17.02.2015 11:16 - Лош късмет - по-вероятната причина за рак, отколкото начин на живот или гени
Автор: zahariada Категория: Други

Лош късмет - по-вероятната причина за рак, отколкото начин на живот или гени Здраве и красота - 01.14.2015

Две трети от случаите на рак при възрастните са причинени от случайни мутации на ДНК, но, според ново проучване, проведено от нездравословен начин на живот може да допринесе за "фактор на лош късмет."

Делящите се клетки на рак на панкреаса

Според едно скорошно проучване, изследователите предполагат, че ракът се дължи основно на нещастни обстоятелства и не са резултат от нездравословен начин на живот, храненето или наследствени гени.

Две трети от случаите на различни видове рак при възрастните са причинени от случайни мутации на ДНК, възникнали по време на клетъчното делене. Останалата една трета е свързана с фактори на околната среда или наследствени дефектни гени.

Въпреки това, учените предупреждават, че нездравословен начин на живот може да допринесе за "лош късмет фактор" е бил замесен в появата на рак.

Учените изследват публикуваните данни за броя на самостоятелно подновяване на стволови клетки дивизии, които за обикновения човешки живот се случват в 31 различни тъкани.

Тези резултати са сравнени с честотата на поява на рак в същите тези тъкани през целия живот.

Проучването установи тясна връзка между честотата на разделяне стволови клетки и тъкани специфична тенденция на последния към развитието на рак.

Колкото по-често клетките разединяват, толкова по-вероятно е, че буквите на генетичния код са смесени, което увеличава риска от развитие на рак.

Като цяло, резултатите показват, че разпределението на стволови клетки, причинена от случайни мутации могат да бъдат отговорни за около 65 на сто от случаите на рак.

Според професор по медицина, Johns Hopkins University Vogelshteyna Bert, "всички видове рак са причинени от комбинация от лош късмет, на околната среда и наследствеността, и ние сме създадени един модел, който може да ви помогне да се изчисли колко тези три фактора допринасят за развитието на рак."

"Това изследване показва, че рискът от рак се увеличава поради тютюнопушене или други нездравословни фактори в начина на живот. Въпреки това, много форми на рак се основно свързани с провала на мутация в рак-водач, независимо от начина на живот и наследствените фактори човек. Най-добрият начин да унищожи тези видове рак - ранно откриване, когато те все още са лечими чрез операция ".

За повече от век, учените знаят, че в някои видове ракови тъкани има един милион пъти по-често от останалите, но причината за това остава неизвестно.

Публикувано в списание Science резултатите от проучването показват, че отговорът се крие главно в броя пъти, че конкретен тъкан стволови клетки се делят и размножават си ДНК.

"Недоволните" мутации - се случват, когато една химическа писмо в ДНК се заменя с друга обърка по време на клетъчното размножаване - обясни 22 от видовете рак на 31 изследвани. Заболеваемостта оставащите девет вида са по-високи от прогнозираните в "лош късмет", че вероятно поради влиянието на околната среда, или наследствени фактори.

Професор Vogelshteyn добавя: "Открихме, че видовете рак имат по-голям риск, отколкото е предвидено от броя на стволовите клетки разделение, са били най-очакваните - включително рак на белия дроб, което е свързано с тютюнопушенето; рак на кожата, свързани с излагане на слънце; и други форми на рак, свързани с наследствени синдроми ".

Според професора, хората, които живеят по-дълъг живот, независимо от експозицията на канцерогени, като тютюн, трябва да сме благодарни не само добри гени много късмет.

Vogelshteyn отбележи, че тъканта на дебелото черво е записан в четири пъти разделянето на стволови клетки, отколкото в тъканта на тънките черва. Също така, рак на дебелото черво е много по-често от рак на тънките черва.

При мишки, положението е обратно: в настъпило по-малко стволови клетъчни деления на дебелото тъкан, и е по-малко податливи на рак от тънките черва.

Според съавторът на проучването, биоматематика в Johns Hopkins University д-р Кристиан Tomasetti, "ако две трети от случаите на рак в различни тъкани, са обяснени чрез случайни мутации на ДНК, което се случва, когато разделението на стволови клетки, промяна в начина на живот и навиците в голяма степен ще помогне в предотвратяването на някои видове рак. Въпреки това, поради различни причини, този метод не може да бъде много ефективно. "

"Ние трябва да се съсредоточим повече средства за намиране на начини за откриване на тези видове рак в ранен, лечим стадий," добавя Tomasetti.

Източник