06.03.2011 22:23 - Очите на бога. Странни произведения на небесното изкуство.
Автор: zahariada Категория: Други

Вечерен неделен поздрав за моя приятел universalnite Neo Nula и всички негови почитатели с пожелание за усмихната, успешна и умна седмица!!! (Повторна публикация)

КОЙ РИСУВА МОЛЕКУЛАТА НА ДНК И ОЧИТЕ НА БОГА В КОСМИЧЕСКИЯ МРАК? : СТРАННИ ПРОИЗВЕДЕНИЯ НА НЕБЕСНОТО ИЗКУСТВО

В края на текста има бутон за цялата фотосесия.

image image

През последните години, астрономите откриха в нашата галактика, планетарна мъглявина с необичайна форма. И сега се опитват да обяснят, чие е това въображение, сътворило такова небесно изкуство.

Планетарните мъглявини необичайна форма. Фотографска лента- клик

Животът на Земята е достоен за "двойка"

Когато астрономите от La Silla, обсерваторията в Чили погледнали в 3,6-метровия телескоп New Technology Telescope (NTT), не повярвали на очите си. Пред погледа им имало огромна двойка! Така изглеждала новооткритата от тях мъглявина в съзвездието Fly, разположено на разстояние от 3000 светлинни години от Земята. Тя бе номерирана, както обикновено, с номер NGC 5189. Между тях станала известна като "Двойката земляни" или "Космическият долар", защото ако я разгънеш от ляво на дясно, ще получиш буквата S - като символа на американската валута. А специалисти от Европейската южна обсерватория (ESO) дадоха на тази снимка по-изискан коментар: "Тя изглежда, на външен вид ,като китайски дракон, това е червено-зелен космически фойерверки - лебедова песен на една умираща звезда."

Учените все още не се наемат да обяснят защо мъглявината NGC5189 не е подобна на традиционните  сапунени мехурчета, а е с такава сложна симетрия. Едно от предположенията е, че в близост до звездата има и друга, още невидима, която може би влияе на протичащите процеси.

Друг странно произведение на изкуството открили не толкова отдавна с телескопа на НАСА «Spitzer. Той открива мъглявина под формата на гигантска двойна спирала на ДНК.

- Никой не е виждал подобно нещо досега в света на звездите - казва един от авторите на откритието, професорът по физика и астрономия, Марк Морис от Университета на Калифорния в Лос Анджелис. - По-голямата част на мъглявините в небето - това са спирални галактики от множество звезди или безформени облаци от газ и прах. Това, което видяхме е доказателства за висшо съвършенство. Невероятно, как е възможно: в космоса  всъщност две вериги са преплетени една с друга, както е в ДНК молекулата. Един неочакван резултат и за местоположението на обекта. Мъглявина, която е с дължина около 76 светлинни години, се намира само на 300 светлинни години от центъра на нашата галактика. И сега по някаква причина се отдалечава от центъра с голяма скорост - около хиляда километра в секунда. Накъде ли бяга?image

Според някои от предположенията тази мъглявина се явява като звездно струпване на NGS 5466, наброяващи приблизително 50 хиляди звезди. Под въздействието на мощни приливни сили на Млечния път, този звезден куп буквално се разпада на части и звездите от него се разлитат в противоположна посока, образувайки нещо като река.

Физиката на това явление е аналогична на физиката на приливите и отливите на Земята, но е придобила космически мащаб. Такова явление е имало и в миналото, смятат учените, но сега е станало възможно да бъдат открити, чрез съвременни методи за космически наблюдения.

- Независимо от загадъчната и необичайна морфология, обяснението за механизма на формиране на такава спирала могат да бъдат сравнително прости, - казва д-р Морис. - Причината за такава сложна структура може да бъде натрупване на газ и прах, като диск, в орбита около черна дупка. В тези дискове  се събират вещества, преди изчезнат в черна дупка. Ако в този диск има две области като източник на материал, те, напускайки  диска ще бъдат завъртяни в магнитно поле. Експертите казват, че теоретично, такъв механизъм е правдоподобен. Все пак, за да получите наистина една двойна спирала трябва да бъдат спазени едновременно  редица условия. Например, ако едно подходящо магнитно поле, въртящ се диск, както и правилното разпределение на веществата за образуване на двойната мъглявина. Между другото, формирането на такава мъглявина е доста бавно. Тъй като дискът около черната дупка в центъра на Галактиката прави един оборот за около 10 хиляди години.

Нашият син Божи има сини очи

През миналата година, астрономите от същата обсерватория Ла Силя в Чили снимаха мъглявината и откриха, че изненадващо прилича на очите на някого. С помощта на телескопа  получиха много ясни снимки на спиралната мъглявина  NGC 7293. Журналистите веднага кръстиха този обект, намиращ се на разстояние от 700 светлинни години, "Очите на Бога". В крайна сметка, ни се струва, че в действителност, някой ни гледа. Може би самият Бог.

"Окото" е била открита много отдавна. За първи път я видял немецът Карл Лудвиг Хардинг през 1824 в съзвездието Водолей. Тогава от земята е изглеждало, че мъглявината има формата на спирала, и затова е наречена "охлюв". Само модерни, по-точни снимки показват, че тя прилича на зеница. И, вероятно, се състои от два диска. По яркият - вътрешен - се разширява със скорост от 31 км / сек. Като че ли Господ е смаян, гледайки на света, създаден от самия него. В крайна сметка, от  последния ден на създаването е минало много време и светът е успял да се превърна в бардак, меко казано.

Сега диаметърът на "Божествената зеница" е 2,2 светлинни години. Толкова време ще е необходимо да се прекоси от летящо тяло , движейки се със светлината скорост -300 000 километра в секунда. За сравнение - най-близката звезда до Слънцето е на около 4 светлинни години.

Според някои астрономи, Бог е погледнал от небето преди около 10 600 години - Това е приблизителната възраст на "зеницата". Учените обясняват, че този обект може да се образува от останките на големи звезди - червени гиганти, които са изхвърлили слоеве от газ. Синият цвят се получава от кислородни атоми. Шегаджии изчисляват, че ако диаметърът на зеницата е 2,2 светлинни години, то тогава, Бог  трябва да има сто пъти по-големи размери.

Защо са тези мъглявини не приличат на традиционния балон или диск, а имат формата на двойки, на спиралата на ДНК или на очи? Астрономите са решили да разберат какви физични процеси, са протекли в тези обекти, за да се образува необичайната конфигурация със сложна симетрия.

Между галактиките ходят - бродят "ескимоси" ...

- Първите планетарни мъглявини са били открити още в ХVIII век и са получили своето название заради приликата си с дисковете на планетите, които са се виждали в телескопите от онова време, - казва научният сътрудник в астрономическия институт  Sternberg (SAI) на Московският държавен университет, Артьом Тунцов. - Въпреки това, още тогава е било ясно, че приликата е само външна - планетарните мъглявини не се преместват между звездите, и следователно трябва да бъдат по-далечни обекти от спътниците на Слънцето.image

С развитието на телескопите, планетарните мъглявини, които стават видими във все по-големи подробности,  постепенно набира популярност сред астрономите наблюдатели. Но докато красивите форми на тези обекти буди само възхищение, то техният произход остава загадка. Едва в ХХ век, познавайки теорията на еволюцията и структурата на звездите, учените разбират какво е планетарна мъглявина - това е смъртта, последната фаза на еволюцията на не много масивни звезди. Когато свърши "горивото" в ядрото, външната обвивка се отделя от светлината и бавно се разсейва в околното пространство. В центъра остава много плътен и горещ "звезден труп" - изстиващо бяло джудже. Това са неговата ултравиолетовите лъчи, които причиняват изхвърляне на газ който свети,сблъсквайки се с атомите, които изхвърлят електрони от тях. Когато последните се върнат на мястото си, атомите излъчват светлина в  широк спектър от нюанси.

-Благодарение на телескопа Хъбъл - продължава Aртьом Викторович, - на мястото на привичните за астролозите от миналия век имена "пръстените", "охлюва" и "гирата" идват нови обекти с различни форми. Сред тях са - "мравки", "котешки очи", "пясъчен часовник" и дори "ескимосите." В някои случаи, ние виждаме една симетрична биполярна емисия, а в други - странна спирала, в трети - това са съцветия на някои неотворени пъпки на пространството.

Така че, това е така ... И все пак, кой може да обясни  физическите процеси които са изваяли тези небесни произведения на изкуството? Сега това е голямата болка на професионалните астрономи.

Знам, че истината е в Тайван?

Най-популярните версии обикалят около две основни идеи: двойствеността на централната звезда и наличие на магнитно поле. Ако ядрото.-бяло джудже има другар, той може да променя геометрията на изтичане, като блокира устието му в орбиталната равнина на системата, и да създаде две симетрични кухина от плътен газ.Там, където тече газ, всичко ярко свети и се получава характерната биполярна мъглявина.image

Да  нарисува разноцветна картинка на тъмния космически фон може и магнетизма. След като газът е йонизиран, той започва да  контролира движението на линиите на магнитното поле по индукция, които насочват движението на газа, където те искат. Дори бързото въртене на централната звезда не може да разбие сферичната симетрия на разширяване от изхвърлените отломъци.

- Въпреки това внимателно проучване се оказва, че всички тези обяснения още не обясняват напълно формата на една планетарна мъглявина, наблюдавана в действителност - признава астрономът Тунцов. - Не изключвам, че обяснението е в съвсем различна област.

В каква? В тази, в която търси своето обяснение на всички тези "изкуства"  един от водещите световни експерти по планетарни мъглявини, професор Сун Го от университета в Тайван.

"Светлите области на планетарните мъглявини - не е най-плътната, а напротив, най-разреденита част от тях - пише в статията си в списание Publicatios of the Astronomical Society of Australia, проф.Го., а благодарение на ниската гъстота в тези области, мъглявината лесно преминава през ултравиолетовата радиация, която присъства тук и прави газа да свети ярко благодарение на йонизация и последваща рекомбинация на атомите. А плътните участъци на планетарните мъглявини не се виждат, защото същите ултравиолетови фотони не са в състояние да извадят газа от вътре, дори и на малко разстояние,  и се получава забележителното светене. Формата на асиметричните мъглявини се определят от "дупки" в гъсти облаци от прах и газ, които могат да обвият "бялото джудже". Чрез тези отвори ултравиолетовото излъчване, като лъч от прожектор  прониква в разширяващата се обвивка на газа и го кара да свети, придаващ на мъглявините различни форми.

Може би, тази хипотеза ще помогне да се обясни формата на планетните мъглявини, чиито произход е "мъглявина" засега. Но окончателен отговор ще бъде получен след внимателни наблюдения на тези красиви обекти.

Според проф. Го, плътния и студен неутрален газ трудно може да се открие с оптични телескопи, които сега са основното средство за изследване на Космоса. Въпреки това, съставът на газ трябва да има достатъчно молекули, които добре да излъчват в мм-та дължина на вълната. И тези молекули, ще бъде възможно да се "видят" на гигантския  радиотелескоп АLMA, чието изграждане започна в чилийската пустиня Атакама. При пълна мощност, той ще заработи още през 2020 година. Тогава ще се разбере точно кой рисува  ДНК молекулата и очите на Бога в космически мрак.
Източник: "Росийский Космос "
Кликнете тук за да видите всички снимки.

Фотолента

Тагове:   Бог,   очи,

1. universalnite1neo - :) Благодаря за хубавата изненада, ...
06.03.2011 22:55
:) Благодаря за хубавата изненада , приятелю ! Полезно ми беше :)
2. karambol5 - Много красиво и много полезно :) ...
07.03.2011 09:42
Много красиво и много полезно :) Благодаря
3. mmmmmmmmm - Фотолента !
07.03.2011 10:03
Няма такава красота!:)))
4. panazea - Очите на Бога ,
07.03.2011 13:19
Гледат ни от Вселената и ни обичат ! Поздравления .