Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.05.2020 16:57 - Q&A: Защо „лъжа елементарно“ и се „фокусирам върху злото“?
Автор: zahariada Категория: Други   
Прочетен: 301 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 27.05.2020 16:58

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
  Q&A: Защо „лъжа елементарно“ и се „фокусирам върху злото“?

От Стопанина на 20.05.2020 г.Избрано, Разни мислиАнтропософия, Искрено и лично  

И защо имаме една фундаментална грешка сред някои читатели, които мислят, че пиша единствено и само за хората...

image

Завчера беше рожденият ми ден и получих традиционните поздрави. Хората, познаващи ме по-добре, ме дариха и с персонализирани неортодоксални пожелания, които ме зарадваха, както могат да зарадват само един виден еретик. Изобщо — тези дни, а и от доста време насам не мога да се оплача от липса на внимание и разбиране.

Но бих излъгал, ако кажа, че всеки разбира с какво точно се занимавам и защо го правя. Има и много хора, които не ме разбират, като се заблуждават, че проблемът за това неразбиране не е в тях, а в мен. Вниманието им не е фокусирано в трудовете ми или не прониква достатъчно дълбоко в тях. Затова набъбват и други традиционни послания и пожелания, старателно колекционирани в темата „Тъмното кьоше“ на форума.

Повечето хора, с които ни свързва симпатия или даже братска обич, могат да ме питат всичко, по всяко време и по всякакъв начин. И го правят. Ето защо и в това издание на Q&A (Въпроси и отговори) ще даря с внимание онези, които го просят — явно си нямат друга работа, освен да ме дебнат…

За да ме „хванат в крачка“ как „лъжа“. Други пък търсят всевъзможни мрачни мотиви зад „фокусирането“ ми върху една или друга злободневна тема. И ме „оборват“ с (не)разбирането си за духовността и житейските задачи на човека.

Да започнем с „лъжите“…

Една особа наскоро успя да ме „изобличи“ по толкова „категоричен“ начин, че победоносно обобщи:

„Щом не сте имунизирани или реимунизирани това означава само едно — вие сте роден след 1989 година.“

Казано иначе, ако не съм имунизиран или реимунизиран с БЦЖ ваксина (против туберкулоза), както твърдя в статиите и книгата си, следователно би трябвало да не съм на възрастта, която съм обявявал в предишни публикации. А ако наистина съм на толкова години, на колкото твърдя, че съм, това „означава само едно“ — „лъжа елементарно“, че не съм ваксиниран и реваксиниран с въпросната ваксина. (От последното произлиза намекът, че съм и „лицемер“, понеже уж съм ваксиниран, а „подучвам“ другите хора да не се ваксинират.)

Това ще да е някаква специална ваксинална „логика“. Забавното при нея е, че този, който я употребява, не допуска никакви други варианти. (Пореден пример за фалшива дихотомия „или, или“…) И убедено вярва, че ме вкарва в нещо като Параграф 22: ако е вярно това за моя „имунизационен статус“, не може да е вярна „възрастовата ми категория“; ако пък е вярно, че съм роден преди 1989-а, не можело да е вярно, че не съм ваксиниран.

Едва ли не трябва да си избера

за кое от двете (ако не и за двете!) съм излъгал. image И съответно се очаква да призная своята „нечестивост“ пред читателите. Може би — и да се извиня.

Не само няма да се извиня, защото няма за какво, ами ще оспоря „категоричната победа“ на „ваксиналната логика“. И ще го направя по традиционния начин. Със сарказъм — само ще огранича язвителността му.

1. Благодаря на „ваксиналната логика“, която тъй категорично ме подмладява с цели 10 години. Точно толкова години делят 1989-а от действителната ми рождена дата. (Която е добре известна на читателите, с които общувам на живо и някои от които са виждали личната ми карта.)

2. Самата 1989 година е изсмукана от пръстите като някаква „разделителна линия“. Проби манту, ваксинации и реваксинации за туберкулоза се правеха допреди 2 години. Споровете за премахването на реимунизацията, но не и на имунизацията в детска възраст, която продължава да се прави по календара, продължават и до днес.

Накратко, ваксинации с БЦЖ ваксината се правят до ден днешен, а реваксинациите се правеха кажи-речи до лани — т. е. цели 30 години след 1989-а, така че въпросната 1989-а по никакъв начин не може да е указание за моята „реална възраст“. Или с други думи, самото твърдение на „изобличителя“ съдържа една късокрака лъжа.

3. Друга лъжа в „победоносното“ обобщение е, че всеки човек „преди 1989 г.“ е бил ваксиниран и/или реваксиниран за туберкулоза. Истината е, че необходимостта от (ре)ваксинация винаги се е определяла според пробата манту. Ако пробата покаже, че имунната система на даден човек може да се пребори успешно с това заболяване, не го ваксинират и не го реваксинират.

И тъй като навремето бях сред трите деца в моя клас, които „минахме успешно теста“, не бях ваксиниран. Това беше преди 1989-а, когато още бях ученик в началното училище. Дори пробата манту да беше дала различен резултат, пак нямаше да бъда ваксиниран — както не съм ваксиниран и с други ваксини, — но това е дълга тема, която вече ни вкарва в хипотетични сценарии…

4. Вероятно поне 10 пъти съм споменавал в статии за блога или в коментари под статиите, че не съм реваксиниран, защото пробата манту и реваксинацията се организираха по линия на „задължението за военна служба“. На три места в книгата „Референдум: Казарма“ по различни поводи описвам как просто игнорирах „поканата“ от военното окръжие за проба манту. Никой не ми е пращал втора „покана“ и нямаше никакви последствия за „своеволието“ ми.

С други думи, за реваксинацията дори не ми е правена проба, а още по-малко се е стигнало до момента да навивам ръкава за инжекцията.

5. В краткото „победоносно изобличение“ се съдържа и трета лъжа. А именно — че думите „имунизация“ и „ваксинация“ са синоними. Разликата в значението на тези думи, както и защо „ваксинацията“ всъщност е точно обратното на „имунизация“ (двете думи са оксиморони), също е обяснена в редица мои статии и подкастове.

Обобщено, всичко това „означава само едно“ — ваксиналната „логика“ води до под кривата круша. И когато някой скача на прибързани и „само едни възможни“ заключения, основани на лъжовни „факти“, се излага преди всичко като личност. Заради неспособността си да осигури фактологически вярна и логически издържана информация, такива „изобличители“ излагат и самата ваксинална религия, която сама по себе си е една голяма „елементарна лъжа“.

Сега да се „фокусираме“ (отново) върху злото

От началото си преди 13 години „От Извора“ има една ясна, неприкрита и постоянна мисия — да разпространява и популяризира истини, но и да изобличава лъжи и манипулации. Така беше, така е и така ще бъде. Независимо дали това се харесва на читателите.

А сега да обясня и защо линията ще се запази. Обяснявал съм и преди — обикновено за материалисти, попаднали „случайно“ в блога. Но и до ден днешен идват забележки и критики от хора, които имат някаква духовност и пишат такива неща:

„Едно важно напомняне: накъдето е насочен нашият фокус на внимание, натам тече нашата жизнена енергия, с която творим/материализираме в живота си дадени събития.“

Горното е казано в контекста на статиите ми в раздела „Светското“ и новата рубрика „Добрите лоши новини“. Друг читател обогати Тъмното кьоше на форума с поредица коментари, които са резюмирани в следните две изречения:

„Нужно ви е да знаете че всичко в живота зависи от вас и най-вече от това в което вярвате. Така че леко с вярванията за насилствените ваксини конспирации идването на рогатия и ала бала….“

И двете послания, навлизащи в категорията на критики срещу работата ми против „конспирациите“, стъпват на един интересен мироглед. Вероятно няма да е пресилено, ако го нарека и религия. Обикновено го наричам ню-ейджърски, но този възглед не е разпространен само сред ню-ейджърите, а го срещаме даже сред ортодоксалните християни, някои дъновисти и някои щайнеристи. Това е наивната вяра, граничеща с пълен абсурд:

Ако не вярваме, че „Титаник“ потъва, следователно „Титаник“ не потъва, няма опасност да се удавим, ами сме в безопасност. Защото не вярваме в опасността даже когато водата в трюма вече е до брадичката ни!

Може да се окачестви като вяра на отрицанието, като вяра на капитулацията пред реалността и като вярата на щрауса, скриващ главата си в пясъка пред опасностите…

Е, за нещастие на такива хора, вярата наистина е мощна сила, но не работи така, както те си въобразяват, че тя работи. Ако не вярваме в „рогатия“ и идването му, значи прокарваме пътя за триумфа на Сатаната. Или както казва Шарл Бодлер:

„Най-голямата лъжа, която дяволът някога е сътворил, е в това да убеди света, че не съществува.“

Аналогично, наивно и дори опасно е да се вярва, че ако не вярваме във въплъщението и възцаряването на Сатаната/Ариман/Антихриста, следователно тези неща няма да се случат. Това не е вярно нито според Учението на Беинса Дуно, нито според Антропософията на Рудолф Щайнер. Въпросното въплъщение е твърдо предопределено, както е било твърдо предопределено въплъщението на Христос в Исус.

Единственото, което зависи от вярата на човеците, е да изградят правилно отношение и правилно очакване към предстоящото събитие, за да извлекат ползи от него. (Виж по-долу.)

И ако някой продължава да настоява, че вярата му, независимо каква е, подчинява земните и космическите събития, го предизвиквам: Да повярва, че с вярата си може да спре утрешното изгряване на слънцето. Ако слънцето не изгрее, признавам вярата му. Ако слънцето изгрее въпреки вярата му, тази крива вяра е редно да се преосмисли и замени от вяра, близка до реалността.

С думите на Рудолф Щайнер…

Това, което хората от петата следатлантска епоха трябва да научат, се свежда до съзнателна борба срещу злото, навлизащо в еволюцията на човечеството. Само хората са в състояние да познаят тайните на демоните. И боговете (от Йерархиите) очакват тези тайни, които хората могат да им предадат.1

Не може да има съзнателна борба със злото, ако не познаваме злото, какви методи използва и какви цели преследва. Уточнение: да познаваш злото не означава да му симпатизираш. Второ уточнение: да се бориш със злото не означава непременно да му се противиш.

Има кой да води най-тежката борба със злото:

Когато хората принасят в жертва на Боговете тези отвоювани от демоните тайни, тогава тъмните деяния на демоните могат да бъдат предотвратени от Йерархиите, а там, където е царувала тъмнината, може отново да засияе духовната светлина.2

С други думи, ние само можем да помогнем. Ето защо статиите ми, изобличаващи делата на демоните и техните човешки съработници, са насочени към хората, но същите тези статии са повече предназначени да послужат като изискваната „жертва“ за Светлите същества. Там, „горе“, Луцифер и Ариман действат правомерно. Само ние тук, долу, на Земята, виждаме как тези духове се проявяват като сили, работещи против човеците, ангелите и Христос.

Ето защо няма място за пасивност и наивна, гола щраусова вяра. Те са вредни. И винаги има място, даже недостиг в контингента със съратници на Светлите сили.

И още:

Глупаво е да се вярва, че можем да се разберем с тези хора [лъжците и манипулаторите, водещи съзнателно човечеството по криви пътища], защото те не го желаят. Смисълът е в това да изясним на останалото човечество какъв вид хора са те. Ние трябва да говорим за такива хора. […] Спешната нужда пред нас е точно това, да отворим очите на хората. […] От нас се изисква решително да защитаваме истината, докато сме способни.3

В лекционните цикли за тайните леви братства и свалянето на демоните на земята Щайнер дава и указанието, че винаги, когато е възможно, трябва да назоваваме „тези хора“ с имената им. Това и правя. Защото съм си учил уроците, следвам инструкциите на учителите си и ги прилагам по най-добрия начин, на който съм способен.

И още:

Ние хората нямаме за задача да попречим по какъвто и да било начин на въплъщението на Ариман. Нашата задача е така да подготвим човечеството, че Ариман да бъде преценен по правилния начин. Ариман ще има задачи. Той ще трябва да направи това или онова, а хората ще трябва да оценят и използват разумно идващото чрез Ариман в света. Хората ще могат да го направят само ако са способни да се приспособят по разумен начин към онова, което Ариман вече изпраща към Земята от отвъдните светове с цел да контролира икономическия живот на Европа, без да бъде разпознат. Това не трябва да се случва. Ариман не трябва да контролира икономическия живот на Европа незабелязано. Трябва да се научим изцяло да познаваме неговите особени качества. Ние трябва да сме способни да му противодействаме с пълно съзнание.4

В крайна сметка…

Наистина всекиму ще се дава според вярата му. Но не всеки ще получи това, което е вярвал, че му се полага. Може критиците ми да са прави, а аз да съм криво разбиращият, но не го вярвам. image

Правя това, в което вярвам. И го правя изключително добре, с нужното постоянство. Ако някой може по-добре, да ми покаже Пътя.

Не с приказки, а с личен пример. Защото това, че правя нещо изключително добре, не означава, че е съвършено. Ако трудът на критиците даде по-добри резултати от моите, сам ще си водя бележки — без да се налага да ми ги сервират като голи теории!

Работата обаче ми носи щастие. А това, че ме прави щастлив, означава, че изпълнявам Божията Воля. Откъде са ми тези критерии? — Всеки, който чете внимателно блога и разбира, вече знае отговора.

Пак от същите източници е предупреждението, че тези, които преждевременно се изстрелват в небесата и искат да добият познания за духовните светове по лесния (левия) начин или даже без усилия, ще се присъединят към Аримановите тълпи. Мисля, че тези, които намират моето „фокусиране“ за погрешно, са продукти именно на тези развъдници за Ариманови последователи.5 И за жалост, опасявам се, че за кой ли път ще се окажа „лош пророк“…

Иван Стаменов
20.05.2020 г.




Гласувай:
1



Спечели и ти от своя блог!
Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: zahariada
Категория: Политика
Прочетен: 39750618
Постинги: 21940
Коментари: 21633
Гласове: 31017
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031