17.12.2011 10:39 - Защо все още са ни нужни косми по тялото
Автор: zahariada Категория: Други

Защо все още са ни нужни косми по тялото Източник

13.12.2011

A scanning electron micrograph (SEM) image of a bedbug, Cimex lectularius. Body hair may help detect these blood-sucking pests.
CREDIT: CDC/ Janice Haney Carr

Космите по тялото днес, може би, изглеждат безполезни, но според учените, те могат да ни помогнат за откриване на паразити, твърдейки, че може би нашите предци от женски пол са предпочитали мъже, без разни животинки, и затова са избирали по-космати особи.

В сравнение с нашите роднини - маймуните, хората са почти без козина, но плътността на космените фоликули по тялото ни е същата като тази на маймуните с нашия размер. Косъмчетата, които покриват нашите органи, които са заменили по-дебели са рудименти, останала от нашите космати предци.

"Аз оглавявам изследователска група, която се стреми да разбере биологията на кръвосмучещите насекоми", казва изследователят Майкъл Шива-Йоти, еколог-еволюционист от Университета в Шефилд, Англия. "Нашата цел е да се намерят начини за ефективно управление на тези вредители, по този начин се предотвратява предаването на болести, които се пренасят от насекоми."

Изследователите са събрали 29 студенти доброволци и обръснали част от космите на ръцете им. След това те наблюдавали, колко време е необходимо да открият пуснатите на всяко рамо насекоми, както и колко време е необходимо вредителите да намерят място на ръката, за да смучат кръв.

Те открили, че космите на тялото значително увеличавали шанса, насекомите да се намерят по-бързо, защото космите действат като датчици за движение. Така, че косматата част от кожата предотвратява избора на кръвопиеца да намери места за хранене, а на тези с обръснатите ръце са започнали да смучат кръвта по-бързо (всички инсекти са отстранени бързо, докато не са се окопали в кожата).

Макар, че изследователите подчертават, че те не искат да кажат, че разликата между окосмеността при мъжете и жените се дължи на паразити, но те показват, че в еволюционното си минало, жените са предпочитали мъже с по-малко паразити, т.е. космати мъже.

Тагове:   тяло,   нужда,   окосмяване,

1. анонимен - А защо мъжете не харесват космати жени?
17.12.2011 14:27
Защо жените трябва да се епилират цялостно и да са гладки като бебешко дупе, а мъжете може да са космати, м?
2. анонимен - косметик
17.12.2011 15:41
сигуно имаш и по гъза та се кефиш
3. анонимен - леле
18.12.2011 12:55
Абсолютно безполезна и безсмислено преведена статия..Освен като апел * назад към природата*, по никакъв друг начин не мога да я интерпретирам.
Ако в днешно време разчитахме на космите да ни предпазват от насекоми,беше тя...
Щом има хигиена, космите са ненужни.