03.06.2013 13:44 - Най-големите научни открития на годината
Автор: zahariada Категория: Други

Най-големите научни открития на годината

Източник

Редакторите на списание «Наука» името на възможно откриването на бозона на Хигс-голям пробив през 2012 г..

Субатомни частици, чието име преди 50 години дадоха физик Питър Хигс, според учените, се определя масата на материята. Хигс откритие - е съществено, защото то потвърждава теориите на съвременната физика за структурата на нашата Вселена.

Между другото, през 2012 г., бе отбелязано девет новаторски постижения, които са получили отличия, включително безопасно кацане Любопитството Rover през лятото на 2012 г., а окончателното доказателство, че парализирани пациенти може да контролира роботизирана ръка с мисъл.

Марсоход Curiosity да кацне на Марс

Благодарение на уникална система за кацане "небето кран", разработена НАСА кацна на Марс, 5 август 2012 г., марсохода. НАСА инженери са нарекли този комплекс маневрен кацане "седем минути на терор", защото това е колко време машината да премине през горните слоеве на атмосферата на Марс и на повърхността на Червената планета земя. По време на тези критични минути в екипа за управление на полета не е имал връзка с Rover.

Публикуван 2 години Марс Curiosity Rover оцелял при кацане с абсолютна неприкосновеност на работните части и остана така за последните пет месеца, изпращане на нови снимки и важни данни дневно.

Създаване учени яйца от стволови клетки при мишки

Японски учени на мишка ембрионални стволови клетки може да създаде пълна яйце. Тези яйца могат да бъдат оплодени, което може да доведе до здрави бебета. Здрави мишки, както е показано на снимката, са били отглеждани от яйца, създадени от учените. Независимо от факта, че този експеримент е проведен само при мишки, един ден може да се използва за лечение на безплодие при мъжете.

Учените са установили, структурата на протеини, участващи в прехвърлянето на африканска сънна болест

Мембранен протеин, който е част от външната мембрана на всяка клетка в нашето тяло, е отговорен за предаване на сигнали и обмяната на веществата между клетката и неговата среда. Протеин играе важна роля в почти всички въпроси на клетките, но най-важната роля в транспортирането на протеини се състои на заболяването и се борят с тези заболявания лекарства. Разбиране на структурата на тези протеини го прави възможно да се разработят лекарства за борба с болестта.

За да се определи структурата на мембраната протеин Изследователите са използвали рентгенов лазер е милион пъти по-мощни от нормалното. Това проучване е важно, защото мембранни протеини участват в прехвърлянето на паразит, който причинява заболяване, като Африканска сънна болест, която убива около 30 хиляди живота годишно.

Долу показва разцепване ензим от клетъчната мембрана на насекоми.

Промяна на субатомните частици неутрино от един вид в друг

В резултат на някои ядрени реакции, включително тези, които се срещат в Слънцето, има неутрино. Neutrino и антинеутрино, съответстваща съществува в три вида: електрон, мюон и тау.

Измерванията, получени от Daya Bay Neutrino Experiment проекта в Китай са показали, че електронни antineutrinos, движейки се със скоростта на светлината, или се превръща в мюон или тау.

Резултатите може да помогне да се обясни защо нашата вселена е по-пълна с материя, отколкото антиматерия.

Учените са декодира генома на човешкия Denisovskoye

Наред със създаването на неандерталския геном, учените са декодира генома на една и съща група на изчезнали хора, които са живели 41,000 години в Сибир, наречена Denisovtsami.

Изследователите последователност на ДНК, взета от върха на пръстите костни фрагменти, принадлежащи към млада брюнетка с кафяви очи и тъмна кожа. Останки от кости, датиращи 74-82 хиляди години преди.

Чрез сравняване на генетичните последователности на тези изчезнали хоминиди модерен човешкия геном и свързани с нас примати, учените са в състояние да научите повече за това как тези древни видове са живели, работили и развива. ДНК изследвания също показват, че хората вероятно са спуснати двете хоминиди, както в генома на съвременния човек все още е възможно да се намери някакъв процент от ДНК на изчезнали видове.

Физиците са открили частици, известен като Fermion Majorana, която е неговата собствена античастица

Античастица - субатомни частици, като същата маса като много други елементарни частици, отколкото просто електрическо или магнитно такса.

Група на холандските физици първия представените доказателства за съществуването на фермиони Majorana - частици с уникален имот на своя античастица.

Учените смятат, че "квантови битове", направени от тези загадъчни частици, които биха могли да бъдат по-ефективно да се съхранява и обработва данни от бита, използвани в днешните компютри.

КОДИРАНЕ проекта представи много данни за по-добро разбиране на нашия геном

Резултатите от биологичен проект, наречен КОДИРАНЕ, публикувана в началото на септември 2012 г.: резултатите от 10 години на работа и да участват повече от 400 учени бяха 30 научни статии.

Независимо от факта, че тези проекти все още се анализира, тя ни помага да разберем по-добре техните геноми не са просто поредица от писма на генетичния код, но също така и как ДНК взаимодейства с протеини и други направления на ДНК и РНК. Тези взаимодействия се проведе в некодиращата региона на генома, което е един вид "тъмна материя". Тази част от генома е протеин кодиране (само 1,5% от нашата ДНК участва в синтеза на протеини), така че за дълго време учените не бяха сигурни каква роля играе.

Изследователите смятат, че проектът не е успяла да установи функционалността на КОДИРАНЕ 80 на сто от некодиращи региони.

Нов инструмент помага на изследователите да контролира гените ни

През 2012 г. учени са създали невероятно протеин, който те могат да използват незабавно да променят клетъчните гени. Известен като TALEN, протеин даде на учените възможност да се променят или инактивират специфични гени не само в Рибата зебра, жаби, добитък и други животни, но също и при пациенти, пациенти.

Това TALEN протеин може да го конфигурирате да намерите и редактирате всякаква последователност на ДНК. Протеин ви позволява да се намали ДНК молекулата на всяко място, за премахване на лош ген и да го замени с здравословна. ДНК тестовете от протеин TALEN може да помогне да се разбере какво се случва с някои сегменти от ДНК от здрави и болни хора.

Парализирани пациенти, извършвани ръка-робот с мисъл

Сензор, имплантиран в кората на мозъка и се използва за контролиране на мозъчните сигнали, което ви позволява да контролира роботизирана ръка. Протетична ръка, показан по-долу, реагира, когато пациентът е само при мисълта за да го преместите.

Хигс откритие потвърждава теориите на физиката

Юли 4, 2012, учените от Европейския център за ядрени изследвания (CERN), с почти пълна сигурност обявиха, че са открили бозона на Хигс. Откриването на бозона на Хигс - важно събитие, като доказателство за това, че има една невидима поле, което дава маса на материята. Теория обяснява как частици си взаимодействат чрез elekromagnitnogo сила, слабите ядрени, и силните ядрени взаимодействия, за да създадат материя във Вселената.

Тагове:   най,   открития,   големите,   научени,