Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.09.2020 09:55 - Пътешествие в миналото/ историята/ по никое време
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 5366 Коментари: 19 Гласове:
37


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                                                                ПЛОВДИВ

Пловдив е градът, свързан със спомени от най- ранното ми детство-първите...
Имам скъпи приятели оттам, включително и блогъри, някои познавам лично!  И съм с отлични впечатления от тях! Де да бяха и някои други като тях?
Помня гарата и градинката пред нея ! С гъбката!  Детските ми очи търсеха нея  първо И се успокояваха, като я видят. Но веднъж изчезна?  Близките ме успокоиха, че ще направят по- голяма, затова я няма?  Но не тази е била причината Просто не се появи повече!
Станах неволна причина, леля ми да намери мъжът на живота си! В Пловдив!
Но тя ме обичаше като нейно дете и ни най- малко не съжалявам за това!
Панаирната палата ми навя спомен.....
Участвах няколко пъти с мои разработки в панаира, но ходех- в други случаи,  като зрител . Имаше специални хора, които се занимаваха с тази дейност Подготвих всичко, написах и анотацията И толкова Панаирът приключи След време, панаир като панаир, заинтересовах се, как е преминало представянето?
Гледаха ме от отсрещната страна особено Не зная ли?
Естествено ,че не знаех.
Тодор Живков ,след обичайните слова се насочил право  към нашата експозиция И директно, към моето скромно творение. И започнал да разпитва- с интерес! Отговаряли уверено, не от типа, трябва да питаме автора, научили написаното Накрая той попитал, този ръководител на колектива не е комсомолец, нали? Знаели ми възрастта и веднага го информирали- Напротив, другарю Живков, комсомолец е!
Той се оживил, поздравил ръководството ,че дават път за развитие на младите И без повече да погледне нещо друго, той и свитата му тръгнали към изхода!

                                                      АСЕНОВГРАД

Две незабравими години са свързани с него! И описаното по- горе- също! Прекрасен колектив имаха в "Асенова крепост"- предприятието !
Директорът имаше специфична фамилия-Басамаков Веднъж я чух при едно пътуване от човек , стоящ близко до мен. Директно го попитах- от Асеновград ли е?  Изненада се, как съм разбрал? Оказа се ,че е роднина на директора!  И имаме много общи познати! Светът е малък!
Там се запознах и с много чужди специалисти, веднъж влязох и в ролята на преводач, така ,че оставиха титулярката да си кара отпуската
Срещнах и невероятен човек-и специалист- Йозеф Лукезе, който за съжаление там приключи краткия си земен път! Няма как да го забравя!
И едно приключение имах ,бих казал. Искаха от ръководството ни  да ме отстъпят, до две години ? Ще ми поемат те заплатата и всичко,  което ми се плаща Другото- пак от тях ! Нямаше как да стане в онези години
Но Асеновград много се е променил!  Нормално!  И все пак м е познат .Но не бях ходил в Рибената църква Е, видях я .Жена ми, като всяка жена, ттръгна по магазините. Притесни се да не се загубим? Изслушах я, след като и казах ,че районът ми  е непознат ? Да съм питал някой? Разсмях се, тук и свързани очи ще се оправя  Представя ли си ,да питам някой, който евентуално ме познае, за какъв резил ще стана?

                                               ДЯВОЛСКОТО ГЪРЛО

Да, заслужило си е името!Питаха, изчезвали ли са хора тук ? В самото гърло със сигурност жена не е изчезвала За мъже или за двойки-да При последното се спогледахме с жена ми Но ,допълниха -Тези, които ги е страх имат изход- обратно! По " Пенсионерската алея" Разбрахме ,че пътят ни е само напред!
Жените ,дяволите ги връщали обратно, защото ги било страх от тях? Ситурно, да не ги направят ангели? С мъжете нямали проблем? Сигурно, да се напият здраво с тях в компания!
Мистерията е къде излиза водата от гърлото,  от водопада, по който се влива в гърлото ? Правили са опити, да вкарват трупи и други предмети, няма ги на изхода?
Изчезват!
Влязла и млада водолазна двойка от изхода, студенти! Оборудвани за целта И повече не се появила .Пристигнали тежководолази от Варна Да ги търсят! Единственото ,което успели да направят е,  да ги открият и  да извадят труповете им
Момичето- с името Сияна-Случка отпреди около 50 години!
Оттогава спрели опитите с водолази
Но когато гърците заявили ,че водата от Гърлото изтича на тяхна територия,защото носела непрекъснато трупи,заговорил национализмът ! Да отговорим на предизвикателството им!
За да  се покаже, че не сме по- глупави от тях ,започнали да оцветяват водата с различни бои преди водопада и да следят  появява ли се то на изход ? Да появявало се ,но след няколко часа?  Пълна мистерия! Тази Бърза вода да изминава няколко стотин метра за часове" Хипотези- много......
Иначе ,преминаването на Гърлото си е истинска приключение, заслужаващо да се преживее!...

                                             ЯГОДИНСКАТА ПЕЩЕРА


Е, нейното преминаване не е свързано с физическите  усилия, както при " Дяволското Гърло", но красотата и е безгранична!  Особено сталагмитите , оформени като хора, включително и сватбени двойки ? Аз лично, по пътя, открих малки човечета или глави, имащи всичко-нос уши , очи , уста? Игра на природата? Странно, с такова съвършенство изпълнена!
Върхът- бисерите!...

Понеже Бай Ганьо и там се е появил и сложил ръка на собствеността им, бяха ги сложили  зад стъклена преграда, да се виждат!
Гледах отдалече, смятах ,че не биха рискували да ги поставят и така И не исках да развалям магията, с поглед над тях!
Изказа се съмнение ,че са истински ? Възможно е, аз не бих рискувал подобна забележителност да подложа на такъв риск!
Твърди се ,че въздухът е лечебен, че няма вируси, че лекува белодробни заболявания !Стичащата се по стените вода показва ,че влажността е 100% !Особено мнение за последното, но неведоми са пътищата Господни!
Феноменът заслужава да се види!

                                                      КРЪСТОВА ГОРА

Е, за нея не трябва да се чете!
Трябва да се види!
Един страничен феномен не мога да си обясня? След невероятното пътуване покрай стометрови отвесни скали и пропасти , завои под 90 градуса , без никаква видимост, реших да се разходя около кръста ....И изведнъж ,в една просека се показа чудна панорама! Гледаше сеТракийската низина, чак до Средна гора , като на длан?!  Имах чувството ,че да посегна и ще я стигна?  Че е на няколко километра!?
После , от пътя долу , се опитвах да определя мястото ?
Не, не успях!

Който не е бил в Кръстова гора, да я посети, по възможност!







Гласувай:
38


Вълнообразно


1. kvg55 - leonleonovpom2,
21.09.2020 10:18
Пловдив е най-духовният град в България.
цитирай
2. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
21.09.2020 10:27
kvg55 написа:
Пловдив е най-духовният град в България.


Вярно е!
Интересното е, че аз, още като дете , го усешах като такъв!

Хубав ден!
цитирай
3. batogo - !!!:))) Здравей, Иване!
21.09.2020 10:48
Пловдив е чудо на Природата и на човешката история – четвъртия по древност познат досега град на планетата. Възрастта му е около 8000 години и е люлка на Духът, Мъдростта и Истината в човешкото развитие. Потвърждава го и феноменалната красота на Природата в близките и по-далечни околности на града, която привлича изследователи и туристи от цял свят.
Хубав ден, приятелю!
цитирай
4. katan - Ех, Иване!
21.09.2020 11:23
Колко спомени ми върна!
Хубав ден и поздрави!
цитирай
5. leonleonovpom2 - Здравей, Огняне!
21.09.2020 12:14
3. batogo - !!!:))) Здравей, Иване!
10:48
Пловдив е чудо на Природата и на човешката история – четвъртия по древност познат досега град на планетата. Възрастта му е около 8000 години и е люлка на Духът, Мъдростта и Истината в човешкото развитие. Потвърждава го и феноменалната красота на Природата в близките и по-далечни околности на града, която привлича изследователи и туристи от цял свят.
Хубав ден, приятелю!
цитирай!

Благодаря ти за отзива!
Така е, такъв град е Пловдив!
И нещо куриозно! Альошата не е от днес Имало е паметник на негово място в римско време ,вероятно на император Забравил съм подробностите вече
Попадна ми случайно такава монета Споделих с пловдивчанин
Той направо полудя Път направи до Бургас за нея, телефонът звънеше постоянно Казах му, че като реша ,ще му я дам!
И един ден реших повече да не го тормозя
И когато ме питаше колко пари искам, ще ги даде, иска монетата, готов е на всичко! Казах му ,че за пари няма да му я дам никога!
Защото ще му я подаря Краката му направо омекнаха И му я подадох
Да не се чувства задължен, той я я платил вече с честите пътувания и разговори
Остана ми признателен за жеста и до днес!
И вероятно задължен-никаква услуга не ми е отказал, въпреки че се въздържам да искам!
Да и районът е благороден, около него! Е и майка ми е от този район, но си спомням какъв респект хранеше към хората в селото, на чието училище е била директор! На 24 години само! И как я обичаха и те! Как са се вдигнали на крак,цялото село, за да я спасят!!В последните си дни искаше да отиде там, явно е предчуствала ,че ще е за последно!
Хората от Асеновград са същите!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
6. leonleonovpom2 - Здравей, Катя!
21.09.2020 12:22
4. katan - Ех, Иване!
11:23
Колко спомени ми върна!
Хубав ден и поздрави!
цитирай

Със сигурност са хубави!
Радвам се за това!
И аз съм израстнал там!Имам духа и възпитанието на тамошните хора!!

Хубав ден, Катя!
цитирай
7. stela50 - Прочетох с интерес и вълнение...
21.09.2020 14:14
познати места, мои пътеки... незабравими спомени...
А колкото за Пловдив - любим и специален - тук съм родена,
тук живея, тук са близките и приятелите ми...
Благодарности за това пътешествие в миналото, Лео.
За мен е точно навреме...
Поздрави!
цитирай
8. leonleonovpom2 - Здравей, Таня!
21.09.2020 16:10
7. stela50 - Прочетох с интерес и вълнение...
14:14
познати места, мои пътеки... незабравими спомени...
А колкото за Пловдив - любим и специален - тук съм родена,
тук живея, тук са близките и приятелите ми...
Благодарности за това пътешествие в миналото, Лео.
За мен е точно навреме...
Поздрави!

И аз ти благодаря за топлите думи!
Това , което си написала е признание за мен, че не съм си губил времето!
Е, на мен братовчедка ми, на леля ми дъщерята, е половин пловдивчанка! Един от най- добрите ми приятели от студентските години- също е пловдивчанин!
Познавах и един феномен от Пловдив- Петко При инцидент беше загубил две трети от двата лакътя Имаше невероятни картини, рисувани от него Изглежда се усъмни ,че не вярвам, че са негови! Веднъж седна да рисува пред мен Придържаше четката с остатъците от двата лакътя Занимаваше се и с електроника Недоумявах, как го прави? Искаше да ми подари каталог на Византийски монети -беше дефицит, правен от него! Отказах, това щеше да е подигравка с труда му Живееше на "Пере Тошев" По едно време изчезна Дълго то издирвах Най- после дойде общ приятел от Пловдив И първите ми думи бяха-Какво става с Петко? Той замръзна и се просълзи! Как съм се сетил първо за него? Починал е преди няколко дни Въпреки ,че го допусках и аз се просълзих Беше на около 50 години!
Но човек със силен дух, каквито малко съм виждал! Вместо аз на него, той, някак телепатично усещаше какво става в мен и казваше- Няма да се предаваш, няма нищо страшно!
За мен е символ на истински пловдивчанин!
Отплеснах се, извинявай!

Хубав празничен ден , Таня!
цитирай
9. nedovolen - И аз прочетох с интерес. Хареса ми ...
22.09.2020 14:23
И аз прочетох с интерес. Хареса ми коментара на Бат Ого с уговорката, че Пловдив е втори след Варна. Останалите са после. На планетата. И НЕ е на 8000 години, а много повече. То друга тема.
Днес празнувам празник на независимостта, т.е. на всички , от които нищо не зависи, сега.
А после, после мамма мио.
Никой да не се плаши.
:)))
цитирай
10. dinkov - Динков
22.09.2020 14:55
leonleonovpom2 - да така е. Времето оставя своя отпечатък, но остават спомените. Описал си много точно местата, всичките са специални. А Пловдив... Пловдив си е Пловдив. Аз съм пристрастен, но с три думи: - невероятно красив град.
Поздрав
Ицко
цитирай
11. leonleonovpom2 - Честит празник, николай!
22.09.2020 15:13
nedovolen написа:
И аз прочетох с интерес. Хареса ми коментара на Бат Ого с уговорката, че Пловдив е втори след Варна. Останалите са после. На планетата. И НЕ е на 8000 години, а много повече. То друга тема.
Днес празнувам празник на независимостта, т.е. на всички , от които нищо не зависи, сега.
А после, после мамма мио.
Никой да не се плаши.
:)))


Да, щастие за нас е,че имаме такава история! Че цивилизацията, Европейската е тръгнала оттук Всички западни народи на нашите ширини са били на нашите земи!
Спомням си изпитателния поглед на Митеран, когато дойде за пръв път в България Имах чувството ,че проверява нещо!? После разбрах какво.....

А иначе, които са ни подценявали и пренебрегвали, много са грешали!

Хубав празничен ден, приятелю!
цитирай
12. leonleonovpom2 - Честит празник, Ицко!
22.09.2020 15:23
10. dinkov - Динков
14:55
leonleonovpom2 - да така е. Времето оставя своя отпечатък, но остават спомените. Описал си много точно местата, всичките са специални. А Пловдив... Пловдив си е Пловдив. Аз съм пристрастен, но с три думи: - невероятно красив град.
Поздрав
Ицко
цитирай

Благодаря ти за добрите думи!
Да, Пловдив е специален град и специалното съм го усетил още като няколко годишно дете!?
И радостта на това дете , като стъпи на Пловдивската гара! Че отива при баба и дядо! Които с радост го чакат! И мъката му при връщането,че може повече и да не ги види!?
Както и стана...

Хубав, празничен ден, Ицко!
цитирай
13. dinkov - Динков
22.09.2020 16:06
leonleonovpom2 - Честит празник и на теб. Истински празник с които можем само да се гордеем.
Ицко
цитирай
14. leonleonovpom2 - Благодаря, приятелю!
22.09.2020 16:43
13. dinkov - Динков
16:06
leonleonovpom2 - Честит празник и на теб. Истински празник с които можем само да се гордеем.
Ицко

Честит да е и на тебе!
Така е, чрез обябяване на независимостта, България става равтоправна на останалите държави, зключително и на Великите сили!
цитирай
15. donchevav - Чудесни описания - пълни с дух и е...
22.09.2020 20:31
Чудесни описания - пълни с дух и емоция, подсилени от особената атмосфера на днешния ден! Благодаря ти, Лео! Честит празник!
цитирай
16. leonleonovpom2 - Честит празник, Венета!
22.09.2020 21:48
15. donchevav - Чудесни описания - пълни с дух и е...
20:31
Чудесни описания - пълни с дух и емоция, подсилени от особената атмосфера на днешния ден! Благодаря ти, Лео! Честит празник!
цитирай

Благодаря ти Венета, за хубавия отзив!
Е, не е съвършено, има повторения например, но тогава ми дойде вдъхновението!

Относно днешния празник! Мисля си за ролята на Батенберг Без него, той нямаше да е факт!
Браво ,телевизията направи нещо голямо тази вечер! С филма за него!
Как застава зад Съединението първо! Как стои неотлъчно три дни с войската на Сливница Спи на земята, наравно с войниците! Идва и брат му Войниците гледат към София, но фактът ,че князът е с тях , ги спира да мислят за отстъпление!
И абсурдът Той ,спечелилият войната , е детрониран!? На два пъти ! Един младеж- на Ботева възраст!
Но обичта, истинската , към България остава ! Децата му са с Български имена-дъщерята мисля ,че беше Цветанка!?
Предчувствайки смъртта си, завещава, да Бъде погребан в София! Ако България го иска!?
Умира само на 36 години! Траурният влак от Виена е посрещнат на Сливница с топовни салюти-Българската земя ще приеме своя герой!

Всичко най-добро , Венета!
цитирай
17. apostapostoloff - Нали уж беше роден в София-
26.09.2020 10:14
във Филиповци?! Ама нерде Филипопол, нерде Филиповци?
цитирай
18. leonleonovpom2 - Ти, Пустоле, таз деформация отде я имаш?
26.09.2020 10:20
17. apostapostoloff - Нали уж беше роден в София-
10:14
във Филиповци?! Ама нерде Филипопол, нерде Филиповци?
цитирай

От Мангал махлеси ли?
Излъгали са те, драги, както обикновено!
Много им вярваш на тия, не излизай извън космическите координати! Такива отклонения правят лъжливите.....прогнози!
цитирай
19. leonleonovpom2 - Пустоле, внимавай в картинката!
26.09.2020 16:32
Да те няма, много ти стана!
От много информация си получил тежка деформация!
И мислиш ,че снасяш информация, а пък излиза деформация!
Хайде, разкарвай се, че вонята ти е голяма!
Ти като си от Мангал махлеси , както ми беше писал на лични, и си учил в стаята със счупения прозорец, какво търсиш в Хумболтовия университет бе, тарикат?
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9134179
Постинги: 1348
Коментари: 29643
Гласове: 102592
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031