05.04.2012 19:05 - Изкопана е вкаменелост на гигантска змия гълтала крокодили
Автор: zahariada Категория: История

Изкопана е вкаменелост на гигантска змия гълтала крокодили

Американски учени са установили, че преди милиони години на Земята са живели гигантски боа. Това откритие позволява не само да научим повече за миналото, но може би трябва да погледнем и в бъдещето.

Titanoboa е наистина с гигантски размери - два пъти по-голяма от най-голямата анаконда.

Преди около 58 милиона години от блатистата южноамериканска джунгла изпълзяла змия с невероятни размери, съобщава
Би-би-си. Това същество може да хвърли в ужас всеки. Влечугото тежеше повече от един тон, а дължината му е 14 метра. Тя можеше да погълне крокодил и да не се задави. Но преди няколко години, учените не са знаели за съществуването на това изкопаемо животно.

"Дори и в най-смелите ни мечти не можем да си представим, че ние ще намерим 14-метрова боа. Най-големите змии днес са с два пъти по-малки размери." - казва Карлос Хамарило от Smithsonian Tropical Research Institute и един от авторите на откритието.

Змията, получила латинското наименование Titanoboa cerrejonensis (огромна боа от Kerrehona), наричат далечен роднина на анакондата и съвременната боа. Тя не е отровна и убива жертвите си с огромната притискаща сила: повече от 180 кг на 6.4 кв. см. Такова натоварване човек би получил, ако попадна под тежестта на Бруклинския мост.

Вкаменелости от гигантски змии бяха открити при разкопки в открита мина за въглища в град Kerrehon в Колумбия. През 2002 г., учените са открили вкаменелостите в това място на тропическата джунгла Палеоценска епоха - може би дори първата от тези гори на планетата. В допълнение към фосилизираните растения, много влечуги са били открити, чийто размер е невероятен.

"Открихме, че изгубения свят на гигантските влечуги: костенурки с размера на кухненската маса и най-големите изкопаеми крокодили в историята на научните изследвания" - казва Джонатан Блох, експерт в еволюцията на гръбначните животни от Университета на Флорида.

Сред находките е била също и гигантската змия.

"След изчезването на динозаврите тези животно, Titanoboa, са най-големият хищник на Земята, и това продължава около 10 милиона години - обяснява Блох - Това е много голямо животно - както можете да видите."

В търсене на изкопаеми черепи Змиите не са в състояние да регулират температурата си и зависят от външната топлина, за да оцелеят.

Въпреки това, за да се получи пълна представа за това, как е изглеждала праисторическата змия, с какво се е хранила и как се отнасяла към съвременната фауна, учените е трябвало да проучат останките на черепите от влечугите.

Миналата година за търсене на черепи от Titanoboa е изпратена в Колумбия, специална група за изследвания, която, обаче, има малка надежда за успех. Фактът, че костите на змииските черепи са много крехки и до наши дни са оцелели много малко количество от изкопаеми черепи.

"За разлика от нашите черепи, костите в черепа на змията не са закрепени заедно, те са свързани с тъкани." - казва Джейсън Хед, серпентолог от Университета на Небраска, САЩ.

"Когато едно животно умре, съединителната тъкан се разлага и някои кости са обикновено разпръснати, - продължава ученият -. В допълнение, те са много тънки и чупливи и много често са надробени Но тъй като Titanoboa е толкова голяма имаше много големи кости, това е една от малкото змии, които са ни известни от фосилните находки. "

За удивление на членовете на групата, им се отдало да открият останките на три черепа, които те първи били в състояние напълно да реконструират черепа на гигантското влечуго. Така успели да узнаят как е живяла и как е изглеждала Titanoboa. Сега в музея "Смитсониън" по естествена история в САЩ, са изложени макети на змии в пълен размер. През 2013 г. изложбата ще обиколи Америка.

Откриването на нов вид огромна изкопаема змия помага на учените да научат повече не само за древния свят на животните, но също така да получат нова информация за историята на климата на Земята. Това означава, че фосилите може да ни разкажат за последствията от сегашното глобално затопляне.

"Ние вярваме, че Titanoboa е била толкова голяма, защото, след като преди 60 милиона години динозаврите са изчезнали, на екватора е било много по-горещо от днес. Ние предполагаме, че именно затова влечугите са нараснали до много големи размери."

Блох казва, че способността на животните да оцеляват при високи температури може отново да станат актуални, ако прогнозите на учените за глобалното затопляне се сбъднат. (бел. моя Да внимават какво прогнозират защото и лъжите се помнят)  Способността да се развиват бурно в топъл климат може да изиграе важна роля, ако глобалните температури се повишат, тъй както климатолозите прогнозират, казва Блох.

"Това е индикация, че екосистемата може да се развива при температури, каквито се очаква през следващите сто или двеста години" - вярва той.

image Завръща ли се Titanoboa? Обаче, климатичните промени, които са довели до появата на Titanoboa, са се случвали в продължение на милиони години. Учените казват, с по-малко сигурност за последиците от резки промени в температурата.

"Биологията изненадващо лесно се поддава на адаптация Промените в климата и условията на живот на континентите са тласък в еволюцията, но ако това се случва много бързо, може да доведе до такива промени, които трудно могат да бъдат оценени положително", - казва Блох.

По време на съществуването на kerrehonskih тропически гори, нивото на въглероден диоксид в атмосферата е било по-високо от сегашното с 50%.

"Kерехонските изкопаеми ни преподават важен урок, който са научили, че тропическите растения и екосистеми се справят с високите температури и високи нива на въглероден диоксид.  А това е друг сериозен проблем, който се свързва с текущата тенденция на глобално затопляне," - казва Карлос Хамарильо.

"Може би, растенията и животните в тропиците са имали генетични способности да се справят с глобалното затопляне," - казва изследователят. (Бел. моя: Това означава, че ако някой на тази земя загине, това ще сме ние, "умните" хора, а не природата и видовото разнообразие)

Означава ли това, че гигантската змия Titanoboa може да се върне?

"При по-високи температури има вероятност,  те да се върнат", - казва Хамарильо. - За появата на нови видове животни се изисква геоложко време около един милион години. Но те могат да се върнат! "

Тагове:   змия,   Огромна,   вкаменелост,

1. boristodorov56 - Чудя се
05.04.2012 19:13
какви ли са били по онова време белите мечки в Сибир?
2. анонимен - били са
05.04.2012 20:07
черни
3. zahariada - :))) Re:1 boristodorov56
05.04.2012 20:27
Аз пък се чудя какво ще правиш като се върнат тези рептили, заедно с белите мечки и руските, четириметрови комунисти!
4. boristodorov56 - Абе че ги тепам, ама кат са много се чудя де ше ги копам.
05.04.2012 21:51
zahariada написа:

5. zahariada - :))) Re: 4 boristodorov56
05.04.2012 22:33
Ще трябва да ги копаме прави.
6. stanemirkata - За комунистите ясно!
06.04.2012 08:22
Какво ще правим демократите?
7. rustocks - Голем змей, еЙ!
06.04.2012 09:04
Голем змей, еЙ!
8. nikita6864 - .
06.04.2012 11:03
А какво да кажем за капиталистите, които погълнаха цялата Земя?!
9. darcy - Едно време имало големи неща, ей!
06.04.2012 13:57
Големи змии, големи гущери, големи хора...
10. анонимен - физик
06.04.2012 14:11
Как си играят с милионите години по-вечето учени... По никакъв точен начин не могат да се определят тези години...
11. penchoan - Грешката на учените е само хиляда ...
06.04.2012 17:40
Грешката на учените е само хиляда пъти. Огромните чудовища и динозаври са живели на земята преди потопа - значи преди 14-15 хиляди години.
12. анонимен - ywKRbulHKQPglLIdO