. И в края изяснит:

всички те са ориентирани по същия начин, независимо от неговото местоположение и други външни фактори. Е, не е ли странно?

В края на жизнения си цикъл, слънчева тип звезди се увеличават по размер, а след това сгънете външната обвивка навън, формирайки планетарна мъглявина. Въпреки че те се различават значително, броят на типове обекти е относително малък, и е често срещан сред тях биполярно планетарна мъглявина е оформен като пеперуда.

Сами по себе си, мъглявината от този тип са далеч един от друг в пространството, а ние все още не са известни случаи на тяхното взаимодействие. В същото време, тъй като учени са установили, Университета на Манчестър (UK), много от мъглявини, "пеперуди" основната ос преминава през крила "пеперуда", е ориентирана по същия начин!

"Това е наистина невероятно намерите. И, ако се потвърди, че е много важно - казва Brian Райс (Bryan Rees) от Университета в Манчестъ (University of Manchester),
водещ автор на изследването. - Много от мъглявини , " пеперуди " ос ориентирани по плоскостта на нашата галактика . Ние получена с помощта на " Хъбъл " и " телескоп на нови технологии " снимки ни позволяват да изследваме тези обекти в големи подробности . "

Разбира се, това не важи за всички планетарни 130 мъглявини в ядрото на Млечния път , пише " Kompyulenta " Само един от трите типа " пеперуди " ( самото биполярно ) показва ориентацията на загадъчен по равнината на галактиката.

Тъй като астрономи , нито наети ориентация пространство обект е изненада , и изглежда, особено необяснимо в гъсто населен централен район на нашата Галактика .

Идеята е да се образуват планетарна мъглявина , трябва да повлияе на въртенето на системата си звезда . Така че, част от звездни системи в ядрото на Млечния път по някакъв начин могат да бъдат ориентирани равномерно , толкова трудно, колкото може да бъде да си представим за региона на пространството се простира в продължение на хиляди светлинни години .

За да се даде бъдеще мъглявини планетарна такава ориентация, които породила техните звездни системи трябваше да се въртят в равнина перпендикулярна на междузвездния газ , от които се формират тези системи. И това е много необичайно : теорията , равнините на въртене на protostellar облаците и блестеше себе си трябва да е същото .

Очевидно е, че астрономите заключение, че все още е твърде странно, за да е истина. Може би най-необичайни ориентация на планетарни мъглявини е причинена от силни магнитни полета, в галактическия ядрото. Те подчертават, че колкото по-близо до зоната на Слънцето в планетарни мъглявини такава ориентация през равнината на галактиката се наблюдава, което е логично: в края на краищата, толкова силно поле в периферията на Млечния път и в нейните спирални ръкави не са.

Докладът от проучването най-скоро бъде публикуван в журнале Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.