Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.04.2016 10:52 - Непоносимост към народността си
Автор: zahariada Категория: Други   
Прочетен: 1133 Коментари: 2 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
  Непоносимост към народността си ANONYMOUS BULGARIA / февруари 4, 2016

http://www.zahariada.com/

„Аз не съм българин. Аз съм турчин. Аз съм помак. Аз съм ром. Аз съм арменец. Аз съм евреин. Oбаче съм се родил в България, имам българско удостоверение за раждане, паспорт и лична карта. Затова, където и да съм по света – аз съм българин. Но в България не съм!“

imageТвоите родители ако са родени в България, „пъпната“ ти връжчица с „родината майка“, ако има реално такава, е по-прекъсната от на Меглена Кунева мислите. Преглътни залъчето и приеми действителността. Ти си българин. Да, вярно, корена ти е с друг произход, но си българин.

На такива хора им се случва едно често повтаряне на запаметената до болка фраза, че не са българи, не защото не са, а защото е по-готино май да не са българи в България. Кой знае, може би да звучи по-екзотично така. Другите българи в България са по-готини от българите българи. Това е то, българското гостоприемство, един вид. Не само, че посрещаме със солчица, чубричка и питчица, а ми и приканваме за още, докато сме обект на присмивки, но какво да се прави, не сме злопаметни и сме добри хора. Доста по-бурни от други народи, но то си има защо. Темперамент, това е то.

На много хора им се е случвало преди години, когато още съществуваше казармата, да попадат в едни такива смешно-странни ситуации, в които примерно онова пълното момче Ихи пъчи гърди и заявява гръмко – „Аз съм турчин!“, пред колегите си войници, които се споглеждат някак, а след малко в спокоен тон командващият го на смяна му отговаря, и някак си се усеща, че е, защото му се случва за сетен път – „Щом си влезнал в казармата, е, защото си българин, моето момче.“ Просто и ясно.

Как става този пиниз, да си българин, да са живели твоите предци тук, но да се чекнеш, че не си българин? Нямаше дори да чуем за теб ако не беше българин, а си живееше там откъдето се считаш, че си.

Обяснението, защо това се е зародило, и защо се експлоатира и днес е някак си елементарно разбираемо.

По време на османското иго на българите им е било изкоренявано наследството, културата и общо взето начина им на живот.
В онези тежки времена, някои от българите са били или приели исляма или са били колаборатори на Османската империя. Това именно, защото не са се считали за българи като сънародниците им. Та така, приемайки нашествениците за свои са изменили на себе си. Някои наистина са дошли от Анадола за да живеят в България, но които не са искали да останат и да се нарекат българи – са избягали, разбираемо защо, след Освобождението.

Преди да има държава България, тукашните все още не български граждани от различните племена, вси са се смятали за собствени, за различни едни от другите, но както е описал Херодот, те всичките имали едни обичаи, култура и нрави, и са били все същите макар и да се делили. Та, ние сме си „обречени“ все да ни определят за различни. Все да се гледаме като чужди. То е в реда на нещата.

Няма какво да му се чудиш на помака Аркадий, че ти изръсил съвсем неочаквано, че той, знаеш ли, не бил българин, а бил помак. Проблемът идва оттам, че множество правителствени и неправителствени организации, и техните чиновници, и медиите, ги качват на покрива такива да кряскат, че не са българи, и това с времето бавно се е пропило, както се е пропивало и по времето на турското робство. Това се случва също и у други народи в Европа. Днес от тези пропивания се стига да се разделят човешките маси заради геополитически цели. Така е било винаги. Днешна Турция, лидерите им, нищо чудно да имат подобни страсти за българската земя. Да я считат за изконна своя територия.

Използвайки многовековната си българска воля, можем да оказваме някакъв натиск и да променяме заобикалящото ни. Да не допускаме да втълпят на идните поколения, че определени български райони принадлежат на групи от хора, които са ги накарали да вярват, че са чужденци.

Само ако можехме да се съюзим. Всички българи, заедно. Тогава тези организации и политики за забогатяване на властови групи  – щяха да рухнат, а оголените им гъзове на нахалниците ще да лъснат в среда, в която вече няма да има кого да разделят. Само да можеше.

Ето затова такива като българската циганка Теменужка се смятат, че са от Турция, такива като българския-мохамеданин Ганай, че е от… да речем от „Помакия“. И други малцинства също са решили да се „самоопределят“, че са еди какви си, но не и българи.

Няма нищо странно да сме си българи. Такива, каквито сме от векове. В никакъв случай не е и срамно. Неграмотността е нараснала заради разделението на човешките маси. Българи да говорят само на турски или цигански в България, и да не знаят българският език. Ето това е срамно.
Всеки човек живущ в друга страна, без значение от произхода си, е длъжен да живее според правилата на държавната система, в която е попаднал. Защо да бъде различно в България? Ако им надценяват на едните българи правата, а на другите им са отнемани, ако едните са по-лоши от другите, това води до перфектно разделение и винаги голямата група хора ще твърди, че това е правилното. Несъзнателно болшинството подкрепя властите и зададените им програми. Всички ни мъчат да ни „образоват“ по всевъзможни начини, но истината е много по-проста: религиозната принадлежност не променя етническия произход.

Каквото и да се пише, реално повечето българи, без значение от етническата си група, разбират доста добре на първа инстанция кой създава тези напрежения и разделения, и всички го сочат с пръст, но сочените са нахални и няма да се спрат нито за секунда. Поне докато не се обединим около нещо конкретно, от интерес за бъдещето на страната ни. За да не се възползва „някой“ от „нещо“ и да ни спретнат „номера Югославия“.

Anony, 4.2.2016




Гласувай:
4



Спечели и ти от своя блог!
1. havel - havel Интересна статия но едностранчива !...
11.04.2016 18:25
Демокрацията дойде. Иван Костов--демократът е на власт. Аз се явявам на конкурсен изпит за ,,Управител на болница ,,.Другият участник в конкурса е етнически българин--председател на СДС- Добрич. Изпитат се проведе в Добрич. Крайната професорска оценка е 4.5 за мен и 3.5 за другият. След три дни се назначи човекът на СДС. Дела до Брюксел, където в комисията е съдийка на СДС и отговор --,,И в развитите демокрации има партийни назначения,,
Та мисълта ми е ,че в много случаи тези ,които ни делят са самите управляващи да не забравим. С поздрави - havel
цитирай
2. zahariada - Благодаря1
11.04.2016 19:05
Това са глупости. (статията) Демокрацията я няма.
Поздрави!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zahariada
Категория: Политика
Прочетен: 40001053
Постинги: 21940
Коментари: 21634
Гласове: 31042
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930