Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.04.2012 12:56 - В пуканките има повече антиоксиданти, отколкото в зеленчуците и плодовете
Автор: zahariada Категория: Други   
Прочетен: 3862 Коментари: 1 Гласове:
5

Последна промяна: 14.04.2012 12:57

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
В пуканките има повече антиоксиданти, отколкото в зеленчуците и плодовете

Източник

3.04.2012

image

Попкорнът приготве  в машина, която работи с горещ въздух е продукт с изключително ниски калории. Пуканките, предназначени за готвене в микровълнова фурна, имат около 43% мазнини, но ако сте ги приготвили във врящо масло, съдържанието на мазнини, в този случай, е около 28%.

Репутацията на здравословния продукт, пуканки, е открит от група американски учени, които казват, че те са по-полезни антиоксиданти, наречени "полифеноли ", отколкото плодовете и зеленчуците. Резултатите от тяхната работа, те докладвали на 243-та национална среща на Американското Химическо Общество (ACS).

Д-р Джо Винсън, пионер в изследването на минералните компоненти на шоколад, ядки и други общи храни, обяснява, че високата концентрация на полифеноли в пуканките, е защото тя се състои от вода само четири на сто, а водното съдържание в плодовете и зеленчуците може да достиге до деветдесет процента.

Най-удивителното нещо, е че този склад на полифеноли и влакна.се оказала обвивкага на пуканката, която винаги засяда в зъбите ви.

"Люспите заслужават най-много внимание - сигурен е Винсън, който в момента работи в Университета на Scranton в Пенсилвания - нейната хранителна стойност просто е безценна"

Според Винсън, пуканките са перфектната основна храна - всъщност тя е само предястие, което е 100% непреработени пълнозърнести храни - всички останали са обработени и смесени с различни други съставки. И докато много продукти гордо се, наричат "пълнозърнести", това просто означава, че цялото зърно в тях  е не повече от 51% от общото тегло.

"Една порция пуканки ще ви осигури повече от 70% от дневния прием на пълнозърнести храни. Обикновеният човек получава само половината от този процент. Попкорна  лесно запълва този недостиг и носи удоволствие."

Винсън, обаче, предупреждава, че полезността на пуканките може лесно да се унищожи с грешен начин на приготвяне. Ако готвите пуканки в котле във врящо олио, когато маслото е много, или, по-лошо, маргарина, както е обичайно в кината, ако вие не жалите солта и карамела, пуканките, от полезен продукт, ще се превърне в кошмар за тялото ви, изцяло задръстено от мазнини и калории.

В допълнение, ние трябва да помним, че пуканките няма да може да замени вашите плодове и зеленчуци - те съдържат витамини и други хранителни вещества, които в пуканките не се срещат. В този смисъл, много добри са сушените плодове - в тях има изобилие от витамини и съдържание на полифеноли, които са значително по-висок, отколкото в свежите.

Предишни изследвания са показали ниска концентрация на полифеноли в свободно състояние. Екипът на Винсън е бил първият изчислил общото съдържание на полифеноли в пуканките, и то е надминало всички очаквания. Полифенолите в пуканките се оказали не по-малок, отколкото в ядките и петнадесет пъти повече в сравнение с тортила чипс (сухи тънки филии царевичен хляб с подправки). Последните проучвания показват, че порция пуканки съдържат 300 мг полифеноли, а сладката царевица, само 114 мг.

П.П. Стига да няма ГМО. Май вече няма царевица без ГМО. За какво ли се напъват тези учени!





Гласувай:
5
0



Спечели и ти от своя блог!
1. анонимен - Проблемът тук е, че човек не може да ...
14.04.2012 13:59
Проблемът тук е, че човек не може да разгражда целулоза, но може да изяде кравата, която може. Защо ли някои си мислят все още, че могат да ни научат на нещо ново в храненето?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zahariada
Категория: Политика
Прочетен: 26090155
Постинги: 14286
Коментари: 18354
Гласове: 24891
Архив
Календар
«  Ноември, 2019  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930