20.08.2013 16:59 - Неандерталците са отново "по-интелигентни"
Автор: zahariada Категория: Други

Lissoir на паркинга Абрикосов Пейрони (тук и по-долу на снимката Abri Peyrony & Печ-де-l"Azй I проекти).

Неандерталците отново "по-интелигентно"

Всеки път, когато един археолог има доказателства за развитие на неандерталците е непременно учен, който декларира, че са научили от тази сапиенс.

Но сега, изглежда, почти никой няма съмнение, че средствата от полирана кост, открити в две френски лагери са били действително изобретен от самите неандерталците.

Неандерталците обитавана Европа и Азия около 35-135000 години, а след това е изчезнал. За дълго време, те са били сами, но около 40-45000 години, от Африка до Европа стигна до разумен човек. Почти по същото време, поведението на неандерталците изглежда да са се променили, сякаш толкова по-"модерен": там са по-сложни каменни инструменти, те започнаха да се носят украшения и използването на продукти, изработени от кост. Много археолози, сравняване на датата, до заключението, че неандерталците просто копират поведението на тези нови същества.

Но има и учени, които твърдят, че "по-интелигентно" неандерталците преди срещата си с анатомично съвременен човек. Дискусията се провежда предимно около езотерична за прости въпроси лаик като тълкуването на радиовъглероден дати, възможността за замърсяване на неандерталец човешки материал, който слой на място за паркиране може да се разглежда като неандерталец, и какво - човешки и други технически подробности.

Редовен констатации, тя не изглежда толкова двусмислени. Два екипа от археолози са открили в Dordogne в югозападната част на Франция четири усъвършенствани инструменти, изработени от кост, която датира епоха, която предхожда първите следи от Хомо сапиенс в региона. Три артефакти падне под ръководството на експерти Makferrona Шанън (Shannon P. McPherron) от Института по еволюционна антропология ги общество. Макс Планк (Германия), който работи на паркинга Абрикосов Пейрони, а четвъртата - екипът Soressi Marie (Marie Soressi) от Университета в Лайден (Холандия), който изкопал Печ де Лязе около трийсет и пет милиарда километра разстояние.

Всички тези инструменти са изработени от ребрата на благороден елен или с използване на технология, която се нарича на френски lissoir (полиране), а преди това се наблюдава само в обекти на съвременния човек. Повечето археолози смятат, че така наречените lissoirs, с гладка заоблен връх, използвани за лечение на животинска кожа за по-добро блестяха и е водоустойчив. В този момент, и тънки канали на костите инструмент.

Археолозите не се съмнявам, че инструментите са неандерталците, защото и в двата паркинга са намерени и инструменти, които са характерни за неандерталците култура - като например ръчни брадви и ножове, които никога не са били намерени в места за заселване на човека? пише "Kompyulenta." Малко вероятно е, че неандерталците може да научи това изкуство при хората: радиовъглеродното датиране на археологически пластове Peyronie Абрикосов показа, че костни инструменти са направени 41-48000 години, и технологията на оптически стимулирана луминесценция за определяне на възрастта на един артефакт Печ де Лязе през 51000 година .

Дори и след статия за констатациите отиде да натиснете, завършил студент, пресят материал от Печ де Лязе, намери друг lissoir.

Авторите направи ясен извод, че техническите възможности на неандерталците подценява. Възможно е някои от техническите тайни на хората са заимствани от неандерталците, а не обратното.

Коментаторите също не разбирам какво действие ще може да предложи на скептиците. Между другото, един от основните критици на хипотезата за интелигентна неандерталците Harold садило (Harold L. садило) от Университета на Пенсилвания (САЩ) вече е признал, че такива доказателства се получават за първи път, не може да спори с това. По ирония на съдбата, г-н садило също е работил в Печ де Лязе, но по някаква причина той не е имал късмет.

Не всички привърженици са готови да подкрепят г-н садило. Например, антрополог Jean-Jacques Yublen (Jean-Jacques Hublin) на Дружеството за тях. Max Planck съобщенията счита, че съвременните хора достига Централна Европа вече 48000 години назад, ако не и по-рано. Предвид факта, че грешката в датирането на артефакти от Печ де Лязе е около две хиляди години изглежда напълно възможно, че неандерталците са научили технологията при хора. Учените имат само тази констатация, която ще бъде най-малко 70 000 години.

Един или друг начин, но скептиците мога да се съглася, че тези артефакти все още не са доказани "модерността" неандерталците. Тези пушки още по-лесно да се направи и не е задължително да посочат нивото на мислене, който по това време достига разумен човек.

Изследването е публикувано в списание Известия на Националната академия на науките.