19.07.2019 08:42 - Леонардо да Винчи и новата биология
Автор: zahariada Категория: История

Последна промяна: 19.07.2019 08:43

Леонардо да Винчи и новата биология

Публикувано на:  Петък, 16 ноември 2018 г. в 12:15 часа Написано от:  Сайър Джи, основател Видян 18378

Тази статия е защитена с авторски права от GreenMedInfo LLC, 2018 г.
Посетете нашите указания за повторно публикуване

Биологичната наука е под влиянието на атомистичния възглед на Нютон за Вселената от края на 17-ти век. Но революционните нови открития в молекулярната биология разкриват свързаност и пропорционалност, вградени в нашите тела и биосферата като цяло, напомнящи на идеи, които някога са имали визионери като  Леонардо да Винчи.

Биологичното атомизъм е редукционистично интелектуално движение, което може да бъде проследено до популяризиране на корпускулярните теории на материята и светлината на сър Исак Нютон в края на 17-ти и 18-ти век. Според мнението, за да се разбере животът, човек трябва да се съсредоточи върху това, което се смята за неделими и елементарни жизнени единици на клетката, като възприема епистемиологичен декомпозиционен и / или подход отдолу нагоре за разбиране на по-сложни процеси.

Една от големите иронии на този редукционистичен подход е, че е наложило насилственото разпадане на обекта на изследване на по-малки и по-малки видими подедини (напр. Вивисекционизъм), ефективно убивайки (и силно изкривявайки образа на) самото нещо, което искаше да разбере подобно на малко дете може да свали крилата на пеперудата, за да задоволи любопитството си.

След 400 години от широкото възприемане на този подход, последните половин столетие на усилията са фиксирани около ядрото на клетката, а генетичният материал в него, тъй като бъдещият свещен граал на биологията и медицината е страничен продукт на това движение , Смята се, че това усилие може да се окаже, че е заседнало през 2003 г. с приключването на проекта за човешкия геном, който не успя да произведе достатъчно сложност и информация в ~ 23 000 гени, кодиращи протеини, открити, че адекватно отчитат изключително сложните взаимоотношения и поведения на 100 000 + протеини в човешкото тяло. Например един червей има повече гени, кодиращи протеини, отколкото човек. Също така, ако считате, че всяка секунда всяка човешка клетка претърпява приблизително 100 000 биохимични операции,информацията, съдържаща се в протеино-кодиращите последователности на човешкия геном, е доста недостатъчна, за да обясни извънредните подвизи биологични явления, изразени от парадокса на сгъстяването на протеини (което изисква протеините да се приспособят към една специфична естествена конформация от почти безкрайни степени на свобода) ), към биоенергийните несъответствия, които съществуват между АТФ и необичайните енергии, необходими за функцията на клетката, която може да бъде 7000 пъти по-висока, отколкото се отчита само от АТР. Накратко, няма абсолютно никакъв начин, че 23 000 гени, кодиращи протеини, съдържат информацията, необходима за обяснение как функционират протеините в клетките. от парадокса на сгъстяването на протеини (което изисква протеините да се съобразят с една специфична естествена конформация от почти безкрайни степени на свобода), до биоенергийните несъответствия, които съществуват между АТФ и необикновените енергии, необходими за функцията на клетката, която може да бъде 7000 пъти по-висок от този, който се отчита само от АТР. Накратко, няма абсолютно никакъв начин, че 23 000 гени, кодиращи протеини, съдържат информацията, необходима за обяснение как функционират протеините в клетките. от парадокса на сгъстяването на протеини (което изисква протеините да се съобразят с една специфична естествена конформация от почти безкрайни степени на свобода), до биоенергийните несъответствия, които съществуват между АТФ и необикновените енергии, необходими за функцията на клетката, която може да бъде 7000 пъти по-висок от този, който се отчита само от АТР. Накратко, няма абсолютно никакъв начин, че 23 000 гени, кодиращи протеини, съдържат необходимата информация, за да обяснят как функционират протеините в клетките.

Новата биология

Днес се появява нов поглед върху клетката и тялото като цяло, който дефинира биологичните системи от гледна точка на техните мрежови взаимоотношения и способността им за свободен достъп да споделят и получават генетична информация и свързва целия живот в безпроблемно свръх- или мега-организъм, напомнящ за Гавеевата хипотеза на Лавлок и Маргулис. Имате и работата на д-р Руперт Шелдрейк, който е предложил съществуването на морфогенетични полета, които информират и координират поведението на биологичните структури, но не са редуцируеми към самите структури и които имат не-локални ефекти, които не са подобни на това, което наблюдаваме в квантовата физика. А работата на Д-р Крус, MD, който обяснява как клетъчната биоенергетика на клетката се възползва от буквален светкавица от енергия, съдържаща се в силата на магнитното поле на митохондриите в нашите тела и които правят възможни невероятни подвизи наенергия и материал проявление , доказващо, че клетките са на тяхно разположение, способности, които класическата физика и биология смятат за невъзможни поради тяхното уважение към втория закон на термодинамиката, който биологичните структури нарушават 24/7.

Част от този интелектуален преход далеч от биологичния атомизъм е статия, публикувана в Trends in Microbiology,  озаглавена „ Как другите ни геноми контролират нашия епи-геном “, която се фокусира върху това как нашите микробиоми и съдържащи информация молекули в храни, известни като микроРНК, участват във въздействието на експресията на нашия геном. Този феномен е известен и като между-кралска комуникация, тъй като включва кръстосано общуване и споделяне на информация между бактерии и археи (и прокариоти), и растения и животни (и еукариоти) като нас - нещо, което класическата генетика и еволюционната теория са направили. не вярвам, че е възможно доскоро.

С други думи, традиционният възглед за клоните на дървото на живота трябва да държи отделните видове в царството на живота различни. Ако растенията комуникират с животни, гъбички с бактерии и т.н. и т.н., тези херметически затворени отделения се разтварят, може би изглеждат по-скоро като отворена спирала, както е изобразена отляво долу. Последствията от тази промяна в парадигмата са наистина революционни и говорят за радикален холизъм в живота, който досега се е обсъждал само на периферията на основната наука.

В този смисъл,тенденциите в микробиологията книгата изследва как еукариотите и прокариотите произвеждат извънклетъчни наночувствители, които съдържат микроРНК и други молекули, които те използват за комуникация между различни кралства. Например, бактериите в нашата чревна тъкан произвеждат тези микроРНК, съдържащи нанолутки (около размера на вирус), наречени външно-мембранни везикули (OMV), които комуникират с клетките на нашето тяло по значително корелиран и координиран начин. Например, генната експресия на нашите чревни клетки обикновено се координира с нашия чревен микробиотен състав. Връзката е двустранна, тъй като има „кръстосано говорене“ между чревните клетки, секретиращи miPHK и бактериите, които са засегнати от тях, и обратно. Новопоявяващите се концепции като ос на чревния мозък говорят за тази взаимосвързаност, медиирана от бактериални OMV и човешки екзосоми, които носят и доставят microRNas

Може би още по-вълнуващо е да споменем в статията за връзката, която храната играе в тази мрежа от комуникации:

„Появява се нова интер-кралска комуникационна концепция в областта на циркулиращите миРНК, която се представя от регулацията на човешките мРНК от екзогенни miPHK (или ксеноми), които най-вероятно се абсорбират, когато храната се погълне [58]. Екзогенните миРНК от растителен произход са много стабилни и бионалични дори след продължително готвене [59]. Затова, тъй като циркулиращите миРНКи обикновено се съдържат в микровезикулите, защо да не предположим, че растенията и зеленчуците също могат да допринесат със своите "везикули" за комуникация между кралствата? "

С други думи, нашият геном е не само дълбоко засегнат от микробиома чрез микроРНК и "кръстосано говорене" между тях, но и самата храна представлява съществена част от тази структура, свързвайки ни в дефиницията на видовете с цялата биосфера чрез всички растения, животни, гъби, които използваме като храна. Както споменах в предишни статииХраната съдържа miRNAs, които са опаковани в микровезикули, известни като екзосоми, и за които е установено, че преживяват храносмилането и готвенето, влизат в системното кръвообращение в нас и влияят върху експресията на гените. Последствията от това са революционни, доколкото можем да започнем да разбираме, че храната е нещо повече от лекарство, но тази основна част от нашето здраве, която също осигурява генетична и епигеномна стабилност на нашите видове.Това е една от причините, поради които липсата на определени храни в нашата диета има поне толкова общо с информационния дефицит, колкото и дефицитът на минерали и хранителни вещества, и защо се фокусирахме върху разпространението на осведомеността относно факта, че храната е източник на генно-регулаторни мерки информация преди всичко друго. Това също така означава, че ГМО храни могат драстично да се променят (и да нарушат) генното ни изразяване по начин, по който оценките на риска в момента не се изследват.

Авторите на тази провокативна книга обобщават своите констатации като такива:

„В заключение, ние сме склонни да си представим витрувианския човек от Леонардо да Винчи (Фигура 4) като новия„ холобинт ”, който е свързан с многостранните царства, които взаимодействат с него в цикъла на предаване / обратна връзка с цел поддържане на универсална "хомеостаза" и в крайна сметка допринасяне за поддържането на сложната мрежа на Живота. "

Метаорганизъм: Холобионт

Какъв е този „нов холобинт“, за който говорят? Помислете за традиционната концепция на холобионт, която е въвела радикалната идея, че хората са „екологични единици“ и са най-добре дефинирани като включващи всички видове, които го обитават, включително вирусите, бактериите, археите, гъбите и дори други животни като хелминти, като част от микробиома. Но тази гледна точка не включваше растителни или животински приноси на микроРНК, представени от нашата храна.

Затова авторите предоставят този нов холобион под формата на витрувианския човек на Да Винчи, който взема предвид разгледаната по-горе взаимосвързаност, като описва 4 неразделни части от нашия вид: 1) човешки клетки 2) човешки микробиота и други бактерии 3) Гъби и вируси 4 ) Храна.

Както можете да видите, поради взаимосвързаността и функционалностите на „социалните мрежи” на РНК, пакетирани в микровезикули, наречени екзосоми, всичките четири части на това ново определение на човека стават обединени в неделимо цяло. Тъй като тези РНК, опаковани в годни за консумация екзосоми, са епигенетично активни, храната, която консумираме, "буквално говори с нашата иРНК и ДНК,"

Това е наистина революционно отклонение от предишните концепции за това какво съставлява човека. Добавянето на храна към човешки холобионт, докато размива линиите между това, което е наистина аз и другото, също ни свързва с биосферата по безпрецедентен начин. Тъй като повечето хора все още го смятат просто за източник на енергия и градивни елементи за техните „телесни машини“. В този нов модел той не само е източник на информация, но има и регулаторен капацитет за генно изразяване, не толкова различен или по-малко значителен от другите компоненти. Като се има предвид, че те носят действителни регулаторни нуклеинови киселини като miRNAs, за които е известно, че са насочени към експресията на ~ 60% от човешкия геном, 1храните могат да са толкова важни за нашата геномна и епигеномна стабилност, колкото самите наши гени.

Изкуството като наука: Витрувианският човек

Мисля, че си заслужава да вземете момент, за да разберете по-добре тази концепция чрез по-дълбоко проучване на произхода на Витрувианския човек на Леонардо да Винчи. На изображението е изобразен човек, вписан в кръг и квадрат в две насложени позиции с раздалечени крака и ръце. Витрувиан буквално се превежда като „пропорциите на човешкото тяло според Витрувий”. Витрувий (80-70 г. пр. Хр. До 15 г. пр. Хр.) Е римски архитект, който счита човешкото тяло за основен източник на пропорции сред класическата архитектура.

За Леонардо този иконичен образ свързва човешката форма (микрокосмос) с Вселената като цяло (макрокосмос). Енциклопедия на Британика онлайн казва, "Леонардо е предвидил голямата картинна картина на човешкото тяло, която е произвел чрез своите анатомични рисунки и Витрувиански човек като космография дел мандо (космография на микрокосмоса). аналогия за функционирането на Вселената. " [

Концепцията, че тялото, заедно с много други природни феномени, съдържа пропорции и геометрии, открити във вселената като цяло, вече е установено в сериите на Фибоначи (поредица от числа, в която всяко число (число на Фибоначи) е сумата от двете предходни Най-простият е серията 1, 1, 2, 3, 5, 8 и т.н.), известна още като златното съотношение. От пръсти до лица, цветни венчелистчета до глави на семена, борови шишарки до галактики, моделът е същият.

Идеята, разбира се, се отнася до възрастовата концепция, че „както по-горе”, „така долу”, или квази-холографската идея, че частта отразява свойствата на цялото. Преди откриването, че има хоризонтален трансфер на гени и обратимост на информационния поток в клетките отвън в (околна среда), редукционистката представа за биологичния атомизъм изключва възможността за механизъм за свързване на частта към цялото.Сега виждаме, че царствата на живота вече не са херметически запечатани в безкрайна конкуренция един с друг. Те участват едно с друго в един вид мрежа, която говори за единството и откритостта на живота като цяло.

Посланици на Живата Земя

И това е мястото, където идва хипотезата на Гея. Убедителна книга, публикувана през 2015 г. в Медицински хипотези, предполага, наред с други неща, съществуването на правдоподобен молекулен механизъм, който да обясни досега необясним аспект на така наречената хипотеза на Гая; теория, която предполага, че Земята като цяло (биотични и абиотични аспекти) е саморегулираща се и контролирана от общността на живите организми.

Проучването, с неговото несъмнено дълго заглавие, " Възможна роля на микроРНК като междувидови медиатори на епигенетична информация при патогенеза на заболяването: Дали не-кодиращата тъмна материя на генома, отговорна за епигенетичната интериндивидуална или междувидова комуникация? ", Идентифицира транскрибируеми елементи в рамките на така наречената "тъмна материя" на генома (около 98.5% от генома, който не кодира протеини), известна като некодираща РНК. Един вид некодираща РНК, идентифицирана в проучването, известна като микроРНК, се смята, че може да действа като главен регулатор на генната експресия в кралствата.

Произведени от бактерии, гъбички, растения и животни, микроРНК са способни да оцелеят непокътнати храносмилателни и асимилиращи процеси, навлизайки в тъканите на тези организми и повлиявайки експресията на забележително широка гама от гени ( около една трета от целия ни геном ). Ако микроРНК действително функционират като кръстосани кралски регулатори на водолазните членове на биосферата, всяко живо същество е неразривно свързано чрез взаимопроникващи мрежи от генетични и епигенетични връзки. Тази перспектива коренно се отклонява от класическата еволюционна теория, където организмите се разглеждат външно свързани помежду си, като самосъхранение и оцеляване - а не сътрудничество - като основен организиращ принцип.

Сайър Джи е основател на  Greenmedinfo.com , рецензент в  Международното списание за човешко хранене и функционална медицина , съосновател и главен изпълнителен директор на Systome Biomed , заместник-председател на борда на  Националната здравна федерация , член на Управителния комитет на Глобалния не- Фондация за ГМО