18.06.2015 12:04 - Първият живот на Земята може би е възникнал в езеро
Автор: zahariada Категория: История

Първият живот на Земята може би е възникнал в езеро   image
  •

За последните години учените са успели да възпроизведат много ключови етапи от зараждането на живота на Земята.

Тяхното изучаване е поставило цяла редица нови загадки и една от тях се състои в това, че във водите на първичния океан на ранната Земя катастрофално не са достигали важни елементи за изграждането на молекулата на ДНК, тяхното стабилизиране и копиране.

Утаечни скали от Шотландия, формирали се на дъното на древно езеро преди 1,2 млрд. години, сочат, че водоемите на повърхността на Земята може да са били първата „люлка“ на живота благодарение на голямото количество молибден, се казва в статия, публикувана в сп. Nature Communications.

Източници на молибдена на Земята в необходимата форма и количество практически няма, поради което някои учени смятат, че са били донесени на нашата планета отвън. Например известният американски биохимик Стивън Бенър смята, че молибденът, а също и борът, са попаднали на Земята заедно с астероидите, откъснали се от Марс.

Джон Парнел (John Parnell) от университета на Абърдийн (Шотландия) и колегите му открили по-правдоподобно обяснение на това, как животът може да се е развил в отсъствието на молибден в първичния океан на Земята, е изучел образци, формирали се преди около един милиард години в Западна Шотландия, в околностите на съвременния полуостров Стоер.

В тях Парнел и колегите му открили следи от съществуващо някога на мястото на тази част от планините голямо езеро, наситено със сероводород и други „годни за консумация“ за микробите серни съединения, както и видни следи от жизнена дейност на бактерии.

Виж ТУК