04.02.2012 13:03 - Руски учени открили признаци на живот на Венера
Автор: zahariada Категория: Други

Руски учени открили признаци на живот на Венера: "диск", "черна кръпка" и "скорпион"

На снимките, направени от съветските сонди за кацане на Венера, има движещи се обекти, които могат да имат "свойства на живи същества." До този неочакван извод е стигнал изследователят в Института за космически изследвания, Леонид Kсанфомалитиi.

Ученият пише в своя статия, публикувана в списание "Астрономически вестник", за "възникващи, променящи се или изчезващи обекти със значителни размери, от един дециметър до половин метър, случайно възникващи изображения, които, поради шума, трудно могат да се обяснят."

Той припомня, че през 1970 и 1980 съветските учени, извършили поредица от успешни мисии за изследване на Венера, в резултат на което получили първите изображения от повърхността на тази планета. Апаратите "Венера-9" и "Венера-10" през 1975 г., и след това "Венера-13" и "Венера-14" през 1982 г. получили серия от телевизионни панорами на Венера чрез сканиране на фотометрична камера от оптико-механичен тип.

По думите на Ксанфомалити, тласък за нови опити да се анализират резултатите на старата мисия до Венера е "огромен поток от нови резултати от научни изследвания на екзопланети с умерено тегло, сред които трябва да се срещат и тела с  физическите условия, в близост до Венера".

Ученият припомни, че през последните 17 години са открити над 500 планети в орбита около други звезди, докато търсенето на планети, където живота е възможен, се основава на постулата за нормални физически условия в "зона на живот", т.е. налягане, температура, може би, състав на атмосферата, подобна на земната.

Ксанфомалити вярва, че този подход, в някакъв смисъл, може да се нарече "земен шовинизъм", който напълно изключва възможността, някои форми на живот да могат да съществуват при много различни условия, присъщи в много екзопланети.

Ученият казва, че не може напълно да се изключи възможността за съществуването на живот на сравнително високи температури, въпреки факта, че все още експериментални данни от този тип, няма.

През 1970 и 1980 съветските учени, извършили поредица от успешни мисии за изследване на Венера, в резултат на което получили първите изображения от повърхността на тази планета

В статията си Kсанфомалити обръща специално внимание на девет панорами от "Венера-13", приети на 1 март 1982 г. в течение на два часа и шест минути. В тях той открил няколко обекта, които се появяват и изчезват в серия от последователни снимки.

Сред тях е "Диск", който променя формата си,  "черна кръпка", появяваща се на първата снимка в конуса за измерване на механични свойства на почвата и след това изчезва, и на "Скорпион", който по своята структура наподобява, голямо, сухоземно, паякообразно или насекомо. Например, "Скорпион" се появява около 90-ата минута от момента на включване на камерата, но след 26 минути изчезва, оставяйки на негово място бразда в почвата.

Според хипотезата на Ксанфомалити, първият кацнал модул е издавал силен шум - изстрелвал е пиропирони, работела е пробивна сонда. Част от "жителите" на Венера напуснали опасната зона, но някои от тях (например, този "Скорпион"), засипан от изхвърлената земя при кацането, и той изпълзял от нея бавно, което обяснява този половин час закъснение в появата им.

"Без обсъждане на съществуващите представи за невъзможността на живот на Венера, ще направим смело предположение, че морфологичните характеристики все още показват, че някои от намерените обекти имат свойства на живи същества" - пише той в статията си.

В същото време Kсанфомалити подчертава, че в статията си не включва друг материал, получен от "Венера-13", и други устройства от серията "Венера." Академичните му планове са, да ги публикува отделно.

Апаратите "Венера-9" и "Венера-10" през 1975 г., и след това "Венера-13" и "Венера-14" през 1982 г. получи серия от телевизионни панорамата на Венера чрез сканиране фотометричен камера оптико-механичен тип

Трябва да се отбележи, че други учени не изключват възможността, че на Венера някога е имало вода. По-специално, експертите, работещи с космическия апарат Venus Express, който стартира през 2005 г., не изключват възможността, микроскопични форми на живот да са се съхранили в горните слоеве на облаците на планетата,
, пише  The Daily Caller.

Преди около десет години, учените са
представили подобна хипотеза на Университета на Тексас в Ел Пасо. Те стигнали до заключението, че на височина от 50 км температурата пада до +70 градуса (средната температура на планетата е +460 градуса), налягането се приближава до налягането на повърхността на Земята, което означава, че облаците на Венера съдържат голямо количество вода.

В допълнение, в атмосферата се съдържа сероводород и серен диоксид, газове, които са се обединили като реакция. Учените казват, че тези два газа могат да се намират в атмосферата по едно и също време, само постоянно идва от някакъв източник. Също така на планетата е бил открит газообразен карбонил сулфид - индикация за наличието на живи организми.

Американски учени предполагат, че тези газове могат да бъдат отпадъчни продукти на някои микроорганизми, които могат да бъдат използвани като източник на енергия от ултравиолетова радиация от Слънцето.

NWESru.com

Тагове:   живот,   венера,

1. анонимен - Читател
04.02.2012 23:39
Само признаци на живот ли са открили? Щото преди няколко десетилетия се е предполагало, че и на Венера, и на Марс има развити цивилизации! та и сега - да не се окаже поредният кьорфишек?!
2. анонимен - На 10 водки ще открият дори живот на ...
05.02.2012 14:44
На 10 водки ще открият дори живот на Юпитер.